Η ναυτική εκπαίδευση με βλέμμα στο μέλλον

Γράφει ο κ. Δημ. Καπράνος, Δημοσιογράφος, διευθυντής του περιοδικού Shipping International

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

ΜΑΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕ η απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδη να «ξεκλειδώσει» επιτέλους την περίφημη μελέτη για τη ναυτική εκπαίδευση, η οποία φυλασσόταν ως «επτασφράγιστο μυστικό» στα ερμάρια του υπουργικού γραφείου από τους προκατόχους του.

ΚΑΤΑ το κοινώς λεγόμενο, «έχει μαλλιάσει γλώσσα μας» τόσα χρόνια να γράφουμε και να ομιλούμε για την ανάγκη άρσεως του αναχρονιστικού κρατικού μονοπωλίου στη ναυτική εκπαίδευση, μονοπωλίου που έχει μέχρι σήμερα στοιχίσει ακριβά και έχει άμεση σχέση με την ποιότητα της παρεχόμενης -σήμερα- εκπαίδευσης στους σπουδαστές των -μονοπωλιακών- σχολών μας.

ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ σε έναν άλλο Πειραιά, σε έναν Πειραιά που τα πρωινά και τα μεσημέρια γέμιζε στολές και πηλήκια, που φορούσαν οι σπουδαστές των σχολών.

ΣΕ ΕΝΑΝ Πειραιά όπου μαζεύονταν σπουδαστές από χώρες του εξωτερικού για να σπουδάσουν τη Ναυτιλία στον τόπο όπου μεγαλούργησε. Μεγαλώσαμε με σχολές που, παράλληλα με τις κρατικές, ετοίμαζαν τις χιλιάδες των Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι συνέβαλαν τα μέγιστα για την άνθηση και την εξέλιξη της ελληνικής Ναυτιλίας, που έφθασε σήμερα να φιγουράρει σε κορυφές άλλοτε δυσθεώρητες.

ΟΛΟΙ ΜΑΣ γνωρίζουμε ότι το κλείσιμο των ιδιωτικών σχολών έγινε «για το χατίρι» των συνδικαλιστών της εποχής, που έπεισαν τον Ανδρέα Παπανδρέου ότι ο «Πυθαγόρας», ο «Αρχιμήδης», ο «Προμηθέας», ο «Αναξαγόρας», ο «Ευκλείδης», ο «Απολλώνιος» και όλες γενικά οι Ιδιωτικές Ναυτικές Σχολές Πλοιάρχων και Μηχανικών, ήταν «του κεφάλαιου» και της «μπουρζουαζίας».

Και τους έγινε το χατίρι και έμειναν ο Ράνης, ο Κατσικάρος, η Γκάτσου, ο Μαρκοζάνης, να κοιτάζουν τις άδειες αίθουσες και να απορούν για το πώς σε μια χώρα δημοκρατική και ευρωπαϊκή μπορεί σε ένα βράδυ να διακοπεί μια ολόκληρη ιστορία.

ΚΑΙ ΦΘΑΣΑΜΕ στην κρατική «αυθεντία», φθάσαμε στα «συγγράμματα» των «ειδικών», φθάσαμε στην κατάργηση της στολής και βλέπουμε σήμερα να δίνουν τα «κολέγια» πτυχία μαλτέζικα, κυπριακά, φινλανδέζικα, αλλά όχι ελληνικά. Και ακούγαμε συνέχεια ότι «υπάρχει σχέδιο», ότι «εκπονείται μελέτη», αλλά δεν τα βλέπαμε. Και τώρα που τα είδαμε, άρχισαν οι αντιδράσεις.

«BRAINSTORMING» ονόμασε ο υπουργός τη διαδικασία που θα ακολουθήσει. Πολύ σωστά, έτσι πρέπει να γίνει, μέχρι να ολοκληρωθεί ο διάλογος, μέχρι να ακουστούν όλες οι απόψεις -κυρίως των ενδιαφερομένων μερών και όχι των «αυθεντιών»-, ώστε να υπάρξει η τελική μορφή. Ας μη γελιόμαστε. Κανείς δεν βγήκε ζημιωμένος από τον υγιή ανταγωνισμό. Μόνο καλό θα κάνει η επαναλειτουργία της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Και είναι ευτύχημα που στο υπουργείο υπάρχει ένας άνθρωπος που βλέπει τα πράγματα με μια άλλη ματιά, που δεν είναι δηλαδή «του συστήματος», αλλά μας βλέπει «απέξω».

ΑΣ ΜΑΣ επιτραπεί να πιστεύουμε ότι είναι καιρός να πάψουμε να εθελοτυφλούμε και να ανοίξουμε βήμα προς το μέλλον. Ας σκεφθούμε πόσα ελληνόπουλα σήμερα σπουδάζουν τη Ναυτιλία στην Κύπρο, στη Βουλγαρία ή άλλες χώρες. Η ναυτική εκπαίδευση-μονοπώλιο πρέπει να τελειώσει. Και, όπως έλεγε εκείνος που έκλεισε τις ιδιωτικές σχολές, «να μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας». Καλά Χριστούγεννα!

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συμεών Παληός: «Το μεγαλύτερο ρίσκο είναι το να μην πάρεις κανένα ρίσκο»

Ο Συμεών Παληός είναι ένας από τους κορυφαίους διεθνώς Έλληνες εφοπλιστές, με την ιστορία της οικογένειας στη ναυτιλία να κρατάει πέντε γενιές. Όπου εμφανίζεται το ακροατήριο περιμένει να ακούσει τις θέσεις του και τη φιλοσοφία ζωής που τον χαρακτηρίζουν. Πριν

Παράνομα δρομολόγια καταγγέλλει η ΠΝΟ

Η έγκριση των δρομολογίων των πλοίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και η μη εισαγωγή του θέματος στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του ΣΑΣ τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, που είχε ζητήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) από τον Νοέμβριο

Ξενοδοχεία στην υπηρεσία του Δημοσίου

Η κυβέρνηση προχωρά στη σύναψη συμβάσεων με τουριστικές μονάδες σε νησιά και παραμεθόριες περιοχές, με στόχο τη φιλοξενία δημοσίων υπαλλήλων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στέγασης. Παράλληλα, υλοποιείται πρόγραμμα ανέγερσης κατοικιών για τις Ένοπλες Δυνάμεις και άλλους δημόσιους λειτουργούς σε απομακρυσμένες περιοχές.

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια

Τα λιμάνια και οι λιμενικές υποδομές της Ελλάδας βρίσκονται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου στρατηγικού σχεδίου επενδύσεων, που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την τοπική και εθνική οικονομία, καθώς και την απασχόληση. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με το

Μετάβαση στο περιεχόμενο