Κινέζοι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι έθεσαν το πρώτο αυτόνομο, ηλεκτρικό πλοίο τροφοδοσίας εμπορευματοκιβωτίων σε εμπορική υπηρεσία μετά από μια περίοδο εκτεταμένων δοκιμών. Το σκάφος, το οποίο αναπτύχθηκε μέσω μιας ευρείας συνεργασίας κινεζικών ιδρυμάτων αναφέρεται ότι είναι ένα πλοίο επίδειξης που θα προσφέρει σημαντική μάθηση για τη μελλοντική ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Το σκάφος, με το όνομα Zhi Fei (Κινέζικα σημαίνει Flying Wisdom) ξεκίνησε το πρώτο του τακτικό ταξίδι στις 22 Απριλίου. Το Zhi Fei αναφέρεται ότι είναι περίπου 8.000 dwt με χωρητικότητα 300 TEU. Το σκάφος έχει μήκος 384 πόδια με δοκό 57 πόδια και βάθος περίπου 32 πόδια. Η πρόωση αναφέρεται ότι γίνεται από ένα ηλεκτρικό σύστημα συνεχούς ρεύματος που δίνει στο πλοίο τροφοδοσίας τελική ταχύτητα περίπου 12 κόμβων και κανονική ταχύτητα λειτουργίας 8 κόμβων. Το Zhi Fei κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο Qingdao.
Ο σχεδιασμός του σκάφους έγινε από την Bestway σε συνεργασία με το Shanghai Jiahao Ship Design Institute και το Dalian Maritime University. Η αρχική σύμβαση κατασκευής υπογράφηκε στα τέλη του 2019 με τις εργασίες να ξεκινούν τον Μάιο του 2020. Το πλοίο δρομολογήθηκε τον Απρίλιο του 2021 με τις πρώτες θαλάσσιες δοκιμές τον Ιούνιο και οι δοκιμές στα συστήματα ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η τεχνική αξιολόγηση ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2022 και το πλοίο λειτουργεί τώρα μεταξύ του λιμένα Qingdao στην επαρχία Shandong και του Dongjiakou που διαχειρίζεται η Navigation Brilliance (BRINAV).
Το Zhi Fei ξεκίνησε τις εμπορικές του δραστηριότητες στις 22 Απριλίου 2022 (Bestway)
Σύμφωνα με τις εκθέσεις, το πλοίο υιοθετεί ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης πλήρους περιστροφής που βασίζεται σε υβριδική τεχνολογία και ενσωματώνει πακέτα μπαταριών και γεννήτριες μεγάλης χωρητικότητας μέσω δικτύωσης συνεχούς ρεύματος για την επίτευξη έξυπνης βελτιστοποίησης ενεργειακής απόδοσης. Οι Κινέζοι λένε ότι είναι η πρώτη φορά που ένα σύστημα ισχύος συνεχούς ρεύματος συνδυάζεται με έξυπνες λειτουργίες.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να λειτουργεί σε τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, επανδρωμένη οδήγηση, οδήγηση από απόσταση και μη επανδρωμένη οδήγηση. Τα έξυπνα συστήματα παρέχουν ανεξάρτητο σχεδιασμό διαδρομής, έξυπνη αποφυγή σύγκρουσης και λειτουργίες τηλεχειρισμού. Το σκάφος χρησιμοποιεί 5G, δορυφόρους και άλλα συστήματα πολλαπλών δικτύων.
Οι πληροφορίες που αναπτύχθηκαν από αυτό το έργο και τη λειτουργία του πλοίου συμβάλλουν στις προσπάθειες ναυπήγησης παρόμοιων αυτοκινούμενων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεγαλύτερη χωρητικότητα από 500 έως 800 TEU.