Ισχυροί τριγμοί στη ναυλαγορά φορτηγών πλοίων λόγω της απόφαση της Ρωσίας για τα σιτηρά

Τριγμοί για τη ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων. Η απόφαση της Ρωσίας να αποχωρήσει από τη συμφωνία με το Κίεβο που υποστηρίχθηκε από τον ΟΗΕ και επέτρεπε τη διέλευση εκατομμυρίων τόνων σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας ήταν ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα που ήρθε να προστεθεί στη μειωμένη ζήτηση για χάλυβα και αναμένεται να ακολουθήσουν το σιδηρομετάλλευμμα και ο άνθρακας.

«Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου καλύπτεται από ένα “γκρίζο σύννεφο” από τα μέσα Οκτωβρίου, καθώς οι ναύλοι σε όλους τους κλάδους έχουν υποχωρήσει σημαντικά, με τον BCI για τα φορτηγά Capesize να χάνει εβδομαδιαίως 19,4%, κλείνοντας στις 1.670 μονάδες, ενώ ο BPI για τα Panamax μειώθηκε κατά 15,3% και έκλεισε στις 1.817 μονάδες. Τα μικρότερα μεγέθη, τα BSI & BHSI, έχουν επίσης μειωθεί σε εβδομαδιαία βάση κατά περίπου 11,6% και 6,7% αντίστοιχα κατά την ίδια περίοδο και έκλεισαν την εβδομάδα στις 1.483 και 897 μονάδες αντίστοιχα» επισημαίνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτικού Οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«1. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, η Παγκόσμια Ένωση Χάλυβα δημοσίευσε επικαιροποίηση των βραχυπρόθεσμων προοπτικών της (SRO) για το 2022 και το 2023, προβλέποντας ότι η ζήτηση χάλυβα θα συρρικνωθεί κατά 2,3% το 2022 και θα φθάσει τους 1.796,7 Mt μετά από αύξηση κατά 2. 8% το 2021, ενώ το 2023 η ζήτηση χάλυβα εκτιμάται ότι θα σημειώσει ανάκαμψη κατά 1,0% για να φθάσει τους 1.814,7 εκατομμύρια τόνους.

Ωστόσο, η ζήτηση χάλυβα στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμάται ότι θα συρρικνωθεί κατά 3,5% το 2022 και θα μειωθεί κατά 1,9% το 2023, επηρεαζόμενη από τον υψηλό πληθωρισμό και τις υψηλές τιμές ενέργειας που ωθούν σε κλείσιμο εργοστασίων.

2. Από την άλλη πλευρά, στην Κίνα, η ζήτηση χάλυβα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 4% το 2022, λόγω των αυστηρών μέτρων COVID που επηρέασαν την αγορά ακινήτων, καθώς οι επενδύσεις σε ακίνητα επιβραδύνθηκαν στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων 30 ετών. Το 2023, η ζήτηση χάλυβα θα παραμείνει αμετάβλητη υπό την προϋπόθεση ότι θα εισαχθούν μικρά νέα μέτρα τόνωσης της οικονομίας και ότι τα μέτρα αποκλεισμού θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό αργότερα μέσα στο έτος. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο άνθρακας, ο οποίος αποτελεί βασικό μέρος της διαδικασίας παραγωγής οπτάνθρακα, και το σιδηρομετάλλευμα είναι βασικά συστατικά της παραγωγής χάλυβα.

3. Ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης χάλυβα, ενδέχεται να δούμε μια πτωτική τάση στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα στην παραγωγή χάλυβα, η οποία μπορεί επίσης να επηρεάσει αρνητικά τις τιμές των ναύλων βραχυπρόθεσμα με τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων να ακολουθούν. Μένει να δούμε για πόσο καιρό θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι μονάδες παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα έως ότου οι ενεργειακές ροές πετρελαίου και φυσικού αερίου επανέλθουν στην κανονικότητα».

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Ισχυροί τριγμοί στη ναυλαγορά φορτηγών πλοίων λόγω της απόφαση της Ρωσίας για τα σιτηρά

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εξαίρεση της εμφάνισης Λιμενικών ως μάρτυρες κατά την ακροαματική διαδικασία της δίκης

Η Π.Ο.Λ. παρακολουθώντας το νομοθετικό έργο της Βουλής των Ελλήνων ενημερώνει τα στελέχη ΛΣ. “Σήμερα 23-02-2024 ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης στο οποίο περιλαμβάνεται ρύθμιση  για την εξαίρεση της εμφάνισης μαρτύρων αστυνομικών και λοιπών προανακριτικών υπαλλήλων, δηλ. στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ,  κατά

Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά «Σαν να μην πέρασε μια μέρα»

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών για ακόμη μια φορά επισκέφτηκε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά την υπηρεσία που στελεχώνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας. Συνεπής στο ραντεβού της η Π.Ο.Λ. κατόπιν αιτήματος και της Πρωτοβάθμιας Ένωσης Λιμενικών Αρχών Αττικής και Κορίνθου

Tο μοναδικό σούπερ γιοτ στον κόσμο από χρυσό 24 καρατίων

To μήκους 41,4 μέτρων AK Royalty λάμπει κάτω από τον αραβικό ήλιο του Ντουμπάι και είναι διαθέσιμο προς ναύλωση για 112.000 ευρώ την εβδομάδα. Οταν ήρθε η ώρα να αγοράσει το γιοτ των ονείρων του ο Aaron Fidler, ήξερε ακριβώς

Ελβετία: Τα μετρητά παραμένουν δημοφιλή παρά την αύξηση της χρήσης εφαρμογών πληρωμών στα κινητά

Η Ελβετία εξακολουθεί να είναι ερωτευμένη με τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα, σύμφωνα με έρευνα της κεντρικής τράπεζας που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, παρά την ανάπτυξη των εφαρμογών πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων και των προβλέψεων για μια κοινωνία χωρίς μετρητά.

Μετάβαση στο περιεχόμενο