Καταδίκες για τόνους ναρκωτικών στα Δικαστήρια Χανίων

Σε ποινές κάθειρξης 9 ετών καταδικάστηκαν χθες το µεσηµέρι από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Κρήτης στα Χανιά, 6 Ναυτικοί από τη Συρία για τη µεταφορά µεγάλης ποσότητας ναρκωτικών µε το ρυµουλκό “Αndreas” από την Λάρνακα της Κύπρου στη Μάλτα.

Η  υπόθεση πηγαίνει   πίσω στο χρόνο  και συγκεκριμένα το Δεκέμβρη του  2017. Τότε οι 6 ναυτικοί σύμφωνα µε το κατηγορητήριο προερχόμενοι από τη Συρία βρέθηκαν στη Λάρνακα της Κύπρου όπου και παρέλαβαν το ρυμουλκό “Andreas” για να το μεταφέρουν στην Μάλτα.

Στις Ελληνικές αρχές έφτασε ειδοποίηση από τις Γαλλικές υπηρεσίες ότι το σκάφος μεταφέρει ναρκωτικά και οι ειδικές δυνάμεις του Λιμενικού πραγματοποίησαν επιχείρηση στο σκάφος.

ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΣΕ ∆ΥΟ ∆ΟΣΕΙΣ

Αρχικά σε κρύπτες πάνω στο ρυμουλκό βρέθηκαν 6,1 τόνοι  επεξεργασμένης κάνναβης µε τη μορφή σοκολάτας, µε τους ναυτικούς από τη Συρία να υποδεικνύουν ως εντολέα τους έναν Έλληνα. Και οι 6 ναυτικοί και ο φερόμενος ως εντολέας τους καταδικάστηκαν πρωτόδικα από Εφετείο Πειραιά στην ισόβια ποινή φυλάκισης, στο δεύτερο βαθμό όμως εκδίκασης της υπόθεσης πάλι στο  Εφετείο Πειραιά   (επειδή η σύλληψη τους έγινε σε διεθνή ύδατα επιλήφθηκε το συγκεκριμένο δικαστήριο) όμως ο µεν Έλληνας αθωώθηκε κατά πλειοψηφία, ενώ για το πλήρωμα η ποινή έπεσε στα 12 χρόνια κάθειρξης.

Το 2019 – μετά από νέες πληροφορίες –  επαναλήφθηκε ο έλεγχος στο ρυμουλκό “Andreas” και βρέθηκαν επιπλέον 7 τόνοι ακατέργαστης κάνναβης καθώς και 258.000 χάπια Captagon (διεγερτικά του νευρικού συστήματος)!  Στην πρώτη δίκη που πραγματοποιήθηκε για τη δεύτερη ποσότητα ναρκωτικών οι έξι ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 10 χρόνια κάθειρξη από το Εφετείο Κρήτης (τα ναρκωτικά βρέθηκαν πάνω στο σκάφος που ήταν δεμένο στην Κρήτη για αυτό και επιλήφθηκε δικαστήριο του νησιού. Χθες στην εκδίκαση της ίδιας υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό πάλι από το Εφετείο Κρήτης η ποινή έπεσε στα 9 χρόνια χωρίς να τους αναγνωριστεί κανένα από τα ελαφρυντικά που επικαλέστηκαν οι διορισμένοι από τις δικαστικές αρχές συνήγοροι τους. Μάλιστα επειδή οι 6 έχουν περάσει ήδη 7 χρόνια φυλακή στις Ελληνικές φυλακές µε βάση τις συγχωνεύσεις των δύο ποινών, τα μεροκάματα που έχουν κάνει στη φυλακή και άλλες ευνοϊκές διατάξεις του νόμου αναμένεται να αποφυλακιστούν σύντομα. 

Οι κατηγορούμενοι  είπαν στο δικαστήριο πως δεν είχαν βάλει αυτοί τα ναρκωτικά στις κρύπτες του ρυμουλκού, το οποίο απλά παρέλαβαν από την Κύπρο προκειμένου έπειτα να το μεταφέρουν στη Μάλτα. 

Σημειώνεται πως οι κατηγορίες σε βάρος τους ήταν για σύσταση συμμορίας, διακεκριμένη παράνομη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών (αγορά, κατοχή, διαμετακόμιση, εισαγωγή, μεταφορά και αποθήκευση) κατ’ επάγγελμα µε προσδοκώμενο όφελος    που υπερβαίνει τα 75.000 ευρώ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο