Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα «ναρκοθετεί» την παγκόσμια οικονομία

Η Παγκόσμια Τράπεζα προειδοποιεί για αύξηση των τιμών της ενέργειας, βραδύτερη ανάπτυξη και υψηλότερο πληθωρισμό

Η παρατεταμένη σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα και η κλιμάκωση των εντάσεων στη Μέση Ανατολή απειλούν με καταστροφικές επιπτώσεις την παγκόσμια οικονομία, αναζωπυρώνοντας τον πληθωρισμό και  διαταράσσοντας τον ενεργειακό εφοδιασμό, προειδοποιούν ορισμένοι από τους κορυφαίους οικονομολόγους του κόσμου.

Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσαν οι οικονομολόγοι της Παγκόσμιας Τράπεζας, σημειώνοντας ότι η κρίση απειλεί να οδηγήσει σε υψηλότερα επιτόκια, χαμηλότερη ανάπτυξη, επίμονο πληθωρισμό και μεγαλύτερη γεωπολιτική αβεβαιότητα.

Η κρίση στη Μέση Ανατολή μαζί με τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν δημιουργήσει πραγματικούς κινδύνους στην παγκόσμια οικονομία, προειδοποίησε η Παγκόσμια Τράπεζα στην τελευταία της έκθεση. «Η κλιμάκωση της σύγκρουσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε άνοδο των τιμών της ενέργειας, με ευρύτερες επιπτώσεις στην παγκόσμια δραστηριότητα και τον πληθωρισμό», αναφέρεται στην έκθεση. «Άλλοι κίνδυνοι περιλαμβάνουν το οικονομικό άγχος που σχετίζεται με τα πραγματικά επιτόκια, τον επίμονο πληθωρισμό, την ασθενέστερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη στην Κίνα, τον περαιτέρω κατακερματισμό του εμπορίου και τις καταστροφές που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή».

«Οι πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν ήδη αρχίσει να διαταράσσουν βασικές ναυτιλιακές διαδρομές, περιορίζοντας τη χαλαρότητα στα δίκτυα ανεφοδιασμού και αυξάνοντας την πιθανότητα πληθωριστικών συμφορήσεων. Σε ένα περιβάλλον κλιμακούμενων συγκρούσεων, ο ενεργειακός εφοδιασμός θα μπορούσε επίσης να διαταραχθεί σημαντικά, οδηγώντας σε άνοδο των τιμών της ενέργειας. Αυτό θα είχε σημαντικές επιπτώσεις στις τιμές άλλων εμπορευμάτων και θα ενίσχυε τη γεωπολιτική και οικονομική αβεβαιότητα, η οποία με τη σειρά της θα μπορούσε να περιορίσει τις επενδύσεις και να οδηγήσει σε περαιτέρω αποδυνάμωση της ανάπτυξης», σημειώνεται επίσης.

Αντίστοιχη ήταν η προειδοποίηση του πρώην επικεφαλής οικονομολόγου του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), John Llewellyn. «Έχει εξελιχθεί σε σοβαρό πρόβλημα», όπως είπε, θέτοντας την πιθανότητα σοβαρών διαταραχών στο παγκόσμιο εμπόριο στο 30%, από 10% που ήταν πριν από μια εβδομάδα. «Υπάρχει μια φρικτή και αναπόφευκτη εξέλιξη που θα μπορούσε να δει την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα να εξαπλώνεται στα στενά του Ορμούζ και στην ευρύτερη Μέση Ανατολή», ανέφερε.

Η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή πέρασε σε άλλη φάση την Πέμπτη όταν δεκάδες βρετανικά και αμερικανικά πλήγματα έπληξαν τοποθεσίες των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη. Τα χτυπήματα έγιναν ως αντίποινα για τις επιθέσεις τους εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες παρέλυσαν τις θαλάσσιες μεταφορές σε ένα από τα σημαντικότερα θαλάσσια κανάλια του κόσμου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συμεών Παληός: «Το μεγαλύτερο ρίσκο είναι το να μην πάρεις κανένα ρίσκο»

Ο Συμεών Παληός είναι ένας από τους κορυφαίους διεθνώς Έλληνες εφοπλιστές, με την ιστορία της οικογένειας στη ναυτιλία να κρατάει πέντε γενιές. Όπου εμφανίζεται το ακροατήριο περιμένει να ακούσει τις θέσεις του και τη φιλοσοφία ζωής που τον χαρακτηρίζουν. Πριν

Παράνομα δρομολόγια καταγγέλλει η ΠΝΟ

Η έγκριση των δρομολογίων των πλοίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και η μη εισαγωγή του θέματος στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του ΣΑΣ τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, που είχε ζητήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) από τον Νοέμβριο

Ξενοδοχεία στην υπηρεσία του Δημοσίου

Η κυβέρνηση προχωρά στη σύναψη συμβάσεων με τουριστικές μονάδες σε νησιά και παραμεθόριες περιοχές, με στόχο τη φιλοξενία δημοσίων υπαλλήλων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στέγασης. Παράλληλα, υλοποιείται πρόγραμμα ανέγερσης κατοικιών για τις Ένοπλες Δυνάμεις και άλλους δημόσιους λειτουργούς σε απομακρυσμένες περιοχές.

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια

Τα λιμάνια και οι λιμενικές υποδομές της Ελλάδας βρίσκονται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου στρατηγικού σχεδίου επενδύσεων, που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την τοπική και εθνική οικονομία, καθώς και την απασχόληση. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με το

Μετάβαση στο περιεχόμενο