Κι’ όμως το σκάφος του Λιμενικού Σώματος  στις Σποράδες  κινείται…

Είναι αλήθεια, ότι παραξενευτήκαμε πολύ, όταν στις 12-12-2021, ανήμερα του Αη Σπυρίδωνος αναδημοσιεύσαμε στα «Λιμενικά Νέα» από  ιστότοπο της Μαγνησίας άρθρο με τον τίτλο «Το [Ξα]πλωτό Ασθενοφόρο των Β. Σποράδων βρίσκεται σε “χειμερία νάρκη”».

Και η απορία μας  ήταν ακόμη μεγαλύτερη γιατί από την εμπειρία μας μέχρι σήμερα τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ δεν μας έχουν δώσει κανένα δικαίωμα να τα κατηγορήσουμε για ατολμία και μη προσήλωση στο καθήκον τους. Πολύ περισσότερο   για τις περιπτώσεις που αφορούν στην  διάσωση ανθρώπινων ζωών είτε αν πρόκειται για την  θάλασσα είτε αν πρόκειται για την μεταφορά ασθενών  από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Και αυτό είναι ένα έργο, που τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ επί δεκαετίες το επιτελούν με πλήρη επιτυχία σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να διασώζονται εκατοντάδες ζωές συμπολιτών μας μεταφερόμενοι σε  μονάδες  υγείας στην ηπειρωτική χώρα.

Λοιπόν τι έγινε τώρα ξαφνικά και το Λιμενικό Σώμα έπαψε  να  δίνει την μέγιστη προσοχή και ευαισθησία σε θέματα μεταφοράς ασθενών;

Το ψάξαμε λιγάκι το θέμα και με προς μεγάλη μας ικανοποίηση, διαπιστώσαμε  ότι τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα απέχουν πάρα πολύ από την αλήθεια των πραγμάτων.

  1. Το σκάφος στον ενάμιση μήνα παραμονής του στην περιοχή δεν βρίσκεται σε «χειμερία νάρκη». Κάθε άλλο.

Προτού χρησιμοποιηθεί αυτός ο απαξιωτικός χαρακτηρισμός για το πλήρωμα -προσωπικό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, ίσως θα ήταν καλό να είχε αναζητηθεί, ποιο είναι το έργο του πλωτού σκάφους στο χρονικό διάστημα που βρίσκεται στην περιοχή.

Δέκα έξι (16) ασθενείς συμπολίτες μας, που έχρηζαν άμεσης ιατρικής βοήθειας με τις οδηγίες και ευθύνη του ΕΚΑΒ  μεταφέρθηκαν με το σκάφος αυτό  από τις Σποράδες άμεσα και με ασφάλεια σε δομές υγείας στην ηπειρωτική χώρα στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα αυτό.

Άραγε για τους ίδιους τους  16 ασθενείς που μεταφέρθηκαν άμεσα αλλά και τους οικείους τους δεν είχε αξία η συνεισφορά του Πλωτού σκάφους και  των στελεχών που το επανδρώνουν;

Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι και αυτοί οι ασθενείς όπως και χιλιάδες άλλοι, θα ένοιωσαν ευγνωμοσύνη για τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ –  πλήρωμα του σκάφους που με ευσυνειδησία και προσήλωση εκτέλεσαν το καθήκον τους.

Την  αγωνία του Πληρώματος να φέρει σε πέρας την αποστολή του με ασφάλεια, σε δύσκολες  τις περισσότερες φορές καιρικές συνθήκες, διαδέχεται η αμοιβή μιας ματιάς ή ενός χαμόγελου ευγνωμοσύνης, η αίσθηση ότι πρόλαβαν…

Αλλά δεν σταματούν … Συνεχίζουν για το επόμενο περιστατικό, που μπορεί να είναι δυσκολότερο…

  1. Η άμεση και ασφαλής μεταφορά του ασθενούς καθώς η επιλογή του μέσου μεταφοράς διενεργείται με ευθύνη του ΕΚΑΒ.

Για την επιλογή του μέσου για την  μεταφορά ενός ασθενούς,  σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η κατάσταση του ασθενούς και οι δυνατότητες των προσφερόμενων για την μεταφορά μέσων, προκειμένου να αποτραπεί η περεταίρω επιδείνωση της κατάστασης του ασθενούς.

Είναι χιλιάδες  τα περιστατικά ασθενών, που έχει κριθεί   από τους γιατρούς του ΕΚΑΒ, ότι η μεταφορά τους με θαλάσσιο μέσο (σκάφος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ) ακόμη και σε πολύ καλές συνθήκες θάλασσας (π.χ. 3-4 μποφόρ) είναι απαγορευτική για τον ασθενή.

Συνεπώς το ΕΚΑΒ είναι αυτό που θα επιλέξει το μέσο για την μεταφορά ανάλογα με την κατάσταση του ασθενούς και σε συνδυασμό και με τις καιρικές συνθήκες.

  1. Η ασφάλεια της ζωής στην θάλασσα και οι καιρικές συνθήκες.

Κανείς κυβερνήτης δεν μπορεί να παραβλέψει τους κανόνες ασφάλειας ναυσιπλοΐας και να θέσει  σε κίνδυνο την ασφάλεια του πληρώματος και των επιβαινόντων. Και τους κανόνες τους γνωρίζουν καλύτερα οι θαλασσινοί από εμάς τους άλλους.

Άλλο είναι να λέμε, ότι την συγκεκριμένη ημέρα επικρατούσαν άνεμοι 5-6 μποφόρ και άλλο 7 που ήταν στην πραγματικότητα και μάλιστα νοτιάδες.

Με 7 μπροφόρ διακόπτονται δρομολόγια μεγάλων επιβατηγών πλοίων…

Να θυμίσουμε, ότι με το συγκεκριμένο  σκάφος  σε περιστατικό που επικρατούσαν άνεμοι 6 μποφόρ ο συνοδός γιατρός ζήτησε από το πλήρωμα  το σκάφος να επιστρέψει στην βάση του και η μεταφορά του ασθενούς να γίνει (έγινε) με άλλο μέσο.

Να θυμίσουμε επίσης ότι σε δύσκολές καιρικές συνθήκες δεν μπορούν να επιχειρήσουν όλα τα μέσα που έχουν διατεθεί στο ΕΚΑΒ (πλωτά, αεροπλάνα, διάφοροι τύποι ελικοπτέρων) και επιλέγεται αυτό που έχει τις κατάλληλες για την περίσταση επιχειρησιακές ικανότητες και παρέχει την μεγαλύτερη ασφάλεια για το πλήρωμα και τον μεταφερόμενο ασθενή.

Κανένας πολίτης- ασθενής δεν πρόκειται να μείνει αβοήθητος από το ΕΚΑΒ και τις Υπηρεσίες που διαθέτουν επιχειρησιακά μέσα.

Για την ώρα ανάγκης  για οποιαδήποτε  μεταφορά του, ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ και  θα επιλέγεται  το καταλληλότερο μέσο.

Το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ουδέποτε ισχυρίστηκε, ότι τα συγκεκριμένα σκάφη μεταφοράς ασθενών είναι παντός καιρού και ότι  μπορούν να επιχειρούν με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες (π.χ. 10 μποφόρ).

Άλλωστε, οι έχοντες ελάχιστη ναυτική γνώση από την πρώτη στιγμή κατανόησαν και κατανοούν την χρησιμότητα αλλά και τις επιχειρησιακές ικανότητες των συγκεκριμένων σκαφών.

  1. Η μεταφορά 16 ασθενών από αυτό το σκάφος μεταφοράς ασθενών συμβάλει στην εμπέδωση του κλίματος ασφάλειας στους συμπολίτες μας στις Σποράδες.

Έχουμε την εντύπωση, ότι στο ελάχιστο διάστημα παραμονής του σκάφους αυτού στην περιοχή εξασφαλίζει σημαντική παροχή υπηρεσιών στο σύστημα υγείας.  Ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες. Δεν περιμένει κανείς πότε θα έλθει το επιβατηγό για να σωθεί ένας ασθενής.

Κανείς δεν περιμένει πότε θα αδειάσει μια ανεμότρατα ή ένα Ε/Γ-Τ/Ρ για να μεταφερθεί(με το αζημίωτο βέβαια…)  και να σωθεί ένας συνάνθρωπός μας.

Δικαίωμα τους κάποιοι  να μην αναγνωρίζουν αυτήν την προσφορά των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Αξία έχει να την αναγνωρίζει ο απλός πολίτης.

Αυτός  που είναι και ο κριτής όλων όσων έχουν δημόσιο λόγο…

Αξίζει να τονισθεί και  καλό είναι κάποιοι, να μην εμπλέκουν με οποιοδήποτε τρόπο (εκούσια ή ακούσια)  στον βωμό  εξυπηρέτησης   μικροπολιτικών τους  σκοπιμοτήτων,  τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Αυτοί ξέρουν και  κάνουν με επαγγελματισμό και πλήρη αφοσίωση την δουλειά τους.

Ας κάνουμε και εμείς καλά την δική μας δουλειά και να μην κάνουμε τους κυβερνήτες και καπετάνιους…

Συνεπώς  έκαστος εφ’ ω ετάχθη…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο