Η Ουκρανία άρχισε την εξαγωγή σιτηρών – Ανάσα για τα φορτηγά πλοία

Η ενεργειακή κρίση και ο ιστορικά υψηλός πληθωρισμός έχουν εκτινάξει στα ύψη το κόστος ζωής και αρχίζουν να επηρεάζουν την παγκόσμια κατανάλωση αγαθών και εμπορευμάτων.

Στο ερώτημα εάν αυτή η κατάσταση θα επηρέαζε τη ναυτιλία, η απάντηση είναι ότι ίσως «ακουμπήσει» τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφού πλήττεται η καταναλωτική ζήτηση.

«Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να αντιμετωπίσουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμα κι αν κινηθούν κάτω από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα παράγουν κέρδη» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά την άνοδο του πληθωρισμού και των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές δημιουργούνται και έχουν αυξηθεί τα τονομίλια.

Η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία το 2023 και σε αυτό συμβάλλουν και οι λίγες παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί στις γιάρδες». Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου «σύμφωνα με τις προβλέψεις της IEA, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς φυσικού αερίου θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω του της κίνησης της ΕΕ να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο».

Όπως επισημαίνεται στην ανάλυση «ο μόνος κίνδυνος να επηρεαστεί αρνητικά η ναυτιλία όσο και η παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid, εξέλιξη που δεν μπορεί να προβλεφθεί».

Ναυλαγορά
Έπειτα από πτώση δύο εβδομάδων, η αγορά ξηρού χύδην φορτίου ανέκαμψε, με τον BCI να κλείνει την περασμένη εβδομάδα στις 2.987 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση. Ο BPI σημείωσε αύξηση περίπου 9%.

Οι δείκτες Supramax & Handysize έκλεισαν ελαφρώς χαμηλότερα στις 2.467 και 1.343 αντίστοιχα σε σύγκριση με την περασμένη εβδομάδα.

Μερικά ενθαρρυντικά νέα είναι ότι η Ουκρανία βρήκε τον τρόπο να ξεκινήσει ξανά τις εξαγωγές σιτηρών χρησιμοποιώντας κυρίως τον σιδηρόδρομο ή τον ποταμό Δούναβη για να φτάσει σε κύρια λιμάνια εκτός της Ουκρανίας.

Προς το παρόν, αυτό έχει ευνοήσει κυρίως μικρότερα πλοία χύδην φορτίου και γενικού φορτίου και έχει δημιουργήσει δυναμική στη Μαύρη Θάλασσα.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Η Ουκρανία άρχισε την εξαγωγή σιτηρών – Ανάσα για τα φορτηγά πλοία

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο