Το αυξημένο κόστος ναυπήγησης “παγώνει” τις επενδύσεις των εφοπλιστών

Του Γιώργου Γεωργίου

Νέα επενδυτικά σχέδια για την προσαρμογή στους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς καταρτίζουν αρκετοί πλοιοκτήτες, αλλά οι υψηλές τιμές που καταγράφονται σήμερα στα ναυπηγεία δεν επιτρέπουν την άμεση υλοποίησή τους.

Μία εταιρεία με έτοιμο “πράσινο” πλάνο, το οποίο καθυστερεί λόγω της κατάστασης στις γιάρδες είναι η Neptune Lines, συμφερόντων της Μελίνας Τραυλού, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά θαλάσσιας μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών.

Η ναυτιλιακή δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο LNG, το οποίο εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο για τη μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. “Το LNG είναι μία ώριμη τεχνολογία. Μάλιστα, τα περισσότερα car carriers που τέθηκαν φέτος υπό ναυπήγηση θα καίνε το συγκεκριμένο καύσιμο. Είναι ένα καλό μονοπάτι για να προχωρήσουμε” σημείωσε σε μεσοβδόμαδο συνέδριο ο Τεχνικός Διευθυντής της Neptune Lines, Γιώργος Κριεζής.

Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Κριεζής, η εταιρεία έχει αναπτύξει, σε συνεργασία με έναν ευρωπαϊκό σχεδιαστικό οίκο, ένα νέο σχέδιο για μεσαίου μεγέθους car carriers, κατάλληλα για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων. “Πρόκειται για ένα αποδοτικό σχέδιο, βασισμένο σε κινητήρα LNG υψηλής πίεσης” τόνισε.

Ωστόσο, η παραγγελία των εν λόγω βαποριών θα καθυστερήσει για κάποιο χρονικό διάστημα, καθώς οι τιμές στις γιάρδες είναι ιδιαιτέρως υψηλές. “Τα ναυπηγεία έλαβαν πολλές παραγγελίες φέτος, λόγω της καλής αγοράς, και αύξησαν σημαντικά το κόστος” εξήγησε ο κ. Κριεζής.

Κι άλλοι μεγάλοι εφοπλιστές, όπως ο Γιάννης Κούστας, ο οποίος διοικεί την Danaos Corporation με στόλο containerships, έχουν αναδείξει το κόστος ναυπήγησης ως ανασταλτικό παράγοντα για την παραγγελία νέων πλοίων.

To προφίλ της Neptune

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η Neptune Lines διαχειρίζεται 18 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών, με μέση ηλικία τα 8,5 έτη. Η ναυτιλιακή ιδρύθηκε το 1975 από τον Νίκο Τραυλό και μέχρι το 1986 είχε αποκτήσει το πρώτο της πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων.

Το 2017 αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, με αποτέλεσμα να ιδρυθεί η Neptune Dry Management, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου.

Σημειώνεται ότι η επικεφαλής του ομίλου, κα Τραυλού, προαλείφεται για τον προεδρικό θώκο στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο