Intermodal: Πτωτικές τάσεις στο χύδην ξηρό φορτίο

Μια από τις αιτίες της πτωτικής πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια

Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αν και αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αναμένουν αλλαγή ρότας σε πιο ήρεμες θάλασσες, τις επόμενες εβδομάδες.

Ο μέσος ναύλος στα capes μειώθηκε σε μία εβδομάδα κατά 20% ενώ στις μικρότερες χωρητικότητες η μείωση ήταν από 3%-12%.

Μια από τις αιτίες της πτωτικής προς το παρόν πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια. Ο χρόνος αναμονής στα κινεζικά λιμάνια έχει μειωθεί σημαντικά στα προ-covid επίπεδα. Από το υψηλό τω 8,2 ημερών παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι τον Φεβρουάριο του 2021, o χρόνος, μειώθηκε στις 2,5 ημέρες, επηρεάζοντας σημαντικά τη δυναμική της αγοράς ναύλων. Με την άρση των περιορισμών ο αριθμός των ημερών καθυστέρησης ενός πλοίου στο λιμάνι έχει υποχωρήσει κάτω από τον μέσο όρο των 4 ημερών καθυστέρησης της τελευταίας 5ετίας.

H Intermodal επισημαίνει ακόμη ότι η αγορά των παραγώγων (FFAs) προδικάζει υποτονική εμπορική δραστηριότητα και για τις αρχές του 3ου τριμήνου. Τα πλοία Capes διαπραγματεύονται κατά μέσο όρο για τον Ιούνιο στα 18.000 δολ/ημέρα με τα Panamax και Supramax στην περιοχή των 11.000 δολ/ημέρα. Η δραστηριότητα καλαμποκιού/σιταριού δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από την αύξηση του εμπορίου άνθρακα και σόγιας, ενώ οι αυστραλιανές εξαγωγές προς την Κίνα έχουν μειώσει τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα στον Ειρηνικό. Επιπλέον, τα επίπεδα πριμοδότησης για το σιτάρι της Ουκρανίας είναι τώρα μόνο περίπου στα 2000 δολάρια/ημέρα σε σχέση με ένα παραδοσιακό ταξίδι εντός της Μεσογείου, χωρίς να λειτουργεί πλέον ως θετικό βαρόμετρο στην περιοχή. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή ζήτηση άνθρακα είναι συγκρατημένη και δεν βοηθάει στην αύξηση της ζήτησης σε τόνο-μίλια που είδαμε το 2022, μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφουμε σε μια αγορά κοντά στα προ πανδημίας ποσοστά, όπου η προσφορά/ζήτηση έδινε στους πλοιοκτήτες ναύλους στην περιοχή των 15 χιλ. ανά ημέρα, τα οποία θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Δημοκρατικό Μανιφέστο προκαλεί σεισμό- Από τη δίκη των επτά στη Λαμία στη Δίκη των Έξι από το Στρατοδικείο

Ήταν το Δημοκρατικό Μανιφέστο που προκάλεσε σεισμό στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας.   Το βιογραφικό του Αλέξανδρου Παπαναστασίου ήταν πλούσιο: πολιτικός επιστήμων, κοινωνιολόγος με σπουδές στη νομική σχολή του πανεπιστημίου Αθηνών, τη Φιλοσοφία και τη Νομική στα πανεπιστήμια της Χαϊδελβέργης, του Βερολίνου,

Λέσβος: Με τους εκπροσώπους των εργαζομένων Λιμενικού Σώματος Λέσβου ο Περιφερειάρχης

Με εκπροσώπους της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Λέσβου συναντήθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για τα ζητήματα που τους απασχολούν. Ο Περιφερειάρχης τους συνεχάρη για την αυταπάρνηση που δείχνουν στην φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων

Μεταναστευτικό. Απαντάμε με έργα, εικόνα και αριθμούς

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών – Π.Ο.Λ.  υποχρεώνεται για ακόμη μία φορά να απαντήσει σε αυτούς που εκμεταλλεύονται τον πόνο και τον αγώνα των ανθρώπων που η ανάγκη για επιβίωση, τους φέρνει αντιμέτωπους με τα κυκλώματα των έμπορων ζωής και πολύ συχνά

Επείγουσα Ανάγκη για Κεντρικές Οδηγίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με τη Σεισμική Δραστηριότητα

Γράφει ο Νίκος Ι. Σπανός Υποναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα), Πρώην Δ/ντής Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής & Λιμενικής Αστυνομίας   Οι πρόσφατοι σεισμοί και η ηφαιστειακή δραστηριότητα που καταγράφηκαν στο ηφαιστειακό σύμπλεγμα της Σαντορίνης, καθώς και η σεισμική δραστηριότητα σε άλλες θαλάσσιες

Μετάβαση στο περιεχόμενο