Η «επανάσταση των αστών» της ελληνικής ακτοπλοΐας

Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα της XRTC αποτυπώνουν τα η νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στην ακτοπλοΐα.Σε μεταβατικό στάδιο βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα με την παραδοσιακή εικόνα που είχαμε όλοι να αλλάζει. Οι μικρές ιδιωτικές εταιρείες παίρνουν μεγάλο κομμάτι της πίτας από τις παραδοσιακές δυνάμεις και πιο συγκεκριμένα τον Όμιλο Αttica, την ANEK, τις Mινωϊκές Γραμμές και την Hellenic Seaways.Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα της XRTC αποτυπώνουν τα η νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στην ακτοπλοία.Μετά τις τελευταίες αγοραπωλησίες και ειδικά την απόκτηση του πλήρη ελέγχου της HSW από τον όμιλο ATTICA, αυτός αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο σχήμα στην ελληνική ακτοπλοΐα. Καλύπτει το 30% της προσφοράς σε χωρητικότητας πλοίων και το 33% της ζήτησης σε επιβάτες.Ο στόλος των εισηγμένων εταιρειών μαζί με την HSW που αναλύουμε συρρικνώνεται συνεχώς. Τα τελευταία επτά χρόνια ο μειώθηκε στο μισό, από τα 89 πλοία του 2011 φτάσαμε στα 42 το 2017.Την ίδια ώρα τα πλοία των άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκή αγορά ανέρχονται σε 49 ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των πλοίων του τον ακτοπλοϊκού στόλου στα 91.Η εξέλιξη του στόλου των εισηγμένων εταιρειών και HSW συνεχίζει την καθοδική του πορεία. Οι εταιρείες αποσύρουν πλοία από την αγορά καθώς η ζήτηση μειώνεται διαρκώς. Μέσα στο 2017 ο όμιλος Grimaldi απέσυρε δύο πλοία των Μινωικών από την Αδριατική. Τα εν λόγω πλοία εξακολουθούν να δουλεύουν στην Αδριατική υπό σημαία Ιταλική και δεν υπολογίζονται στη δύναμη της ελληνικής ακτοπλοΐας.-Ο στόλος των εισηγμένων και της HSW συρρικνώνεται διαρκώς. Οι εν λόγω εταιρείες έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγάλα λειτουργικά έξοδα και δάνεια, καθώς και υψηλό ανταγωνισμό μείωσαν το στόλο τους. Η ολοκλήρωση όμως της αναδιάρθρωσής τους καθώς και οι νέες συνθήκες ανταγωνισμού με τις μικρές-μη εισηγμένες εταιρίες ίσως αποτελέσει κίνητρο για μεγάλους επενδυτές να επενδύσουν στις Εισηγμένες και HSW.-Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση είναι και η συμμετοχή των τραπεζών αφού η έλλειψη της τραπεζικής χρηματοδότησης αποτελεί τροχοπέδη για οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση.

http://www.pronews.gr/oikonomia/703742_i-epanastas…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δ. Θεοδωράτος: «Θέλει μεγάλη προσοχή προς τα πού κατευθύνονται τα έσοδα των λιμενικών ταμείων»

Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ακτοπλοϊκός κλάδος στην πορεία του για την επόμενη ημέρα μίλησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος μιλώντας σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Η ανανέωση του στόλου, η ανάγκη αναβάθμισης λιμενικών υποδομών,  η

Στα σκαριά τροπολογία που μειώνει ΕΑΣ και αυξήσεις στις συντάξεις

Σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews το υπουργείο Εργασίας θα καταθέσει τροπολογία μέχρι τέλος του έτους όπου θα παγώνει την ΕΑΣ ενώ θα παγώνουν και οι αυξήσεις στις συντάξεις τους μέχρι το ποσό του ανώτατου κλιμακίου που ανήκει ο συνταξιούχος για

Όλα έτοιμα για το 15ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

H Αδελφότης Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) διοργανώνει κάθε Σεπτέμβριο με μεγάλη επιτυχία, στο ιστορικό νησί της Ύδρας, το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας». Αυτή την χρονιά το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας» πραγματοποιείται το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:30 έως 14:00, στην Συνεδριακή Αίθουσα

Η Εφορία διορθώνει αναδρομικά λάθη και διαγράφει οφειλές

Με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2014 η Εφορία θα αναγνωρίσει λάθη και σφάλματα και θα προχωρήσει στη διαγραφή φόρων και προστίμων, ανεξαρτήτως εάν οι φορολογούμενοι έχουν προσφύγει στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ή στα Διοικητικά Δικαστήρια. Με τροπολογία του

Μετάβαση στο περιεχόμενο