«Καμπάνα» στις νταλίκες που αργούν να μπουν στο λιμάνι Ηρακλείου – Σε 10 φορτηγά από την Ιεράπετρα «έπεσαν» ήδη πρόστιμα

Η βιαστική είσοδος των φορτηγών στην αποβάθρα για ζύγιση λίγα λεπτά πριν τον απόπλου δημιουργούσε προβλήματα ασφάλειας σε επιβάτες και πληρώματα και δεν βοηθούσε την ομαλή λειτουργία του λιμανιού

Μετά από επανειλημμένες συστάσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου προς τους ιδιοκτήτες και οδηγούς φορτηγών δημοσίας χρήσεως για έγκαιρη προσέλευση, ζύγιση και συγκέντρωση όλων των φορτηγών δυο τουλάχιστον ώρες πριν τον απόπλου των πλοίων της γραμμής Ηράκλειο-Πειραιάς, ο αντιπλοίαρχος Λ.Σ. κ Νίκος Τσομπάνης με νέο έγγραφό του από τις 10 Μαΐου προειδοποιεί ότι, εάν δεν τηρηθεί ο κανονισμός λειτουργίας του λιμένος Ηρακλείου, θα αρχίσουν να πέφτουν πρόστιμα, και πρόστιμα έπεσαν αμέσως, χθες Πέμπτη 11 Μαΐου, σε 10 φορτηγά που καθυστέρησαν να μπουν στο λιμάνι.

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου είχε στείλει και πέρυσι παρόμοιο έγγραφο σε όλους τους εμπλεκόμενους με τη μεταφορά κυρίως ευπαθών αγροτικών προϊόντων από την Ιεράπετρα και από το Τυμπάκι, καθώς το απαιτούσαν τα πληρώματα των πλοίων των ακτοπλοϊκών γραμμών, επειδή η βιαστική είσοδος των φορτηγών στην αποβάθρα για ζύγιση λίγα λεπτά πριν τον απόπλου δημιουργούσε προβλήματα ασφάλειας σε επιβάτες και πληρώματα και δεν βοηθούσε την ομαλή λειτουργία του λιμανιού.

«Προχθές πήραμε το έγγραφο του Λιμεναρχείου Ηρακλείου και αμέσως την επόμενη μέρα πριν προλάβουν να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι μεταφορείς άρχισαν να πέφτουν πρόστιμα. Χθες Πέμπτη έπεσαν πρόστιμα 300 ευρώ σε 10 νταλίκες που μετέφεραν κηπευτικά από την Ιεράπετρα.

Όλα τα μεταφορικά γραφεία της Ιεράπετρας ζητούμε να αλλάξει το πρόγραμμα των δημοπρασιών των ευπαθών κηπευτικών και να ολοκληρώνονται στις 10 το πρωί, αφού υποχρεωθούν οι παραγωγοί να κάνουν τη συγκομιδή των κηπευτικών από την προηγούμενη μέρα και τα δημοπρατήρια να συγκεντρώνουν τα προϊόντα τους το απόγευμα. Με αυτό το πρόγραμμα τα συσκευαστήρια και οι έμποροι θα έχουν το χρόνο να τα συσκευάσουν έγκαιρα, να φορτώνουμε εμείς μετά το μεσημέρι από την Ιεράπετρα, να έχουν αναχωρήσει μέχρι τις 5 μ.μ. όλα τα φορτηγά, να ζυγίζουμε γύρω στις 7 μ.μ. και το πλοίο να φεύγει κανονικά στις 9 η ώρα το βράδυ έχοντας φορτωθεί με ηρεμία και ασφάλεια. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι να φεύγουν οι τελευταίες νταλίκες μέχρι στις 7 το απόγευμα και να μπαίνουμε στη ζυγαριά στις 9 παρά πέντε για να αναχωρήσει το πλοίο στις 9 ακριβώς. Το άγχος και η πίεση που αισθάνονται οι οδηγοί για να φτάσουν έγκαιρα και να μη χάσουν το καράβι εγκυμονεί και άλλους κινδύνους οδικής ασφάλειας», μας είπε ο ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρείας κ. Πολύδωρος Περακάκης.

Αυτό που συμβαίνει μέχρι σήμερα στην Ιεράπετρα της παραγωγής των κηπευτικών είναι να έχει οργανωθεί με τέτοιο τρόπο η αλυσίδα παραγωγής, δημοπρασίας, εμπορίας, συσκευασίας και μεταφοράς των αγροτικών προϊόντων, που ο στόχος όλων είναι οι λαχαναγορές και οι αλυσίδες τροφίμων να παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους πριν περάσουν 24 ώρες από την ώρα της συγκομιδής. Μπορεί να έχει κερδηθεί το στοίχημα της ποιότητας και της φρεσκάδας, αλλά πλέον με την επιμονή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου να εφαρμόσει τον κανονισμό που θέλει τις νταλίκες στην αποβάθρα 2 ώρες πριν τον απόπλου των πλοίων, όλο αυτό το σύστημα θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να σχεδιαστεί από την αρχή ώστε να γίνει πιο λειτουργικό και πιο ανθρώπινο σε ό,τι αφορά τους χρόνους παράδοσης.

Στην Ιεράπετρα έχει αρχίσει ήδη να συζητείται το πλαίσιο των αλλαγών που θα πρέπει να γίνουν από την πλευρά των παραγωγών , των δημοπρατηρίων, των εμπόρων και των εξαγωγέων, ώστε να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση που να εξυπηρετεί όλες τις πλευρές.

Υπάρχει βέβαια και η εναλλακτική πρόταση, που απευθύνεται προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, από τις οποίες ζητείται να μεταφερθεί η ώρα του απόπλου ενός εκ των πλοίων της γραμμής Ηράκλειο-Πειραιάς στις 11 το βράδυ , ώστε να μπορούν να μεταφέρονται αυθημερόν και εκείνα τα ευπαθή κηπευτικά που αργούν να φτάσουν για λόγους φρεσκάδας από  νωρίς το απόγευμα στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρευνα: Mόνο το 13% των Ελλήνων γνωρίζει την παγκόσμια πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας, οι νέοι την αγνοούν εντελώς

Τεράστιο έλλειμα ενημέρωσης για τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, την ελληνόκτητη, έχει η ελληνική κοινωνία. Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari, με θέμα: «Οι αντιλήψεις των Ελλήνων και οι προκλήσεις στη Ναυτιλία» σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.005

Κίτρινη κάρτα στην Ελλάδα για τις ώρες εργασίας

Οι πιο σκληρά εργαζόμενοι στην Ευρώπη είναι οι Έλληνες, πριν ακόμα θεσμοθετηθεί η εξαήμερη εργασία στις επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας και σε εκείνες που εφαρμόζουν σύστημα με εναλλασσόμενες βάρδιες. Τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα η «Ν», κάνουν λόγο για ώρες εργασίας

von der Leyen: Επανεξελέγη Πρόεδρος της Ε. Επιτροπής για 2η φορά

Με 401 ψήφους υπέρ της, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επανεξέλεξε πριν λίγο την κα Ursula von der Leyen για δεύτερη θητεία ως Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για ακόμη μια πενταετία η κα. von der Leyen θα βρίσκεται στο τιμόνι του κύριου

Κριμαία: Ουκρανικά ναυτικά drones έπληξαν τη βάση της ρωσικής Ακτοφυλακής (βίντεο)

Ουκρανικά ναυτικά drones επιτέθηκαν σε βάση της ρωσικής Ακτοφυλακής στην Κριμαία, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό. Η επίθεση πραγματοποιήθηκε με στόχο το κέντρο διοίκησης, μια αποθήκη πυρομαχικών και εξοπλισμού, έναν υποσταθμό ισχύος, τεχνικές εγκαταστάσεις και θέσεις πυροβολικού.

Μετάβαση στο περιεχόμενο