Η Strix Holdings θέλει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Attica Group από την MIG

Η πρώτη επιχειρηματική συμφωνία για το 2023 αφορά την ακτοπλοΐα, μετά την απόφαση της θυγατρική της Πειραιώς να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Attica Group από τη MIG

Η πρώτη επιχειρηματική συμφωνία του νέου έτους για το 2023 αφορά την εγχώρια ακτοπλοΐα, μετά την απόφαση της θυγατρική της τράπεζας Πειραιώς Strix Holdings να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Attica Group από τη MIG, με εξαγορά κοινών ομολογιακών δανείων της εταιρείας. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής εκτιμάται ότι μπορεί να λάβει χώρα εντός του πρώτου τριμήνου του 2023.

Η πρόταση προς τη Marfin Investment Group περιλαμβάνει την εξαγορά των κοινών ομολογιακών δανείων της εταιρείας με αντάλλαγμα την απόκτηση του 79,38% των μετοχών της Attica Group από τη Strix Holdings. Πρόκειται για το από 14/5/2021 κοινό ομολογιακό δάνειο της MIG, σημερινού ανεξόφλητου υπολοίπου 282,9 εκατ. ευρώ, και το από 31/7/2017 ομολογιακό δάνειο της MIG, ανεξόφλητου υπολοίπου ύψους 160,8 εκατ. ευρώ.

Σε περίπτωση που η σχετική πρόταση γίνει δεκτή από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο και τη γενική συνέλευση των μετόχων της MIG, η Strix Holdings θα προβεί σε ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της MIG ύψους 443,8 εκατ. ευρώ, ενώ θα αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Attica Group. Σημειώνεται ότι η Strix Holdings που κατέχει ήδη το 11,8437% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της Attica Group, με την απόκτηση και του 79,38% των μετοχών του ομίλου θα καταστεί κυρίαρχη στην μεγαλύτερη ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή εταιρεία της χώρας.

H μετοχή της εταιρείας στο ΧΑΑ στις τελευταίες συνεδριάσεις παρέμεινε κλειδωμένη στο limit up λαμβάνοντας ισχυρή ώθηση από το πρόσφατο deal της Πειραιως με την mig. Στη συνεδρίαση της Πέμπτης ενισχύθηκε κατά 9,78% και διαμορφώθηκε στο 1,965 ευρώ, το υψηλότερο επίπεδο από 2009.

Δεκτή η πρόταση από το ΔΣ της MIG

Σχετικά με την πρόταση της Strix Holdings το Δ.Σ. της MIG αποδέχθηκε την πρόταση και αποφάσισε την άμεση πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα εξετάσει τους οικονομικούς όρους της συναλλαγής, ενώ η οριστική συμφωνία θα υποβληθεί προς έγκριση στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας.

Η Γενική Συνέλευση των Μετόχων της Εταιρείας αναμένεται να συνέλθει μέχρι τέλους Ιανουαρίου 2023, και σε περίπτωση μη συγκέντρωσης της κατά νόμον απαιτούμενης αυξημένης απαρτίας εντός του πρώτου 10ημέρου του Φεβρουαρίου 2023. Σε περίπτωση ολοκλήρωσης της συμφωνίας η Strix Holdings θα προβεί σε ακύρωση των ιδίων ομολογιών που θα αποκτήσει με αποτέλεσμα την πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της MIG.

Σημειώνεται ότι η Strix Holdings κατέχει ήδη το 11,8437% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της Attica Group. Η Marfin κατέχει άμεσα το 10,31% των μετοχών της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών Attica και ένα επιπλέον ποσοστό 69,07% μέσω της 100% θυγατρικής της MIG Shipping.

Η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Attica Group από τη θυγατρική της τράπεζας Πειραιώς Strix Holdings δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να επηρεάσει το θέμα της συγχώνευσης και απορρόφησης της ΑΝΕΚ, αλλά και τις επενδύσεις για το «πρασίνισμα» του στόλου της εταιρείας, επισήμαναν στελέχη του ομίλου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Πρόσθεσαν ότι πλέον το μετοχικό κεφάλαιο της Attica Group απλοποιείται και ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2023 αναμένεται να έχει υπάρξει έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη συγχώνευση με την ANEΚ, αλλά και για το θέμα της έγκρισης της συναλλαγής που αφορά την πρόταση της Strix Holdings. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει συμφωνήσει με τις πιστώτριες τράπεζες για την απόκτηση του 57,7% του μετοχικού κεφαλαίου της ακτοπλοϊκής εταιρείας ANEK Lines τον Σεπτέμβριο, γεγονός που έθεσε υπό τον έλεγχό της επιπλέον οκτώ ropax.

Η συμφωνία περιλαμβάνει τη συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica, με σχέση ανταλλαγής μία κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝΕΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της Attica, καθώς και την καταβολή του ποσού των 80 εκατ. ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝΕΚ προς τις πιστώτριες τράπεζες.

Ο όμιλος της Αttica, ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος στην Ελλάδα τρίτος στη Μεσόγειο και μεταξύ των 10 μεγαλύτερων στην Ευρώπη, πραγματοποιεί θαλάσσιες μεταφορές στην ανατολική Μεσόγειο ενώ είναι η ταχύτερη αναπτυσσόμενη νέα εταιρεία στη γραμμή Μαρόκου-Ισπανίας. Διαθέτει περισσότερα από 30 πλοία, ενώ μέσω της θυγατρικής της Attica Blue Hospitality διεύρυνε την παρουσία της και στον ελληνικό τουρισμό μέσω της εξαγοράς δύο ξενοδοχείων στην Τήνο και τη Νάξο.

Eπενδύσεις

Πρόσφατα η Attica Group παρέλαβε τρία νεότευκτα τύπου Catamaran Aero Highspeed που ναυπηγήθηκαν στη Νορβηγία και εκτελούν από το Αύγουστο δρομολόγια στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανήλθε σε Ευρώ 21 εκατ. και καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.

Σημειώνεται ότι η Αttica Group μέσω της θυγατρικής της Attica Blue Hospitality απέκτησε δύο ξενοδοχεία σε Τήνο και Νάξο. Με ιδία κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό εξαγόρασε το «Tinos Beach» που βρίσκεται στη θέση Κιόνια Τήνου, έναντι συνολικού τιμήματος 6,5 εκατ. ευρώ. Το ξενοδοχειακό συγκρότημα έχει ανεγερθεί σε έκταση συνολικής επιφάνειας 14.500 τ.μ., διαθέτει 180 δωμάτια σε ένα τριώροφο κεντρικό κτίριο με υπόγειο και τρία συγκροτήματα bungalows. Το Δεκέμβριο του 2021 επίσης η εταιρεία απέκτησε και το «Naxos Resort Beach Hotel» στον Άγιο Γεώργιο Νάξου, έναντι τιμήματος 6,5 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτήθηκε με ιδία κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.

Έκθεση βιωσιμότητας

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης ESG (Environmental, Social and Governance) το 2021 η Attica Group, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, κάτω από τα εμπορικά σήματα superfast ferries, blue star ferries και Hellenic seaways έχει 1.688 εργαζόμενους και διαθέτει 30 πλοία, 20 συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά, 9 ταχύπλοα και ένα φορτηγό οχηματαγωγό. Είκοσι πλοία είναι ιδιόκτητα ένα με μακροχρόνια ναύλωση ενώ διαχειρίστηκε 2 επιβατηγά πλοία της συγγενούς εταιρείας AML στη γραμμή Μαρόκο-Ισπανία. Η εταιρεία το 2021 διακίνησε συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες, 870 χιλιάδες οχήματα και 373 χιλιάδες φορτηγά σε 72 λιμάνια σε Ελλάδα και Ιταλία και δύο στη γραμμή Μαρόκο Ισπανίας.

Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι τα 23,9 έτη. Το 2021 η εταιρεία διένειμε 426 εκατ. σε οικονομική αξία, εκ των οποίων 87.3 εκατ. σε εργαζόμενους (μισθούς παροχές και ασφαλιστικές παροχές) 56,8 εκατ. σε φόρους συμπεριλαμβανόμενα τα λιμενικά τέλη, 19,2 εκατ. ευρώ σε παρόχους κεφαλαίου ( για πληρωμές τόκων και αποδόσεων) 19,2 εκατ. σε πράκτορες για προμήθειες 194 εκατ. σε προμηθευτές (για αγορές αγαθών και υπηρεσιών) 1,6 εκατ. σε εκπτωτικά εισιτήρια κοινωνικά προγράμματα χορηγίες και δωρεές και 47,9 εκατ. σε επενδύσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2021 έλαβε οικονομική αποζημίωση από το ελληνικό κράτος και επιχορηγήσεις από την ΕΕ ύψους 32,9 εκατ. ευρώ έναντι 34,3 το 2020 ως αποτέλεσμα των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας λόγω της συμμετοχή των εταιρειών Blue star ferries και Hellenic seways σε δημόσιους ανοικτούς μειοδοτικούς διαγωνισμούς του υπ.Ναυτιλίας για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών.

Επίσης έλαβε αποζημιώσεις λόγω covid-19 ύψους 5,4 εκατ. σε σχέση με 12 εκατ. το 2020 για την εκτέλεση των ελάχιστων δρομολογίων για τη διατήρηση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Ο όμιλος συμμετέχει ενεργά σε ερευνητικά προγράμματα της ΕΕ και συνεργάζεται με κατασκευαστές εσωτερικής καύσης (WNSD) σε κοινά ερευνητικά προγράμματα για τη μείωση των αερίων ρύπων ενώ στο πλαίσιο των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ έχει εγκαταστάσεις σύστημα πλυντηρίδων καυσαερίων (scrubbers) στα πλοία blue star patmos, blue star delos, blue star mykonos και superfast XI.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Τι θα ζητήσει για το μεταναστευτικό

H στήριξη στην Ουκρανία και στην ευρωπαϊκή της προοπτική ενόψει της επετείου ενός έτους από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία (24.2.2022), η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, καθώς οδεύει προς την κλιματική ουδετερότητα και ενώ οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την πληθωριστική –

Κωνσταντακόπουλος: Χρονιά ρεκόρ το 2022 για την Costamare – Καθαρά κέρδη $523 εκατ.

Η καλύτερη χρονιά στην ιστορία της μέχρι την… επόμενη ήταν το 2022 για την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Costamare συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Με ένα στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου, η εταιρεία δημιούργησε καθαρά κέρδη άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος

Ο Γιώργος Προκοπίου έχει το ακριβότερο πλοίο του ελληνόκτητου στόλου – Κοστίζει $286,1 εκατ.

Η έρευνα της ValueVessels για την ελληνόκτητη ναυτιλία περιέχει ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Ο ελληνικός στόλος κατατάσσεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως. Αυτό ισχύει τόσο για τον αριθμό των πλοίων όσο και για τη συνολική αξία, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία ενεργά και υπό παραγγελία και συνολική αξία 152,69 δισ.

Το δώρο του Ωνάση στον «γάμο του αιώνα» ταξιδεύει στα νησιά Γκαλάπαγκος

Ήταν το μεγαλειώδες γαμήλιο δώρο του Αριστοτέλη Ωνάση προς τον πρίγκιπα Rainier και την Grace Kelly, που παντρεύτηκαν στις 18 Απριλίου του 1956 στο Μονακό – ένα γεγονός που χαρακτηρίστηκε «ο γάμος του αιώνα», με λίστα καλεσμένων που περιλάμβανε από