Του Γιώργου Γεωργίου
Νέα επενδυτικά σχέδια για την προσαρμογή στους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς καταρτίζουν αρκετοί πλοιοκτήτες, αλλά οι υψηλές τιμές που καταγράφονται σήμερα στα ναυπηγεία δεν επιτρέπουν την άμεση υλοποίησή τους.
Μία εταιρεία με έτοιμο “πράσινο” πλάνο, το οποίο καθυστερεί λόγω της κατάστασης στις γιάρδες είναι η Neptune Lines, συμφερόντων της Μελίνας Τραυλού, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά θαλάσσιας μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών.
Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Κριεζής, η εταιρεία έχει αναπτύξει, σε συνεργασία με έναν ευρωπαϊκό σχεδιαστικό οίκο, ένα νέο σχέδιο για μεσαίου μεγέθους car carriers, κατάλληλα για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων. “Πρόκειται για ένα αποδοτικό σχέδιο, βασισμένο σε κινητήρα LNG υψηλής πίεσης” τόνισε.
Ωστόσο, η παραγγελία των εν λόγω βαποριών θα καθυστερήσει για κάποιο χρονικό διάστημα, καθώς οι τιμές στις γιάρδες είναι ιδιαιτέρως υψηλές. “Τα ναυπηγεία έλαβαν πολλές παραγγελίες φέτος, λόγω της καλής αγοράς, και αύξησαν σημαντικά το κόστος” εξήγησε ο κ. Κριεζής.
Κι άλλοι μεγάλοι εφοπλιστές, όπως ο Γιάννης Κούστας, ο οποίος διοικεί την Danaos Corporation με στόλο containerships, έχουν αναδείξει το κόστος ναυπήγησης ως ανασταλτικό παράγοντα για την παραγγελία νέων πλοίων.
To προφίλ της Neptune
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η Neptune Lines διαχειρίζεται 18 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών, με μέση ηλικία τα 8,5 έτη. Η ναυτιλιακή ιδρύθηκε το 1975 από τον Νίκο Τραυλό και μέχρι το 1986 είχε αποκτήσει το πρώτο της πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων.
Το 2017 αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, με αποτέλεσμα να ιδρυθεί η Neptune Dry Management, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου.
Σημειώνεται ότι η επικεφαλής του ομίλου, κα Τραυλού, προαλείφεται για τον προεδρικό θώκο στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.