Η «επανάσταση των αστών» της ελληνικής ακτοπλοΐας

Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα της XRTC αποτυπώνουν τα η νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στην ακτοπλοΐα.Σε μεταβατικό στάδιο βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα με την παραδοσιακή εικόνα που είχαμε όλοι να αλλάζει. Οι μικρές ιδιωτικές εταιρείες παίρνουν μεγάλο κομμάτι της πίτας από τις παραδοσιακές δυνάμεις και πιο συγκεκριμένα τον Όμιλο Αttica, την ANEK, τις Mινωϊκές Γραμμές και την Hellenic Seaways.Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα της XRTC αποτυπώνουν τα η νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στην ακτοπλοία.Μετά τις τελευταίες αγοραπωλησίες και ειδικά την απόκτηση του πλήρη ελέγχου της HSW από τον όμιλο ATTICA, αυτός αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο σχήμα στην ελληνική ακτοπλοΐα. Καλύπτει το 30% της προσφοράς σε χωρητικότητας πλοίων και το 33% της ζήτησης σε επιβάτες.Ο στόλος των εισηγμένων εταιρειών μαζί με την HSW που αναλύουμε συρρικνώνεται συνεχώς. Τα τελευταία επτά χρόνια ο μειώθηκε στο μισό, από τα 89 πλοία του 2011 φτάσαμε στα 42 το 2017.Την ίδια ώρα τα πλοία των άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκή αγορά ανέρχονται σε 49 ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των πλοίων του τον ακτοπλοϊκού στόλου στα 91.Η εξέλιξη του στόλου των εισηγμένων εταιρειών και HSW συνεχίζει την καθοδική του πορεία. Οι εταιρείες αποσύρουν πλοία από την αγορά καθώς η ζήτηση μειώνεται διαρκώς. Μέσα στο 2017 ο όμιλος Grimaldi απέσυρε δύο πλοία των Μινωικών από την Αδριατική. Τα εν λόγω πλοία εξακολουθούν να δουλεύουν στην Αδριατική υπό σημαία Ιταλική και δεν υπολογίζονται στη δύναμη της ελληνικής ακτοπλοΐας.-Ο στόλος των εισηγμένων και της HSW συρρικνώνεται διαρκώς. Οι εν λόγω εταιρείες έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγάλα λειτουργικά έξοδα και δάνεια, καθώς και υψηλό ανταγωνισμό μείωσαν το στόλο τους. Η ολοκλήρωση όμως της αναδιάρθρωσής τους καθώς και οι νέες συνθήκες ανταγωνισμού με τις μικρές-μη εισηγμένες εταιρίες ίσως αποτελέσει κίνητρο για μεγάλους επενδυτές να επενδύσουν στις Εισηγμένες και HSW.-Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση είναι και η συμμετοχή των τραπεζών αφού η έλλειψη της τραπεζικής χρηματοδότησης αποτελεί τροχοπέδη για οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση.

http://www.pronews.gr/oikonomia/703742_i-epanastas…

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επενδύσεις $4,1 δισ. στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές

Της Αναστασίας Βαμβακά Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι επενδύσεις στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές, με τα στοιχεία της Allied Shipping Research να αναφέρουν πως έχουν επενδύσει μέσα στο 2022 ήδη 4,157 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 196

Αυξημένο διεθνές ενδιαφέρον για κορυφαία ναυτιλιακή συνάντηση στην Αθήνα

Το φετινό Ετήσιο Διεθνές Συνέδριο του International Propeller Club of the United States ολοκληρώθηκε με επιτυχία την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα, ενώπιον εκατοντάδων αντιπροσώπων από όλο τον κόσμο που παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα υψηλού επιπέδου συζητήσεων και κεντρικών ομιλιών από αξιωματούχους

Πόλεμος προσφορών στα σούπερ μάρκετ αλλά και νέο «τσουνάμι» ανατιμήσεων

Έως και το 50% των προϊόντων στα ράφια βγαίνουν σε προσφορά με όλο και μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων, την ώρα που οι προμηθευτές και οι αλυσίδες παύουν να συγκρατούν τις αυξήσεις στις τιμές. Στο 3% εκτιμάται ότι θα φθάσει η μείωση

Βραζιλία: Τουλάχιστον τρεις νεκροί, 14 τραυματίες, πολλοί αγνοούμενοι στην κατάρρευση γέφυρας

Τουλάχιστον τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 14 τραυματίστηκαν όταν κατέρρευσε γέφυρα στην πολιτεία Αμαζόνας της Βραζιλίας, ανακοίνωσαν οι αρχές, που δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ο απολογισμός των θυμάτων να γίνει ακόμη πιο βαρύς, καθώς αγνοούνται αρκετοί ακόμη.