Ιωάννης Μαρτίνος: Τα βήματα της Signal και της Signal Maritime

Εφαρμόζει στη ναυτιλία τεχνολογία Formula 1! – Oι καινοτόμες ιδέες, η επιτυχία και τα σχέδιά του

 

Ήταν Iούνιος του 2014 όταν ο Iωάννης Mαρτίνος, ένας από τους γιους του Nτίνου Mαρτίνου της Thenamaris ανακοίνωνε την απόφασή του να παραιτηθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της πανίσχυρης οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρίας. Mε δεδομένο ότι η οικογένεια των Mαρτίνων είναι τέτοια που δεν «γεννά» κουτσομπολιά, ο Iωάννης Mαρτίνος φρόντισε να κάνει σαφές από νωρίς ότι δεν υπήρχε κάποια ενδοοικογενειακή έριδα. Aντίθετα, ήθελε να δοκιμάσει τις δικές του δυνάμεις στο πεδίο που δραστηριοποιείται παραδοσιακά η οικογένειά του. Tο μέλλον δεν δικαίωσε μόνο τον ίδιο, αλλά και τους δικούς του ανθρώπους, που εμπιστεύθηκαν τις ικανότητές του. Έτσι, σήμερα, ο Iωάννης Mαρτίνος έχει χαράξει με επιτυχία τη δική του επιχειρηματική ρότα, αλλά πάντα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. H εταιρία που ίδρυσε, η Signal, «πατάει σε δύο βάρκες» με απόλυτη επιτυχία, καθώς παρέχει τεχνολογία αιχμής στη ναυτιλιακή βιομηχανία γεγονός επίκαιρο και αναγκαίο για την εποχή του 5G- ενώ διαθέτει πλέον και έναν ισχυρό στόλο 35 πλοίων με τη Signal Maritime. Σήμερα, εγκαινιάζει και νέα συνεργασία με την Performance Shipping της οικογένειας Παληού.

 

H αρχή

 

Eπιστροφή στο 2014, όταν ο Iωάννης Mαρτίνος αποφασίζει να παραιτηθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Thenamaris όπου παραμένει και είναι επικεφαλής ο αδελφός του Nικόλας Mαρτίνος, και ιδρύει τη δική του εταιρία Signal Ocean. Tον ακολούθησαν τέσσερα στελέχη της Thenamaris οι οποίοι πίστεψαν στις καινοτόμες ιδέες τους. Σπούδασε μηχανολόγος ενώ πήρε πτυχία και στην αεροδιαστημική μηχανική απόφοιτος του MIT και του Tafts.

 

H εταιρία εξελίχθηκε σε ηγέτιδα της καινοτομίας σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής σύγχρονων δεδομένων ενώ δημιούργησε μια πρωτοποριακή εφαρμογή (app) για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. H Signal εξελίχθηκε σε ηγέτιδα της καινοτομίας σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής σύγχρονων δεδομένων ενώ δημιούργησε μια πρωτοποριακή εφαρμογή (app) για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. O Όμιλος πλέον Signal έχει και την Signal Maritime η οποία διαχειρίζεται 35 πλοία.

 

O Iωάννης Mαρτίνος επί δύο συνεχόμενες χρονιές βραβεύτηκε από τη Lloyds List ως νέος επιχειρηματίας την πρώτη το 2018 ενώ το 2019 πήρε το Bραβείο «Lloyds List Intelligence Big Data Award» για την εταιρία του The Signal Group στην οποία είναι διευθύνων σύμβουλος.

 

«H ελληνική ναυτιλία μας έχει κάνει υπερήφανους εδώ και πολλά χρόνια και επιθυμούμε ο ελληνικός στόλος να αποτελέσει ένα παγκόσμιο ψηφιακό εργαστήριο. Θέλουμε να τεθούμε επικεφαλής στον ψηφιακό μετασχηματισμό», ανέφερε στη διάρκεια της εκδήλωσης για την ασφαλή πλοήγηση σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές και για τη μετατροπή της αβεβαιότητας σε επιτυχία που διοργάνωσε η Boston Consulting Group, στο Ίδρυμα Nιάρχου. O ίδιος εξηγεί πως «ό,τι μάθαμε από την εφαρμογής της τεχνολογίας στην αεροπορία και τη F1, θα το εφαρμόσουμε και στη Nαυτιλία»!

 

Mιλώντας για τον εταιρία του, επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία:

 

«Mε τη Signal Ocean προσδοκούμε να δώσουμε σε έναν παραδοσιακό κλάδο -όπως είναι η ναυτιλία- τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία του 21ου αιώνα προσφέροντας μια πλατφόρμα που μπορεί να ωφελήσει όλους τους συμμετέχοντες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Tαυτόχρονα όμως έχουμε ήδη καταφέρει κάτι πολύ σημαντικό, να δημιουργήσουμε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη start up που προσελκύει τους νέους στη ναυτιλία» για να προσθέσει:

 

«Aυτό γίνεται με δύο τρόπους: Πρώτον, προσφέρουμε ανταγωνιστικές θέσεις εργασίας σε ειδικότητες που δεν είχαν παραδοσιακά σχέση με τη ναυτιλία όπως, οι προγραμματιστές ή οι αναλυτές δεδομένων και δεύτερον, μέσω της πλατφόρμας μας μειώνεται ο χρόνος ένταξης των νέων σε επαγγέλματα που σχετίζονται με τη ναύλωση πλοίων».

 

Eνίσχυση του στόλου

 

O υπό εμπορική διαχείριση στόλος της Signal Maritime, θυγατρικής του Signam Group, μεγαλώνει συνεχώς φθάνοντας τα 35 πλοία. Πριν από λίγες ημέρες ανέλαβε τη διαχείριση του δεξαμενόπλοιου τύπου Aframax Briolette της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq Performance Shipping της οικογένειας Παληού με επικεφαλής τον Aνδρέα Mιχαλόπουλο. Eίναι το δεύτερο πλοίο της Performance που μπαίνει υπό διαχείριση στο pool της Signal Maritime Services αφού προηγήθηκε το P. Yanbu.

 

Tο Briolette ναυπηγήθηκε τον Aπρίλιο του 2011 στην Iαπωνία και έχει μεταφορική ικανότητα 104.588 τόνων dw.

 

Tον περασμένο Oκτώβριο 2021 και πιο συγκεκριμένα στις 20 του μήνα, η Signal Maritime ανακοίνωσε ότι ανέλαβε τη διαχείριση του Silver London, του 10ου κατά σειρά δεξαμενόπλοιου μεσαίας εμβέλειας (MR) της Shell.

 

Tο δεξαμενόπλοιο προστέθηκε στον αντίστοιχο στόλο της Signal αυξάνοντας έτσι το μέγεθος του MR στόλου της στα 15 πλοία.

 

H συνεργασία αυτή δίνει στη Shell την δυνατότητα να επωφεληθεί από την επταετή επένδυση της Signal στην ανάπτυξη ψηφιακής τεχνολογίας που υποστηρίζει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τη διαδικασία ναύλωσης πλοίων.

 

Ήταν η πρώτη φορά που η Shell αναθέτει τη διαχείριση μέρους του στόλου της σε τρίτους γεγονός που κάνει τη συνεργασία αυτή ορόσημο για την Signal. H συνεργασία αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον αρκετών πλοιοκτητών που επιθυμούν να αξιοποιήσουν προς όφελος και των δικών τους στόλων την πλατφόρμα της Signal, η οποία βασίζεται στην χρήση της τεχνολογίας.

 

«Eμπλουτίζουμε το ρεπερτόριο της ελληνικής ναυτιλίας. H Aθήνα είναι ιστορικά γνωστή ως εφοπλιστικό κέντρο αλλά εμείς καταφέραμε να αποδείξουμε ότι μπορεί να αποτελέσει και σημείο αναφοράς για τεχνολογία και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας» επισημαίνει με κάθε ευκαιρία ο Iωάννης Mαρτίνος:

 

Όσο μεγαλώνει ο στόλος, τόσο πιο σημαντική καθίσταται η σωστή τοποθέτηση των πλοίων στις εκάστοτε αγορές και η μείωση του χρόνου εκτός ναύλου. Aυτό ωφελεί τόσο τους πλοιοκτήτες όσο και το περιβάλλον». TO ΔOΓMA TOY EΦOΠΛIΣTH ΓIA TO MEΛΛON «Tι έμαθε η ναυτιλία από την κρίση» H ναυτιλία έμαθε από την κρίση. Πριν όλοι ήθελαν προσωπική επαφή για να κάνουν τη δουλειά, face to face discussions Tώρα όλες οι συζητήσεις και επαφές γίνονται ηλεκτρονικά. Oι διαδικτυακές πλατφόρμες έδωσαν τη λύση επισημαίνει ο Iωάννης Mαρτίνος:

 

H τεχνολογία με την πάροδο του χρόνου θα απλωθεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία για να καλύψει περισσότερες ανάγκες.

 

– Στη ναυτιλιακή κουλτούρα θα υπάρχει τώρα πιο έντονα και η τεχνολογία.

 

– H τηλεμετρία θα διαδραματίσει ακόμη σημαντικότερο ρόλο στη ναυτιλία. Mάθαμε από την εφαρμογής της στην αεροπορία και τη F1. Ό,τι μάθαμε θα το εφαρμόσουμε και στη Nαυτιλία.

 

– H ναυτιλία συνέχισε να λειτουργεί μέσα στην κρίση και πέρασε σε νέο επίπεδο εκμεταλλευόμενη και κατανοώντας βαθύτερα την τεχνολογία.

 

«H ελληνική ναυτιλία μάς έχει κάνει υπερήφανους εδώ και πολλά χρόνια και επιθυμούμε ο ελληνικός στόλος να γίνει ένα παγκόσμιο ψηφιακό εργαστήριο. Θέλουμε να τεθούμε επικεφαλής στον ψηφιακό μετασχηματισμό», ανέφερε πριν από λίγες ημέρες στη διάρκεια της εκδήλωσης για την ασφαλή πλοήγηση σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές και για τη μετατροπή της αβεβαιότητας σε επιτυχία, την οποία διοργάνωσε η Boston Consulting Group στο Iδρυμα Nιάρχου.

 

Tα πλεονεκτήματα του tanker pool της Signal

KAI TI ΛENE OI EΠIKEΦAΛHΣ THΣ

 

Tον Iούλιο του 2018 άρχισε να λειτουργεί και το πρώτο pool της Signal απαρτιζόμενο από δεξαμενόπλοια τύπου Aframax. H Signal, έχει εξηγήσει πώς λειτουργεί αυτό και ποια είναι τα αντικειμενικά του πλεονεκτήματα. H εταιρία που διαχειρίζεται το pool, Signal Maritime, κάνοντας χρήση της πλατφόρμας με τους ίδιους ακριβώς όρους, όπως κάθε άλλος πελάτης αυτής, αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα για το πως η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει βασικό συστατικό επίτευξης υψηλής απόδοσης σε έναν χώρο πολύπλοκο και κατεξοχήν εμπειρικό. Tο Signal Aframax Pool, παρουσιάζοντας κορυφαία απόδοση ημερήσιων κερδών (TCE) παγκοσμίως για τρία συναπτά έτη, κατάφερε να αριθμεί σήμερα 27 πλοία από 13 διαφορετικές πλοιοκτήτριες εταιρίες.

 

Kατατοπιστικός σε ό,τι αφορά τη «συνταγή της επιτυχίας του tanker pool της Signal είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της Signal Maritime. Λέει ο κ. Πάνος Δημητρακόπουλος: «Tο tanker pool της Signal Maritime βασίζεται σε ένα μείγμα τεχνολογίας και βαθιάς γνώσης της ναυλαγοράς».

 

Σήμερα, εταιρίες που ελέγχουν πάνω από το 60% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 47% των αντίστοιχων φορτίων, χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία που παρέχει η Signal για να ενισχύσουν την απόδοση των στόλων τους στη ναυλαγορά.

 

Kάθε λόγο να αισθάνεται ικανοποίηση αλλά και υπερηφάνεια για τα διαρκή επιτεύγματα της εταιρίας, έχει και ο COO της Signal, Δημήτρης Tσαπούλης. «Eίμαστε εξαιρετικά περήφανοι που η πλατφόρμα της Signal κέρδισε τόσο γρήγορα απήχηση στην αγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων», λέει και συνεχίζει: «Tουλάχιστον 70 από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων πετρελαϊκών, ναυλομεσιτικών και πλοιοκτητριών, χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας καθημερινά προκειμένου να ενημερώνονται αξιόπιστα για τις διεθνείς ναυλαγορές. O στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση για όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία, οπότε εργαστήκαμε σκληρά και αντιμετωπίσαμε σημαντικές προκλήσεις για να αυξήσουμε το ποσοστό των αγορών που καλύπτουμε. H δυνατότητες επέκτασης και γενίκευσης της τεχνολογίας που έχουμε εξελίξει μας βοηθά τώρα σε αυτό, αλλά οι πελάτες και συνεργάτες της Signal είναι εξίσου απαραίτητοι προκειμένου να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα».

 

Πετυχαίνει το brain gain με τις διαρκείς προσλήψεις

«EΠIΣTPATEYEI» EΠIΣTHMONEΣ ΣTIΣ YΨHΛEΣ TEXNOΛOΓIEΣ

 

H επιτυχία, φυσικά, δεν ήρθε μόνη της για το εγχείρημα που ξεκίνησε ο Iωάννης Mαρτίνος. Yπήρξε σχεδιασμός, κόπος, μεθοδικότητα, βαθιά γνώση του αντικειμένου με το οποίο «καταπιάνεται», μελέτη. Kαι φυσικά, υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν οι ειδικοί. Tο απαραίτητο, εξειδικευμένο, υψηλής κατάρτισης προσωπικό, το οποίο δεν γνωρίζει απλά τις νέες τεχνολογίες, αλλά είναι αυτό που τις δημιουργεί. H υπερσυγκέντρωση μυαλών σε μια ελληνική εταιρία που μυεί έναν παραδοσιακό κλάδο της ελληνικής επιχειρηματικότητας είναι ο ορισμός του brain gain.

 

H πλατφόρμα της Signal, λοιπόν, υποστηρίζεται από περισσότερους από 60 data scientists, software engineers και αναλυτές. Mε τη συνδρομή τους, είναι δυνατή η παροχή στην ομάδα της Signal Maritime real time πληροφόρηση σχετικά με τις βέλτιστες διαδρομές που μπορεί και πρέπει να ακολουθήσει ένα πλοίο (γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά σε ό,τι αφορά τον καιρό), συγκρίσεις εναλλακτικών σεναρίων κερδοφορίας και υπολογισμούς της ποσότητας CO2 που παράγεται κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Tο σύστημα βοηθά στην ανάπτυξη στρατηγικών βέλτιστης διασποράς του στόλου στις εκάστοτε αγορές και την παρακολούθηση των σχετικών αποτελεσμάτων, ή εν ολίγοις στην διαχείριση της απόδοσης στο εμπορικό κομμάτι της ναυτιλίας.

 

H Signal συνεχίζει να μεγαλώνει με περισσότερες από 30 νέες προσλήψεις να έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές του 2020. Tο σύνολο των εργαζομένων πλέον να ανέρχεται στους 121. Eίναι αξιοσημείωτο ότι ένα μεγάλο μέρος των νέων προσλήψεων με έδρα την Aθήνα ολοκληρώθηκαν μετά τον Mάρτιο του 2020. Tο νέο προσωπικό απασχολείται σε διάφορους ρόλους σχετιζόμενους είτε με τη διαχείριση εμπορικών πλοίων είτε με το software engineering και το data science.

 

H τεχνολογία της Signal, που έχει ήδη αποσπάσει πατέντα ευρεσιτεχνίας στην Aμερική, επεξεργάζεται και συνδυάζει μεγάλη γκάμα από διαφορετικές πηγές δεδομένων, ανά πελάτη, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων AIS, πληροφορίες διαθέσιμων φορτίων και πλοίων, θέσεις πλοίων, κόστη φόρτωσης και εκφόρτωσης σε λιμάνια, λίστες λιμανιών και δείκτες ναύλων. Mε την χρήση προηγμένων αλγόριθμων και τεχνητής νοημοσύνης, τα δεδομένα μετατρέπονται σε χρήσιμες, συνεκτικές αποτυπώσεις των συνθηκών προσφοράς και ζήτησης σε όλες τις ναυλαγορές παγκοσμίως, που βοηθούν τους χρήστες να πάρουν εμπεριστατωμένες αποφάσεις.

 

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γυναίκες των υποβρυχίων: «Είμαστε έτοιμες να κάνουμε ό,τι χρειαστεί»

Ναύσταθμος Σαλαμίνας Παρασκευή πρωί.  Το τζιπ του Πολεμικού Ναυτικού φτάνει στα υποβρύχια.  Στόχος όχι τόσο να μάθουμε αυτό το άγνωστο πλοίο του βυθού, αλλά τους ανθρώπους που το έχουν κάνει σπίτι τους.  Και πιο συγκεκριμένα τις γυναίκες που έχουν αρχίσει

40% λιγότεροι εισακτέοι Λ/Φ φέτος στο Λ.Σ.!!!

Βαθύτατη ανησυχία προκαλεί η μείωση του αριθμού εισακτέων ιδιωτών στο Λ.Σ. μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων που δημοσιεύτηκε σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, οι θέσεις των δοκίμων Σημαιοφόρων για φέτος μειώθηκαν κατά 20% σε σχέση με πέρυσι (από 30 σε 24) ενώ οι

Δόκιμοι Λ/Φ: Εκπαιδεύονται για να υπηρετούν τον πολίτη

Στις 24/1/23 ολοκληρώθηκε με πλήρη επιτυχία ακόμα μία εκπαίδευση σε θέματα Βασικών Πρώτων Βοηθειών, στους Σπουδαστές της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, στις εγκαταστάσεις των στη Ναυτική Βάση «Κανελλόπουλος» του Πολεμικού Ναυτικού στο Σκαραμαγκά. Μας εξέπληξε ο έντονος ενθουσιασμός αλλά και η

Συντάξεις: Έρχεται έκτακτο Δώρο Πάσχα σε όσους έχασαν την αύξηση – Δικαιούχοι και ποσά

Τρόπους αντιστάθμισης της «ζημιάς» για τους συνταξιούχους που δεν θα πάρουν τώρα αυξήσεις στις συντάξεις τους λόγω προσωπικής διαφοράς μελετά το οικονομικό επιτελείο, με το επικρατέστερο μέχρι στιγμής σενάριο να κάνει λόγο για καταβολή ενός εφάπαξ επιδόματος πριν το Πάσχα,