Αναφορά: Τα μητρώα αφρικανικής σημαίας θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της IUU Fishing

Σε μια έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη, οι σύμβουλοι θαλάσσιων πληροφοριών TM Tracking και IR Consilium έχουν επισημάνει τους τρόπους με τους οποίους οι παράνομοι χειριστές αλιευτικών σκαφών εκμεταλλεύονται τα νηολόγια αφρικανικής σημαίας για να αποφύγουν τις επιπτώσεις για τις δραστηριότητές τους. Τα αφρικανικά παράκτια κράτη που δεν διαθέτουν πόρους είναι δελεαστικοί στόχοι για αδίστακτους ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών και ορισμένοι εκμεταλλεύονται την αφρικανική σημαία για να διευκολύνουν την κλοπή αφρικανικών φυσικών πόρων. 

“Η σημαία των αλιευτικών σκαφών είναι θεμελιώδες ζήτημα κυριαρχίας. Τα αφρικανικά κράτη θα πρέπει να έχουν τον αποκλειστικό έλεγχο των πόρων εντός της επικράτειάς τους και τον πλήρη έλεγχο του τρόπου με τον οποίο ξένες οντότητες μπορούν να χρησιμοποιούν το όνομα και τη φήμη τους για να παρεμβαίνουν στους πόρους άλλων χωρών.” είπε ο Δρ. Ian Ralby, ο Διευθύνων Σύμβουλος του IR Consilium και συν-συγγραφέας της έκθεσης.

Η έκθεση εξετάζει δύο τάσεις επισήμανσης “υψηλού κινδύνου”: πρώτον, τη χρήση μητρώων αφρικανικών σημαιών για την αποφυγή ουσιαστικής εποπτείας στην ανοιχτή θάλασσα, όπου δικαιοδοσία έχει μόνο το κράτος σημαίας. και δεύτερον, η χρήση αφρικανικών ανοιχτών μητρώων για «σημαία» και πρόσβαση στα ύδατα ενός αφρικανικού κράτους ως «τοπικό» σκάφος. Ως παράδειγμα, η έκθεση υπογράμμισε τη σημαία της Τανζανίας (τμήμα Ζανζιβάρης), την οποία χρησιμοποιούν ξένα σκάφη ΠΛΑ αλιείας όπως το Dong Bang 139, ένα διαβόητο ύποπτο σκάφος που κάποτε αναζητούσε η Ιντερπόλ. Ιστορικά παραδείγματα δείχνουν ότι πλοία επαναλαμβανόμενων παραβατών, όπως το Dong Bang, συχνά εμπλέκονται σε σημαίες μεταξύ πολλών αφρικανικών μητρώων (και διεθνών ανοιχτών μητρώων) προκειμένου να αποφύγουν την επιβολή.

Αν και ξένοι ιδιοκτήτες σκαφών από ένα ευρύ φάσμα εθνών έχουν εμπλακεί σε αυτές τις ρυθμίσεις, η «συντριπτική πλειοψηφία» των ξένων αλιευτικών σκαφών ΠΛΑ αλιείας που φέρουν αφρικανική σημαία προέρχονται από την Κίνα, σύμφωνα με την έκθεση. Ο αλιευτικός στόλος της Κίνας σε απομακρυσμένα νερά έχει ισχυρή παρουσία στα ανοιχτά της Αφρικής, και αυτά τα σκάφη έχουν ολοένα και περισσότερες σημαίες στα νηολόγια των αφρικανικών παράκτιων κρατών. «Σε πολλές χώρες, ιδιαίτερα εκείνες με σημαντικούς στόλους μηχανότρατας, η πλειοψηφία (ή μερικές φορές όλα) των αλιευτικών σκαφών ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες», διαπίστωσαν οι συγγραφείς. 

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της ΠΛΑ αλιείας στα αφρικανικά παράκτια ύδατα και στο εξωτερικό, οι συγγραφείς συνέστησαν αυστηρότερη εποπτεία από τις αρχές σημαίας. Αυτό περιλαμβάνει την αποσημείωση σκαφών που συνδέονται με την ΠΛΑ αλιεία. διυπηρεσιακή διαδικασία δέουσας επιμέλειας για αιτήσεις νέων αλιευτικών σκαφών στο νηολόγιο· καλύτερη εποπτεία των κερδοσκοπικών φορέων εκμετάλλευσης (για τα εμπορικά μητρώα)· ισχυρότερες απαιτήσεις εφαρμογής και συμμόρφωσης· και ενίσχυση της επιβολής. Εάν εφαρμοστούν, αυτές οι βελτιώσεις διακυβέρνησης θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο: σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO), “η έλλειψη αποτελεσματικού ελέγχου από το κράτος σημαίας έχει αναφερθεί ως η κύρια αιτία της ΠΛΑ αλιείας”.

«Κάθε αλιευτικό σκάφος πρέπει να έχει σημαία και κάθε κράτος σημαίας πρέπει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά αυτά τα αλιευτικά σκάφη. Η διασφάλιση ότι οι επιχειρήσεις αλιείας και τα σκάφη υψηλού κινδύνου δεν μπορούν να εισέλθουν σε μητρώο σημαίας ή σε αλιευτικά πεδία είναι ένα από τα απλούστερα και οικονομικά βήματα που μπορεί να λάβει κάθε έθνος για να μειώσει τον κίνδυνο παράνομης αλιείας, μη βιώσιμων αλιευτικών πρακτικών και βλάβης της φήμης», είπε. συν-συγγραφέας Duncan Copeland, ο εκτελεστικός διευθυντής της TMT.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο