Intermodal: Πτωτικές τάσεις στο χύδην ξηρό φορτίο

Μια από τις αιτίες της πτωτικής πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια

Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αν και αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αναμένουν αλλαγή ρότας σε πιο ήρεμες θάλασσες, τις επόμενες εβδομάδες.

Ο μέσος ναύλος στα capes μειώθηκε σε μία εβδομάδα κατά 20% ενώ στις μικρότερες χωρητικότητες η μείωση ήταν από 3%-12%.

Μια από τις αιτίες της πτωτικής προς το παρόν πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια. Ο χρόνος αναμονής στα κινεζικά λιμάνια έχει μειωθεί σημαντικά στα προ-covid επίπεδα. Από το υψηλό τω 8,2 ημερών παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι τον Φεβρουάριο του 2021, o χρόνος, μειώθηκε στις 2,5 ημέρες, επηρεάζοντας σημαντικά τη δυναμική της αγοράς ναύλων. Με την άρση των περιορισμών ο αριθμός των ημερών καθυστέρησης ενός πλοίου στο λιμάνι έχει υποχωρήσει κάτω από τον μέσο όρο των 4 ημερών καθυστέρησης της τελευταίας 5ετίας.

H Intermodal επισημαίνει ακόμη ότι η αγορά των παραγώγων (FFAs) προδικάζει υποτονική εμπορική δραστηριότητα και για τις αρχές του 3ου τριμήνου. Τα πλοία Capes διαπραγματεύονται κατά μέσο όρο για τον Ιούνιο στα 18.000 δολ/ημέρα με τα Panamax και Supramax στην περιοχή των 11.000 δολ/ημέρα. Η δραστηριότητα καλαμποκιού/σιταριού δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από την αύξηση του εμπορίου άνθρακα και σόγιας, ενώ οι αυστραλιανές εξαγωγές προς την Κίνα έχουν μειώσει τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα στον Ειρηνικό. Επιπλέον, τα επίπεδα πριμοδότησης για το σιτάρι της Ουκρανίας είναι τώρα μόνο περίπου στα 2000 δολάρια/ημέρα σε σχέση με ένα παραδοσιακό ταξίδι εντός της Μεσογείου, χωρίς να λειτουργεί πλέον ως θετικό βαρόμετρο στην περιοχή. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή ζήτηση άνθρακα είναι συγκρατημένη και δεν βοηθάει στην αύξηση της ζήτησης σε τόνο-μίλια που είδαμε το 2022, μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφουμε σε μια αγορά κοντά στα προ πανδημίας ποσοστά, όπου η προσφορά/ζήτηση έδινε στους πλοιοκτήτες ναύλους στην περιοχή των 15 χιλ. ανά ημέρα, τα οποία θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαρίστησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της στη Θεσσαλία με 50 εκατ.

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού συμμετείχε σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Μουζάκι, για την παρουσίαση των έργων αποκατάστασης στις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Τόσο ο Υπουργός Υποδομών

Σημαντικός ακτοπλοϊκός κόμβος το λιμάνι της Ραφήνας

ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών λόγω της κοντινότερης απόστασής του από τις Κυκλάδες και την Εύβοια, αλλά και  μελλοντικής του σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητα της Αρχής

Απαγορευμένες ζώνες για τις μηχανότρατες και νέες προστατευόμενες περιοχές – Οι δεσμεύσεις για τις ελληνικές θάλασσες

Σε περίπου 780 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των  21 δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean Conference 2024 που διεξήχθη στην Αθήνα.  Η… μερίδα του λέοντος, ήτοι 500 εκατ. ευρώ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο