«Καμπανάκι» για τα «βαρκάκια» που νοικιάζονται χωρίς δίπλωμα και τις ανεξέλεγκτες ταχύτητες σκαφών

«Βαρκάκια» χωρίς δίπλωμα, ανεξέλεγκτες ταχύτητες που αναπτύσσουν σκάφη και καταμαράν κατά τις εισόδους-εξόδους των λιμένων, σε στενά, διαύλους, καθώς και σε απόσταση αναπνοής από τους λουόμενους σε παραλίες.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, κ. Βάλλης Γιώργος μιλά στο Iefimerida, για την επικινδυνότητα και τις συνέπειες που μπορεί να αποφέρει η κατάσταση που επικρατεί στο θαλάσσιο χώρο της χώρας μας. Ο ίδιος τονίζει τα προβλήματα που αφορούν την ασφάλεια, για τα οποία δεν έχει βρεθεί ακόμα λύση.

«Δεν υπάρχει καμία λογική στο να νοικιάζονται βαρκάκια χωρίς δίπλωμα»

«Σκάφη, καταμαράν, ταχύπλοα μπαίνουν στα λιμάνια με 6 φορές υπέρβαση του ορίου ταχύτητας που ορίζει ο γενικος κανονισμός λιμένα χωρίς καμία επίπτωση. Βλέπουμε σε παραλίες με τους λουόμενους, ακτογραμμές, στενά, να μην υπάρχει καμία οριοθετήσει ανάλογα με την απόσταση και την ταχύτητα με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλα απόνερα και κυματισμούς και να βρίσκονται σε κίνδυνο και τα σκάφη αλλά και οι λουόμενοι.

Επιπλέον βαρκάκια νοικιάζονται χωρίς δίπλωμα ταχύπλοου. Οποιοδήποτε θέλει μέσω των διαφημίσεων στα social, με 50 και 100 ευρώ, μπορεί να πάρει, προκειμένου να κάνει κρουαζιέρα στα νησιά. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να πάρει μια βάρκα 30 μέτρων με μηχανή 50-60 ίππων, βάζει μέσα άλλους ανθρώπους και πάει γύρω γύρω στις παραλίες χωρίς να έχει καμία ιδέα. Αυτό γίνεται παντού. Είναι σαν να νοικιάσεις μηχανή ή αμάξι χωρίς δίπλωμα. Υπάρχει μία παλιά νομοθεσία που επιτρέπει να νοικιάζουν τα βαρκακια με μικρές μηχανές (μέχρι 30 ίππων) χωρίς δίπλωμα. Δεν υπάρχει καμία λογική σε αυτό».

Τα μέτρα

Ο κ. Βάλλης υποστηρίζει πως τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν είναι αντίστοιχα με αυτά της Νότιας Γαλλίας.

«Ανάλογα με τις αποστάσεις ορίζονται και οι κόμβοι. Αυστηρή τήρηση του λιμένα με 5 κόμβους σε είσοδο και έξοδο. Ουσιαστικά να τηρούνται αυτά που ήδη υπάρχουν. Η Ελλάδα δεν έχει πάρει κάποια μέτρα, όπως για παράδειγμα στα στενά, περνάνε με ότι ταχύτητα θέλουν. Δεν έχουν οριοθετηθεί οι κομβοι. Όπως και στις παραλίες οι αποστάσεις και η ταχύτητα. Μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει τίποτα. Εμείς μιλάμε για πρόληψη και ασφάλεια. Ακόμα δεν ξεκίνησε η σεζόν σκάφη παίρνουν φωτιά, ελικόπτερα πέφτουν, άνθρωποι αυτοκτονούν, φουσκωτά αναποδογυρίζουν».

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναυτιλία: Κενό ασφαλείας φέρνει η έλλειψη πιστοποιημένων αντιρρυπαντικών πλοίων

Τεράστιο κενό ασφαλείας στο Αιγαίο Πέλαγος από ενδεχόμενο ατύχημα με δεξαμενόπλοιο διαπίστωσε το 1ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ. Σύμφωνα με τα πρακτικά του συνεδρίου που κωδικοποίησε η

«Μια μέρα, οι θάλασσες αυτές θα εκδικηθούνε» (2)

Του Κωστή Ε. Μαυρικάκη (*) Η Ανατολική Μεσόγειος δεν είναι απλά ένα γεωγραφικό σύνολο από ακτογραμμές, νησιά και ηπείρους· είναι ένα διηνεκές θέατρο συγκρούσεων, ανταγωνισμών και σκακιέρα στρατηγικών συμφερόντων. Από την εποχή των Φοινίκων, των Ελλήνων, των Ρωμαίων, των Πτολεμαίων μέχρι

Ελληνική Αστυνομία:  Προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση εκατόν είκοσι έξι (126) θέσεων Αστυνομικού Προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων

Προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση εκατόν είκοσι έξι (126) θέσεων Αστυνομικού Προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων στην Ελληνική Αστυνομία από ιδιώτες, κατ’ εφαρμογή της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του π.δ. 373/2002 (Α΄-320) Δείτε εδώ την προκήρυξη

Τελετή Ορκωμοσίας Νέων Κελευστών ΣΜΥΝ 43ης Σειράς

Την Τετάρτη 09 Ιουλίου 2025, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ) στο Ναυτικό Οχυρό Σκαραμαγκά, η τελετή ορκωμοσίας των Νέων Κελευστών της 43ης Εκπαιδευτικής Σειράς του Πολεμικού Ναυτικού. Τα πτυχία αποφοίτησης επέδωσε ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημητρίος-Ελευθερίος Κατάρας

Μετάβαση στο περιεχόμενο