Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πλοία: Οι περιορισμοί στη φόρτιση – Τι πρέπει να προσέχετε

Την προσοχή των οδηγών εφιστούν οι λιμενικές αρχές, καθώς από τις 16 Απριλίου ισχύει εγκύκλιος με περιορισμούς σχετικά με τα plug-in, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο.

Συγκεκριμένα, οι περιορισμοί αφορούν το ποσοστό φόρτισης που μπορεί να έχει η μπαταρία ή την πληρότητα του ντεπόζιτου, προτού επιβιβαστεί σε κάποιο πλοίο.

Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού, Νίκος Αλεξίου στην εκπομπή «Συνδέσεις», οι περιορισμοί είναι οι παρακάτω:

Για αμιγώς υβριδικά, plug in-hybrid ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η μπαταρία πρέπει να είναι φορτισμένη έως το 40%.

Για αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο: Η δεξαμενή πρέπει να έχει πληρότητα έως 50%.

Όπως τόνισε ο κ. Αλεξίου, γίνονται πολλές επιθεωρήσεις στα λιμάνια της χώρας, επομένως οι οδηγοί θα είναι πολλοί προσεκτικοί όσον αφορά την πιστή τήρηση των παραπάνω προδιαγραφών. Τις τελευταίες εβδομάδες, πάντως, δεν έχει σημειωθεί κάποιο περιστατικό απαγόρευσης εισόδου οχήματος σε πλοίο σε ελληνικό λιμάνι.

Γιατί απαγορεύεται η πλήρης φόρτιση των αυτοκινήτων πριν μπουν στο πλοίο

Ο περιορισμός του 40 – 50% που αναφέραμε παραπάνω υπάρχει κυρίως για λόγους ασφαλείας, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς. Στο παρελθόν, ορισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες είχαν πάρει φωτιά, με αποτέλεσμα να προκληθούν τραγικά δυστυχήματα.

Στα πλοία, ο κίνδυνος να ξεσπάσει φωτιά είναι ιδιαίτερα μεγάλος, καθώς οι θερμοκρασίες στο πάρκινγκ των πλοίων είναι πάρα πολύ υψηλές, ενώ παράλληλα τα οχήματα βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, με αποτέλεσμα η εξάπλωση της πυρκαγιάς να είναι πολύ εύκολη.

Σημειώνουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που έχει θεσπίσει τέτοιους περιορισμούς, αφού περιορισμοί σε σχέση με το επίπεδο φόρτισης υπάρχουν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπάρχουν μάλιστα μερικές ακτοπλοϊκές εταιρίες που δε δέχονται να μεταφέρουν αυτοκίνητα υβριδικά, ηλεκτρικά ή με υγραέριο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πράκτορας οφείλει να ενημερώσει εκ των προτέρων τον πελάτη για τον περιορισμό αυτό. Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οφείλουν να ρωτούν τον πελάτη το είδος καυσίμου του αυτοκινήτου τους και να μην τους επιτρέπουν να κλείσουν εισιτήριο σε περίπτωση που αυτό δεν πληροί τις προδιαγραφές.

Η ταλαιπωρία των οδηγών

Ένα από τα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πως δεν υπάρχουν ταχυφορτιστές στα νησιά, επομένως απαιτείται διάστημα περίπου 4 – 5 ωρών, προκειμένου το μέσο όχημα να φορτιστεί πλήρως.

Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σε ορισμένα νησιά οι φορτιστές είναι λίγοι σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα που θα φέρουν οι τουρίστες κατά την περίοδο των διακοπών, ίσως οδηγήσει στο σχηματισμό ουρών στα σημεία φόρτισης.

Από την άλλη, αξίζει να σημειωθεί ότι στα περισσότερα νησιά δεν υπάρχει η δυνατότητα να γεμίσουν οι οδηγοί τα ντεπόζιτά τους με φυσικό αέριο.

Ελένη Μπορμπόλη

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διοικητικές ανακατατάξεις στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης

Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος. Η εν λόγω εξέλιξη προήλθε κατόπιν σχετικής απόφασης της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της εισηγμένης εταιρείας,

Βύθιση Bayesian: Όλα τα νέα δεδομένα

Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε το περασμένο καλοκαίρι στα ανοιχτά της Σικελίας,  με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους ο Βρετανός

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στη σύνοδο της Στρατιωτικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης [pics]

O Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης συμμετείχε στη σύνοδο της Στρατιωτικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) σε επίπεδο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων (European Union Military Committee – EUMC), που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες σήμερα Πέμπτη 15 Μαΐου 2025. O Αρχηγός ΓΕΕΘΑ

Ο Διοικητής ΔΑΥ Υποπτέραρχος Μπρούμας στην 359ΜΑΕΔΥ ενόψει της πυροσβεστικής περιόδου [pics]

Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Διοικητής Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ), Υποπτέραρχος (Ι) Βασίλειος Μπρούμας, ενόψει της έναρξης της πυροσβεστικής περιόδου, πραγματοποίησε επίσκεψη στην 359 Μοίρα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών (359ΜΑΕΔΥ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Διοικητής ΔΑΥ συνομίλησε με το

Μετάβαση στο περιεχόμενο