Ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά: Πώς πρέπει να μπαίνουν στα πλοία

Το newsauto απευθύνθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και πήρε ξεκάθαρες απαντήσεις για το πώς θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία, καθώς και τα οχήματα CNG/ LPG.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής παρέχει σαφείς οδηγίες για την ασφαλή μεταφορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων με πλοία της ακτοπλοΐας, αντικατοπτρίζοντας τη σημασία που αποδίδεται στο θέμα από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Σε μια ανακοίνωση που εξέδωσε, το υπουργείο αναδεικνύει τη συζήτηση που έχει εκκινήσει σχετικά με τη μεταφορά αυτών των οχημάτων και παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών μεταφοράς.

Οι οδηγίες αυτές αποτελούν σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση των προτύπων ασφάλειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία και την επιτάχυνση της ανάπτυξης του ηλεκτρικού και υβριδικού τομέα στον τομέα της ναυτιλίας.

Το υπουργείο παροτρύνει τους ενδιαφερόμενους φορείς και επαγγελματίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να τηρήσουν αυστηρά αυτές τις οδηγίες, προκειμένου να διασφαλίσουν την ασφαλή και αποτελεσματική μεταφορά των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων με πλοία. Συγκεκριμένα:

«Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων.

Σημειώνεται ότι στα AFVs περιλαμβάνονται: α) τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και β) τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και την μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Ως εκ τούτου και για λόγους πρόληψης, οι προαναφερόμενες οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο, αναφέρουν ότι:

α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς αυτών και

β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.

Τέλος, δεν θα επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.

Πρωταρχικό μέλημα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Λιμενικού Σώματος είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την ασφαλή μεταφορά των AFVs στα ακτοπλοϊκά πλοία υπηρετούν αυτό τον σκοπό, χωρίς όμως να εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των «πράσινων Ι.Χ.» στα νησιά μας. Ζητούμε από τους οδηγούς των AFVs να ακολουθήσουν τις οδηγίες καθώς και την κατανόησή τους, προκειμένου να χαρούμε όλοι μας καλά ταξίδια στις θάλασσές μας».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δέσιμο “κόντρα” στους ανέμους στην Αίγινα! Apollon Hellas

Το Apollon Hellas προσεγγίζει το λιμάνι της Αίγινας ερχόμενο από Πειραιά. Το πλοίο πραγματοποιεί μια αριστερόστροφη μανούβρα και δένει με ακρίβεια στο λιμάνι ενώ στην περιοχή πνέουν πολύ ισχυροί άνεμοι με ριπές 7+ beaufort. Ευχαριστούμε θερμά τον Cpt κ. Στράτο

Ναυάγιο στην Πύλο: Η δίκη που ξεκινάει και τα αιτήματα που απορρίφθηκαν

Στις 21 Μαΐου, σχεδόν ένα χρόνο μετά το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, εννέα Αιγύπτιοι πρόκειται θα βρεθούν στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Καλαμάτας, αντιμέτωποι με βαριές κατηγορίες. Oι συνήγοροί τους επισημαίνουν ότι κατά την προδικασία δεν εξετάστηκαν βασικές πτυχές της

Η Τουρκία ζητεί αποχώρηση του ΝΑΤΟ από το Αιγαίο! (*)

Η Τουρκία πρόκειται να υποβάλει, σύντομα, στις πολιτικές και στρατιωτικές Αρχές της Ατλαντικής Συμμαχίας επίσημο αίτημα αναστολής ή και λήξης της -από το 2016- επιχείρησης του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο για την ανάσχεση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών προς την Ελλάδα

Μετάβαση στο περιεχόμενο