Μετάφραση-απόδοση στα ελληνικά: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»
Οι πλοιοκτήτες που αναζητούν πλεονάζουσες ναυπηγικές κλίνες θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους στο πολυπληθέστερο έθνος του κόσμου. Επί του παρόντος, εκτός της πρώτης δεκάδας των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών παγκοσμίως με μερίδιο αγοράς μικρότερο από 1%, ο πρωθυπουργός της Ινδίας Narendra Modi έχει εκπονήσει σχέδια να βάλει τη χώρα στην πρώτη πεντάδα των κορυφαίων ναυπηγικών κέντρων του κόσμου.
Απευθυνόμενος υβριδικά χθες στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής για τη Ναυτιλιακή Ινδία 2023, ο κ. Μόντι είπε: «Την επόμενη δεκαετία, η Ινδία θα γίνει ένα από τα πέντε κορυφαία ναυπηγικά και επισκευαστικά έθνη του κόσμου».
Προτρέποντας επενδυτές και ενδιαφερόμενους κοινωνικούς εταίρους, που συμμετείχαν στη Σύνοδο, να συνεργαστούν με την Ινδία, ο κ. Modi είπε ότι αυτή είναι η μεγάλη ευκαιρία τους να γίνουν μέρος του ταξιδιού της χώρας προς τη ναυτιλιακή ανάπτυξη της.
Με αμφότερες Ιαπωνία και Ν. Κορέα να αντιμετωπίζουν σοβαρά δημογραφικά προβλήματα που περιορίζουν το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό στα ναυπηγεία τους, οι πλοιοκτήτες πλέον αρχίζουν να αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς ναυπηγείων, για να μην εξαρτώνται υπερβολικά από την Κίνα, τη μεγαλύτερη ναυπηγική χώρα στον κόσμο.
Η Ανασκόπηση των Ναυτιλιακών Μεταφορών 2023 που δημοσιεύθηκε από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) τον περασμένο μήνα προέτρεψε τα ναυπηγεία να επεκταθούν γρήγορα για να βοηθήσουν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
«Οι δυνατότητες του κλάδου της ναυπηγικής αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή περιορισμούς. Οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και ξηρού χύδην φορτίου αναμένουν παρατεταμένους χρόνους αναμονής και υψηλές τιμές ναυπήγησης. Η αύξηση της ναυπηγικής ικανότητας είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία ανταποκρίνεται στην παγκόσμια ζήτηση και τους στόχους βιωσιμότητας», αναφέρει η έκθεση της UNCTAD.
Ύστερα από πολλά χρόνια συρρίκνωσης του κλάδου ναυπηγήσεων, η παγκόσμια σκηνή των ναυπηγείων επεκτείνεται επιτέλους με ρεκόρ παραγγελιών σε βάθος χρόνου και με αυξανόμενη συνειδητοποίηση ότι μεγάλο μέρος του σημερινού παγκόσμιου στόλου θα πρέπει να αντικατασταθεί για να πληροί τους νέους «πράσινους» κανονισμούς.
Με βάση στοιχεία της Maritime Strategies International (MSI) που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο Outlook 2023 του Νηογνώμονα ABS, η χωρητικότητα των ναυπηγείων αυξήθηκε πέρυσι κατά 1,8% στα 67,1 εκατομμύρια gt, με την MSI να προβλέπει ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 69 εκατομμύρια gt έως το 2025 και θα κορυφωθεί στα 81 εκατομμύρια gt το 2030. Αν και αυτό είναι σημαντικά πάνω από τα σημερινά επίπεδα, παραμένει 26% κάτω από το ανώτατο όριο του 2011.