Η είδηση προκαλεί χαμόγελα ικανοποίησης στα στελέχη του Λ.Σ. γιατί βλέπουν ότι τα λόγια γίνονται πράξεις και το Λιμενικό Σώμα ενισχύεται.
Ο Υπουργός κ. Πλακιωτάκης Ι. ακολουθών πάντα ήπιους τόνους στην αντιπαράθεση με τους πολιτικούς αντιπάλους δεν έθιξε ένα σημαντικό ζήτημα που αφορά την αδιαφορία των προηγούμενων Υπουργών αλλά και των διοικητικά υπευθύνων διαχείρισης ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων από διάφορα ταμεία της Ε.Ε. με τις προκλητικές καθυστερήσεις στην απορρόφηση τους.
Πανηγύριζε ο τότε υπουργός κ. Κουβέλης διότι μόλις 5 μήνες πριν από τις εκλογές (7-2-2019), υπέγραψε προκήρυξη για την προμήθεια 13 (!!!) σκαφών για το Λ.Σ. συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 46.800.000,00 ευρώ παρακαλώ..
Η συγχρηματοδότηση των 10 εξ αυτών των σκαφών θα γινόταν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και η σχετική Πράξη ήταν ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας του ΕΣΠΑ 2014-2020 (αριθ. 33964/23-3-2018 Απόφαση Αναπληρωτή Υπουργού Αλεξ. ΧΑΡΙΤΣΗ, ΑΔΑ: Ω87Ψ465Χ18-ΝΖΨ).
Δηλαδή η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(Κωδι. Έργου ΣΕ08610001) είχε γίνει ένα ολόκληρο έτος πριν την υπογραφή της Προκήρυξης από τον κ. ΚΟΥΒΕΛΗ…
Εύλογα δημιουργούνται μεγάλα ερωτηματικά για τις τεράστιες καθυστερήσεις για την αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Χρηματοδότησης από το Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας η οποία αφορούσε στο χρονικό διάστημα 2014-2020.
Το κυριότερο και χειρότερο αποτελεί το γεγονός ότι στους όρους της προκήρυξης προβλέπεται η παράδοση των σκαφών θα γίνει εντός 46 μηνών, δηλαδή μετά 4 χρόνια από την ημέρα υπογραφής της Σύμβασης!!!!!!!.
Αυτό σημαίνει, ότι μόνο και μόνο με τους όρους της προκήρυξης προμήθειας των σκαφών, η χρηματοδότηση από το Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας χάθηκε κατά πολύ μεγάλο μέρος της, με αποτέλεσμα να καλείται να επιβαρυνθεί αναίτια ο κρατικός προϋπολογισμός με ποσά άνω των 13,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Το Λ.Σ. θα μπορούσε να είχε προμηθευτεί άμεσα αυτά τα σκάφη και να τα έχει στην διάθεσή του αμέσως μετά το έτος 2014. Εμπειρία για την σύνταξη των προδιαγραφών υπήρχε μιας και το μεγαλύτερο μέρος του στόλου αποτελείται από αυτής της κατηγορίας σκάφη…
Yπάρχει ή δεν υπάρχει τεράστια πολιτική ευθύνη γι’ αυτό; Γιατί αυτές οι τεράστιες καθυστερήσεις από την τότε πολιτική και στρατιωτική ηγεσία;
Τα στελέχη που είχαν την ευθύνη ως επισπεύδουσες υπηρεσίες ή οι χειριστές των διαδικασιών για την διενέργεια της προμήθειας δεν έχουν καμία ευθύνη;
Γιατί όταν κάποιος υπεξαιρέσει χρήματα από το δημόσιο ελέγχεται (;;) και αυτός που από πλήρη αδιαφορία ή άλλους λόγους χρεώνει αναίτια το δημόσιο με το ίδιο ποσό δεν πρέπει να ελέγχεται;
Θα συνεχίσουμε να επιβραβεύουμε την ήσσονα προσπάθεια και τον οχαδερφισμό;
limenikanea.gr