Η επόμενη ημέρα της ναυτιλίας στην EE

Διεθνής ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και πράσινη μετάβαση, οι δύο μεγάλες προκλήσεις

Οι μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία, η οποία συνεισφέρει με €149 δισ. στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, θα συζητηθούν στο European Shipping Summit που πραγματοποιείται αύριο και μεθαύριο στις Βρυξέλλες. Το πανευρωπαϊκό συνέδριο διοργανώνουν οι διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους, όπως είναι ECSA (φορτηγός ναυτιλία), Interferry (ακτοπλοΐα), CLΙA (κρουαζιέρα), ECASBA (ναυλομεσίτες) αλλά και των ναυτικών (ETF).

Ο θεμελιώδης ρόλος της ναυτιλίας στην εξασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης και της αποτελεσματικής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι από τα σημαντικότερα θέματα που θα απασχολήσουν το συνέδριο. Επίσης κυρίαρχο ζήτημα είναι η διατήρηση
και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, έναντι άλλων ναυτιλιακών δυνάμεων κυρίως από την Άπω Ανατολή. Ακόμη η ενεργειακή μετάβαση σε μια ναυτιλία χωρίς άνθρακα, η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του ναυτιλιακού κλάδου, καθώς χωρίς ναυτικούς δεν υπάρχει ναυτιλία, και η ψηφιακή μετάβαση εντάσσονται στην ατζέντα του συνεδρίου, αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων των χωρών – μελών της ΕΕ κ. Σωτήρης Ράπτης.

Η ναυτιλία επιτελεί έναν σημαντικό στρατηγικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία και οι εφοπλιστικές ενώσεις θέλουν ο ρόλος αυτός να αναγνωριστεί και να αναδειχθεί από τις πολιτικές της ΕΕ ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητά της έναντι άλλων ναυτιλιακών δυνάμεων. Ειδικά σήμερα που η ΕΕ δρομολόγησε το Green Deal Industrial Plan (GDIP) στην προσπάθειά της να αυξήσει ριζικά την παραγωγή νέων τεχνολογιών και πράσινων προϊόντων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονιστεί ότι η υλοποίηση αυτής της πολιτικής δεν
μπορεί να γίνει χωρίς μια ευρωπαϊκή ναυτιλία πρωταγωνίστρια και ανταγωνιστική στο διεθνές οικονομικό σκηνικό. Η ναυτιλία προσβλέπει στην υλοποίηση του GDIP για την ανάπτυξη εναλλακτικών, ασφαλών και αποκλειστικών για τη ναυτιλία καυσίμων το συντομότερο δυνατό, καθώς αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία του σκοπού τής εν λόγω πρωτοβουλίας, σημειώνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην ετήσια
έκθεσή της. Είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η διεθνής ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της ΕΕ, καθώς είναι εκτεθειμένη σε σκληρό
παγκόσμιο ανταγωνισμό, τονίζει ΕΕΕ η οποία θα εκπροσωπηθεί στα πάνελ του συνεδρίου από τον κ. Δημήτρη Φαφαλιό, γενικό της γραμματέα και πρόεδρο της Intecargo.

Προοπτικές

Η αναγνώριση του αναντικατάστατου ρόλου της ναυτιλίας από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και η αναβάθμισή της στην πολιτική ατζέντα της ΕΕ είναι επίσης απαραίτητες προϋποθέσεις τόσο για την επιτυχία του GDIP όσο και για τη διασφάλιση προοπτικών ανάπτυξης της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής αυτονομίας και ασφάλειάς της.

Επισημαίνεται ότι η ναυτιλία διαδραματίζει καίριο ρόλο για την ευρωπαϊκή οικονομία, όπως αναγνωρίζει και ο κοινοτικός κανονισμός για τη
χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ναυτιλιακές μεταφορές συμβάλλουν περίπου στο 75% του όγκου του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ και στο 31% του όγκου του εσωτερικού εμπορίου της ΕΕ, και αποτελούν ουσιαστική συνιστώσα του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών. Επιπλέον, περισσότερο από τα δύο τρίτα (68,5%, 135 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) των εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ αντιπροσώπευαν το 2021 οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη,
σύμφωνα με τη Eurostat.

Σύμφωνα με σχετική μελέτη της ECSA (2020), η ναυτιλιακή βιομηχανία της ΕΕ άμεσα απασχολεί 685.000 άτομα και συνεισφέρει άμεσα στο
ευρωπαϊκό ΑΕΠ σχεδόν €54 δισ. κατά τη διάρκεια του 2018.

Με τη συμπερίληψη της εφοδιαστικής αλυσίδας η έμμεση συνεισφορά της ναυτιλίας στην απασχόληση είναι πάνω από 2,0 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Επίσης η συνολική συμβολή του κλάδου στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας εφοδιασμού και των επιπτώσεων των δαπανών των εργαζομένων, εκτιμάται στα €149 δισ., ενώ με €78.000 ανά εργαζόμενο η παραγωγικότητα στη ναυτιλία της ΕΕ στη βιομηχανία παραμένει πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ (€63.000).

Η μελέτη της ECSA αναφέρει, τέλος, ότι για κάθε €1 εκατ. ΑΕΠ που δημιουργεί η ναυτιλιακή βιομηχανία δημιουργούνται άλλα €1,8 εκατ. ευρύτερα στην οικονομία της ΕΕ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024: Πότε θα ανακοινωθούν οι Βάσεις – Οι επικρατέστερες ημερομηνίες

Λίγες ημέρες έμειναν για την ανακοίνωση των Βάσεων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024, αφού η διαδικασία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων έχει ήδη ολοκληρωθεί. Οι Βάσεις 2024 αναμένεται να ανακοινωθούν τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, με επικρατέστερες ημερομηνίες να είναι αυτές

Μάτι: Έξι χρόνια από την τραγωδία με τους 104 νεκρούς – Εκδηλώσεις μνήμης

Έξι χρόνια μετά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι συμπληρώνονται σήμερα και εντός της ημέρας είναι προγραμματισμένες εκδηλώσεις μνήμης για τους 104 νεκρούς της τραγωδίας. Τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη θα εκπροσωπήσει ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης. Στις 09:00 θα τελεστεί επιμνημόσυνη Δέηση, στον

Tουρκικοί «τσαμπουκάδες» με πολεμικά έξω από την Κάσο -η απάντηση της Αθήνας

Πρώτα βάφτισαν με Νavtex «τουρκική υφαλοκρηπίδα» περιοχή νότια της Καρπάθου, μετά έστειλαν και πολεμικά πλοία «για να παρακολουθούν» το ιταλικό ερευνητικό «Ievoli Relume», που πραγματοποιεί έρευνες για τη μελλοντική εγκατάσταση υποβρυχίων καλωδίων του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου.

Στουρνάρας: «Θα χρειαστούμε άλλα 40 χρόνια για να διασφαλίσει η Ελλάδα την ευημερία της»

Άλλα 40 χρόνια -και υπό την προϋπόθεση ότι σε αυτή την περίοδο θα προχωρήσουν αποφασιστικά ορισμένες βασικές μεταρρυθμίσεις και ότι θα καταφέρνουμε να επιτυγχάνουμε πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 2% του ΑΕΠ ετησίως- θα χρειαστούν για να διασφαλίσει η Ελλάδα την ευημερία της

Μετάβαση στο περιεχόμενο