Ικανοποιημένη η ΠΝΟ από τις νέες ΣΣΕ – Συνολικές αυξήσεις στην επιβατηγό ναυτιλία

Την ικανοποίησή της εξέφρασε η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την υπογραφή των νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας που αφορούν την επιβατηγού ναυτιλία.

Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει:

«Επετεύχθη συμφωνία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων των πληρωμάτων των Μεσογειακών και Τουριστικών Επιβατικών Πλοίων καθώς και των πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων με τους πιο κάτω βασικούς όρους:

1. Διάρκεια δύο (2) έτη, ήτοι από 1-1-2023 έως 31-12-2024.

2. Αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (ήτοι από 1-1-2023 έως 31-12-2023), και αύξηση κατά 5% κατά το δεύτερο έτος (ήτοι από 1-1-2024 έως 31-12-2024), στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από την προηγούμενη ΣΣΕ 2242.5-1.10/8368/2022 (ΦΕΚ 620 Β΄14.2.2022) και στα προβλεπόμενα πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

3. Δημιουργία μεικτής επιτροπής από μέλη της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ για τη συζήτηση επί κλαδικών αιτημάτων όπως αυτά αναφέρονται στην από 26.10.2022 γνωστοποίηση αιτημάτων της ΠΝO προς τον ΣΕΕΝ.

4. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι όροι της προηγούμενης ΣΣΕ.»

Στη συνέχεια αποκαλύπτει την συζήτηση που προηγήθηκαν πριν την υπογραφή των συμβάσεων:

«Για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα είχε προηγηθεί για πρώτη φορά η έγκαιρη αποστολή και πριν από την λήξη των ΣΣΕ 2022, εξωδίκων με όλα τα αιτήματα μας προς τις εργοδοτικές οργανώσεις για όλες τις κατηγορίες πλοίων, μετά από ομόφωνη απόφαση των μελών της Διοίκησης, τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης (12%) όσο και για τα λοιπά αιτήματα του κλάδου.

Πρώτη συνάντηση μας με τον ΣΕΕΝ έγινε στις 21.12.2022, όπου δυστυχώς διαπιστώθηκε διαφωνία τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης όσο και προς τα λοιπά αιτήματα.

Η αρνητική αυτή στάση συνεχίστηκε και το επόμενο διάστημα, με αποτέλεσμα, με ομόφωνη και πάλι απόφαση της Διοίκησης, την πραγματοποίηση της 48ωρης προειδοποιητικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 8 και 9-2-2023, με βασικά και κύρια αιτήματα αφ’ ενός την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και αφετέρου την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων σχετικά με τις οργανικές συνθέσεις και προστασία των ανέργων ναυτικών, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει την απεμπόληση των λοιπόν αιτημάτων μας.

Η πιο πάνω 48ωρη απεργία μας ήταν απλά προειδοποιητική και σηματοδοτούσε την έναρξη νέων αγώνων, πράγμα που εξανάγκασε την εργοδοτική πλευρά να αναθεωρήσει την αρνητική στάση της.

Έτσι, στις 6 Μαρτίου 2023 αντιπρότεινε στην Ομοσπονδία μας δύο νέες προτάσεις:

Α. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ διάρκειας δύο ετών, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023 έως 31.12.2024, ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (ήτοι από 1.1.12023 έως 31.12.2023) και αύξηση κατά 5% κατά το δεύτερο έτος (ήτοι από 1.1.12024 έως 31.12.2024), στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

Εναλλακτικά,

Β. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ μονοετούς διάρκειας, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023, αύξηση κατά 7% στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

Αυθημερόν συνήλθε η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας, η οποία αφού εξέτασε ενδελεχώς τις πιο πάνω προτάσεις, κατά πλειοψηφία αποδέχτηκε την πρώτη πρόταση (6% & 5%).

Συγκεκριμένα υπέρ της πρότασης τάχθηκαν τα σωματεία:

1. Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν.

2. Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Μηχανών Εσωτερικής Καύσης Ε.Ν.

3. Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν.

4. Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν.

5. Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων Ηλεκτρονικών Ε.Ν.

6. Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν.

7. Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν.

8. Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων & Κυβερνητών Ε.Ν.

9. Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ.

Η ομοσπονδία μέσω της ανακοίνωσης κάνει αναφορά στα σωματεία μέλη της τα οποία δε συμφώνησαν με τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Οπως αναφέρεται εξαίρεση τα δύο σωματεία των Μηχανικών του ΠΑΜΕ (ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), τα οποία ούτως ή άλλως ποτέ δεν υπογράφουν Σύμβαση και οι Θαλαμηπόλοι η Ένωσης Ναυτών.

Ικανοποιημένη η ΠΝΟ από τις νέες ΣΣΕ – Συνολικές αυξήσεις στην επιβατηγό ναυτιλία

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόβλεψη για δεύτερη οικονομική κρίση το 2026 για Ελλάδα και άλλες χώρες

Ως ορόσημο αναγνωρίζεται το 2026 για την ευρωπαϊκή οικονομία, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, που προειδοποιούν πως χώρες με υψηλό χρέος, όπως η Ελλάδα, αλλά και η Ιταλία και η Γαλλία, θα βρεθούν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο επιστροφής σε μια δημοσιονομική

Η υπερφορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων – Πώς τα €50 της αύξησης γίνονται €1 την ημέρα (Παραδείγματα)

Στους φτωχούς και πολύ φτωχούς συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα με τα εισοδήματα που εισπράττουν, στηρίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και το πρωτογενές πλεόνασμα με το οποίο θα πληρωθούν τα χρέη του παρελθόντος. Σύμφωνα με τα

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφτηκε την Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, όπου τον υποδέχθηκαν o Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης (117ΠΜ), Ταξίαρχος (Ι) Ιωάννης Καραμάνης και ο Διοικητής του Κέντρου

Διεξαγωγή Σχολείου με Αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων»

Από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Υποστήριξης Διοικητικής Μέριμνας του ΓΕΕΘΑ το Διακλαδικό Σχολείο Εκπαίδευσης του ΝΑΤΟ με αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων» (Strategic Deployment and Movement Planning), στις εγκαταστάσεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο