Πάνω από 100 εκατ. δολάρια ζητά η κυβέρνηση των ΗΠΑ από τις πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες του πλοίου «Dali» ως αποζημίωση για τα έξοδα που κατέβαλε προκειμένου να ανοίξει και πάλι η πρόσβαση στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Το λιμάνια έκλεισε για μεγάλο διάστημα μετά την πρόσκρουση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη γέφυρα Francis Scott Key Bridge, στις 26 Μαρτίου 2024.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Περιφέρεια του Μέριλαντ αστική αγωγή κατά της Grace Ocean Private Limited kai τnç Synergy Marine Private Limited, των εταιρειών της Σιγκαπούρης που ήταν ιδιοκτήτριες και διαχειρίστριες του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατέστρεψε τη γέφυρα Francis Scott Key. «Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής του «Dali» γνώριζαν πολύ καλά τα προβλήματα κραδασμών στο σκάφος που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διακοπή ρεύματος. Αλλά αντί να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις, έκαναν το αντίθετο», δήλωσε ο κύριος αναπληρωτής γενικός εισαγγελέας Benjamin C. Mizer. «Από αμέλεια, κακοδιαχείριση και, ενίοτε, από επιθυμία να μειώσουν το κόστος, διαμόρφωσαν τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα του πλοίου με τρόπο που εμπόδιζε τα συστήματα αυτά να είναι σε θέση να αποκαταστήσουν γρήγορα την πρόωση και το πηδάλιο ύστερα από διακοπή ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, όταν το «Dali» έχασε την τροφοδοσία, ένα αλυσιδωτό σύνολο αστοχιών οδήγησε στην καταστροφή», πρόσθεσε.