Η Ναυτιλία μας χρειάζεται μια ενιαία φωνή

Οι δηλώσεις της προέδρου της ΕΕΕ στην ετήσια γενική συνέλευση

Σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Ίδρυμα Ευγενίδου έλαβε χώρα η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου. Για ακόμη μία φορά, το προεδρείο έδωσε το στίγμα για τις προτεραιότητες, τις προκλήσεις και τις προοπτικές της ναυτιλιακής βιομηχανίας με ορίζοντα το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Οι προτεραιότητες και προκλήσεις του σημαντικότερου θεσμικού και συλλογικού φορέα εκπροσώπησης του ελληνικού εφοπλισμού της ποντοπόρου ναυτιλίας παραμένουν πολλές και σημαντικές, σε αυτή την ομιχλώδη, για τη διεθνή οικονομική και γεωπολιτική σκηνή, περίοδο. Η κ. Μελίνα Τραυλού με νηφαλιότητα, σαφήνεια και ξεκάθαρο λόγο διατύπωσε τις προσωπικές της στρατηγικές επιδιώξεις ως πρόεδρος αλλά κυρίως υπογράμμισε τις συλλογικές προτεραιότητες της ΕΕΕ και την ανάγκη για μια συλλογική, ενιαία και δυναμική φωνή του εφοπλισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και στα διεθνή fora.

«Η κυριαρχία μας στις θάλασσες είναι αναμφισβήτητη. Όπως αναμφισβήτητη είναι η ιστορική προσαρμοστικότητά μας σε κάθε νέα τάξη πραγμάτων.

»Που για εμένα, οφείλεται στην ενότητα, στην ατομική και συλλογική δυναμική μας και, βέβαια, στην μακροχρόνια τεχνογνωσία μας.

»Η υπεροχή μας είναι καθολικά και οικουμενικά αναγνωρισμένη.

»Στα Ποσειδώνια άκουγα από τις ξένες αντιπροσωπείες ότι εδώ, στην Ελλάδα χτυπά η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας. Και για να είμαστε ειλικρινείς και το μυαλό της παγκόσμιας ναυτιλίας. Εμείς, στείλαμε ένα ηχηρό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση.

»Το μήνυμα ότι ηγούμαστε των εξελίξεων, με πίστη στο όραμα και στην τεχνογνωσία μας. Αυτό πράττουμε καθημερινά», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Τραυλού.

Η ίδια αναφέρθηκε και στη συμβολή της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία υπογραμμίζοντας ότι 20 δισ. ευρώ ήταν τα έσοδα της χώρας μας από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2022 και εκατοντάδες χιλιάδες οι θέσεις εργασίας. Αναφερόμενη στο Νέο Συνυποσχετικό που υπεγράφη με την ελληνική κυβέρνηση η πρόεδρος της ΕΕ τόνισε ότι αποτελεί μια «έμπρακτη απόδειξη της συλλογικότητας και της ενότητας της ναυτιλιακής μας οικογένειας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί αλώβητο το θεσμικό μας πλαίσιο».

Εκτενή αναφορά όμως έκανε η κ. Τραυλού και στο διεθνές περιβάλλον της ναυτιλίας:

«Παρακολουθούμε τις διεθνείς διαβουλεύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Εργαζόμαστε για την επίτευξη συμφωνίας, για την αναθεώρηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ και για την επιλογή ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων μέτρων. Παράλληλα, υποστηρίζουμε την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS) για την υιοθέτηση στον IMO ενός παγκοσμίου οικονομικού μέτρου που θα βασίζεται σε ένα σύστημα συνεισφοράς (levy) ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Είναι θετικό το γεγονός ότι στην τελευταία σύνοδο της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ καταγράφηκε σαφής προτίμηση προς αυτή την κατεύθυνση.

»Τώρα, στο θέμα της εφαρμογής, από την 1η Ιανουάριου, του λειτουργικού δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator – τον γνωστό CII), έχουμε επισημάνει από την αρχή ότι απαιτείται αναθεώρηση. Προειδοποιήσαμε εγκαίρως, μαζί με τους διεθνείς οργανισμούς της ναυτιλίας, ότι η συμμόρφωση με τον δείκτη CII θα παρουσιάσει αδυναμίες. Έχουμε και εδώ, τη θετική έκβαση, ότι η μη συμμόρφωση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και, αφού, βρισκόμαστε, έως το 2026, σε μια άτυπη περίοδο απόκτησης εμπειρίας, την αξιοποιούμε ως ευκαιρία».

Σε ό,τι αφορά το EU ETS η πρόεδρος της  ΕΕΕ σημείωσε ότι η αναγνώριση της ευθύνης των commercial operators αποτελεί μια σημαντική επιτυχία αλλά οι προκλήσεις για την εφαρμογή του παραμένουν.

Σαφής ήταν η τοποθέτηση της προέδρου σε ό,τι αφορά τη μετάβαση της ναυτιλίας σε πράσινη εποχή: «Η ελληνική ναυτιλία είναι προσηλωμένη στο στόχο της πράσινης ναυτιλίας, θέτοντας, όμως, δύο αδιαπραγμάτευτες παραμέτρους:

»Πρώτον, απαιτείται η συνέργεια όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αλυσίδα της ναυτιλιακής δραστηριότητας, όπως οι παραγωγοί ενέργειας, οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία. Και δεύτερον, και πάνω από όλα, απαιτείται η εγγύηση της ασφάλειας των ναυτικών και των πλοίων. Το μήνυμά μας είναι σαφές, Safety First. Μια παράμετρο που εμείς τοποθετήσαμε στην παγκόσμια ατζέντα, αφού κανείς δεν ακουμπούσε αυτό το ζωτικό θέμα», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια της.

Κλείνοντας τον κύκλο των κυρίων θεμάτων που απασχόλησαν την ΕΕΕ τη χρονιά που πέρασε, η κ. Τραυλού αναφέρθηκε σε ένα θέμα υψίστης προτεραιότητας για την ελληνόκτητη ναυτιλία, την προάσπιση της ναυτοσύνης και την ανάπτυξη του εθνικού νηολογίου.

«Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι οι άνθρωποί μας, στα πλοία μας και στις εταιρείες μας. Η περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας μας προϋποθέτει επαρκώς εκπαιδευμένο και άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.

»Είναι, ωστόσο, απογοητευτικό το γεγονός ότι η ελληνική ναυτοσύνη δεν ακολουθεί αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης με τα άλματα της ελληνικής ναυτιλίας. Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη»

Υπό το πρίσμα αυτό η ίδια στάθηκε και στην ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης της χώρας: «Οφείλουμε να ανταποκριθούμε στην εποχή με τα μέσα της εποχής. Να μιλήσουμε στα παιδιά μας στη γλώσσα τους. Να κατανοήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας μας, ως επαγγελματικού κλάδου. Να αντιληφθούν τις προοπτικές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος. Να επιλέγουν συνειδητά και με υπερηφάνεια την καριέρα του ναυτικού, ως ένα υγιές, ασφαλές και με προοπτική εργασιακό περιβάλλον. Ένα περιβάλλον που αναγνωρίζει και επιβραβεύει την αξία».

Ναυτικά Χρονικά

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο