Η θάλασσα ο τελευταίος τους διάδρομος

Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο κυβερνήτης του μοιραίου F-4 (Φάντομ) σμηναγός (Ι) Στάθης Τσιτλακίδης και ο συγκυβερνήτης υποσμηναγός (Ι) Μάριος- Μιχαήλ Τουρούτσικας πραγματοποιούσαν την άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας».  Την είχαν ξανακάνει και στο παρελθόν.  Άλλωστε πριν το μαχητικό τους αεροσκάφος συντριβεί στη θάλασσα την είχαν πραγματοποιήσει με απόλυτη επιτυχία άλλες τέσσερις φορές.  Και θα την πραγματοποιούσαν άλλες τόσες, έως ότου να είχαν εξαντληθεί τα καύσιμά τους.  Αλλά δεν πρόλαβαν…

Ήταν και οι δύο εξαίρετοι πιλότοι.  Παιδιά από την περιφέρεια, όπως η πλειοψηφία των πιλότων μας.  Με πάθος για τα μαχητικά, με άψογο επαγγελματισμό.  Ο συγκυβερνήτης με εκατοντάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του ήταν από τους πλέον έμπειρους.  Ο κυβερνήτης σμηναγός που μόλις είχε αποφοιτήσει από το Σμήνος Μετεκπαίδευσης, πέρασε επιτυχώς και την αξιολόγηση, ήταν άριστος, τόσο που η ηγεσία της Αεροπορίας τον προγραμμάτιζε να τον μεταφέρει στα F-16.  Ούτε όμως η Αεροπορία πρόλαβε…

Η άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας» είναι μια δύσκολη άσκηση.  Δεν είναι μόνον ότι φέρνει το μαχητικό στα 300 πόδια από την θάλασσα, αλλά θα πρέπει οι χειριστές του να πραγματοποιήσουν και στροφές («μανούβρες» τις λένε) μόλις λίγα μέτρα από το κύμα.  Μόνον έτσι μαθαίνουν οι πιλότοι των μαχητικών να αποφεύγουν τα εχθρικά ραντάρ:  Να πετούν με μανούβρες, χαμηλά, πολύ χαμηλά.

Και οι δύο πιλότοι πραγματοποίησαν την άσκηση τέλεια.  Τους είδαν μάλιστα άλλα τέσσερα μάτια, που πετούσαν στο «διπλανό» ζεύγος Φάντομ.  Ο πιλότος του άλλου Φάντομ είδε κάποια στιγμή δίπλα του το μοιραίο αεροσκάφος, το ξαναείδε και στα 500 πόδια, αλλά ξαφνικά το έχασε και όταν κοίταξε στην θάλασσα είδε εκείνο το παράξενο «σιντριβάνι», σημάδι ότι κάτι είχε συντριβεί.  Έμεινε εκεί αρκετή ώρα παρατηρώντας, μήπως και αντιληφθεί κάτι, μήπως και έβλεπε τους πιλότους να βγαίνουν από το αεροσκάφος, αλλά τα καύσιμα τελείωναν…

Το πένθος τριήμερο για τις Ένοπλες Δυνάμεις.  Ήταν το μοιραίο Φάντομ, μου λένε οι ανώτατοι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, το «τίμημα της ποιότητας που θέλουμε».  Ήταν όμως και ένα θλιβερό στατιστικό στοιχείο.  Που επιβεβαιώνει μια βάρβαρη και δυσάρεστη στατιστική.  Αλλά τέτοιου είδους στατιστικές κανείς πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας πιστεύει.  Αυτό που πιστεύουν, από τον σπουδαστή της Σχολής Ικάρων έως τον πτέραρχο, είναι ότι στις αποστολές της πατρίδας μας οι Έλληνες πιλότοι έχουν την τελευταία προσγείωση.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΛΘ: Αλλαγή στο διοικητικό συμβούλιο – Η νέα σύνθεση

Σε γνωστοποίηση αλλαγής σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου προχώρησε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ). Συγκεκριμένα, η ΟΛΘ ανακοινώνει ότι το δ.σ. της 24.03.2023, έκανε δεκτή την ομόφωνη πρόταση της Επιτροπής Υποψηφιοτήτων και εξέλεξε νέο μέλος του τον κ. Κωνσταντίνο Φωτιάδη, σε αντικατάσταση

1η συνεδρίαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) υπό τη νέα του σύνθεση(φωτο)

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023, πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Ικάρων, στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, η πρώτη συνεδρίαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) Ολομελείας, υπό τη νέα του σύνθεση. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι)

Πυροσβεστικό Σώμα: Εκδήλωση για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821

Παρουσία του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου, πραγματοποιήθηκε σήμερα, στις εγκαταστάσεις του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, στο Μαρούσι, η κεντρική εκδήλωση για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της  25ης Μαρτίου 1821. Στην ημερήσια διαταγή που εκδόθηκε, ο Αρχηγός του

Ορκωμοσία 1ης Εκπαιδευτικής Σειράς Υποπυραγών ειδικών καθηκόντων

Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς, επέδωσε τα διπλώματα στους αποφοιτήσαντες, Υποπυραγούς ειδικών καθηκόντων Παρουσία του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Ευάγγελου Τουρνά, καθώς και του Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγου Γεώργιου Πουρναρά, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή, 24

Μετάβαση στο περιεχόμενο