«Κλειδί» η Ρεβυθούσα για την ενεργειακή επάρκεια

Σε «πολυεργαλείο» για τη διασφάλιση της ενεργειακής τροφοδοσίας της Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και για την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου σε νέες περιοχές και κλάδους αναδεικνύεται ο Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, οι παραδόσεις ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα ήταν εφέτος μέχρι τον Αύγουστο 63% υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι (ειδικά τον Αύγουστο ήταν 154% περισσότερες σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα) και το πλήθος των φορτίων υπερδιπλάσιο (+145%).

Η αύξηση της δραστηριότητας στη Ρεβυθούσα καλύπτει το κενό που δημιουργεί η μείωση των παραλαβών από τη Ρωσία μέσω του αγωγού Turkstream, που καλύπτουν εφέτος (στοιχεία οκταμήνου) το 18 % της αγοράς έναντι 45 % πέρυσι αλλά και την αυξημένη ζήτηση για εξαγωγές φυσικού αερίου σε χώρες της περιοχής, όπως η Βουλγαρία, στις οποίες η Gazprom διέκοψε την παροχή φυσικού αερίου. Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό την περασμένη εβδομάδα, πρόσβαση στη Ρεβυθούσα για προμήθεια αερίου έχουν ζητήσει εκτός από τη Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Ουκρανία.

Ο εφοδιασμός της αγοράς με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο εξασφαλίζει τη διαφοροποίηση των πηγών και οδών προμήθειας που αποτελούν τα βασικά στοιχεία της ασφάλειας εφοδιασμού.

8μηνο 2022- οι χώρες προέλευσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου
8μηνο 2022- οι χώρες προέλευσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου

Παράλληλα, οι νέες επενδύσεις που υλοποιούνται ή προγραμματίζονται στο Σταθμό παρέχουν νέες δυνατότητες προμήθειας και χρήσης του καυσίμου.

Χρήση Ρεβυθούσας οκτάμηνο 2022
Χρήση Ρεβυθούσας οκτάμηνο 2022

Πρόκειται συγκεκριμένα για:

-Τον σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων που εγκαινιάστηκε την περασμένη Τετάρτη. Η μεταφορά ΥΦΑ με βυτία παρέχει τη δυνατότητα τροφοδοσίας καταναλωτών που δεν έχουν πρόσβαση στο υφιστάμενο δίκτυο φυσικού αερίου. Η Δυτική Μακεδονία και βιομηχανικοί καταναλωτές θα είναι οι πρώτοι πελάτες της νέας υπηρεσίας.

-Τη νέα πλωτή δεξαμενή ΥΦΑ που έχει εγκατασταθεί πλησίον της Ρεβυθούσας, με την οποία αυξήθηκε η αποθηκευτική ικανότητα του Σταθμού, από 225.000 κυβικά μέτρα (που ήταν η χωρητικότητα των υφιστάμενων τριών δεξαμενών) σε περισσότερα από 365.000 κυβικά μέτρα. Επίσης αυξήθηκε η ευελιξία ως προς τη δυνατότητα υποδοχής των διαθέσιμων φορτίων ΥΦΑ. Η πρόσθετη χωρητικότητα δεν χρειάστηκε μέχρι στιγμής αλλά όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι κατά τα εγκαίνια του σταθμού φόρτωσης, το πλοίο θα ανεφοδιαστεί πλήρως τις επόμενες ημέρες για λόγους ασφάλειας εφοδιασμού.

-Την προβλήτα φόρτωσης μικρών πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2024. Τα πλοία αυτά θα μπορούν να ανεφοδιάζουν άλλα πλοία που χρησιμοποιούν για καύσιμο ΥΦΑ ή δεξαμενές ΥΦΑ που σχεδιάζεται να κατασκευαστούν σε λιμάνια (έχουν γίνει μελέτες για τον Πειραιά, το Ηράκλειο και την Ηγουμενίτσα) για τον εφοδιασμό πλοίων ή μονάδων ηλεκτροπαραγωγής και τοπικών αστικών δικτύων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόστρατοι ΛΣ-ΕΛΑΚΤ: Παιδιά ενός κατώτερου Θεού;

Όταν, το 1919, ιδρύθηκε το Λιμενικό Σώμα, προήλθε από τα «σπλάχνα» του Πολεμικού Ναυτικού.  Έτσι, βάσει εθνικών σχεδίων, το Λιμενικό Σώμα είναι Σώμα υπαγόμενο στο συγκεκριμένο κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας. Παρότι στο παρελθόν επανειλημμένα αμφισβητήθηκε, αυτός ο «γνήσιος

21 Απριλίου 1967: Οι Στρατιωτικοί που είπαν ΟΧΙ στη χούντα

Το πρωί της 21ης Απριλίου 1967 η Ελλάδα έμπαινε στο γύψο μιας ακόμη στρατιωτικής χούντας. Οι συνέπειες για τον ελληνισμό ήταν βαρύτατες, Επτά χρόνια μετά οι ανόητοι που κατέλυσαν τη Δημοκρατία ξεπουλούσαν και τη Κύπρο. Το στίγμα της χούντας βάραινε

Εκσυγχρονισμός πολλαπλών εκτοξευτών RM-70: Στον εξοπλιστικό σχεδιασμό του Στρατού Ξηράς το Πυροβολικό Μάχης

* Του Κώστα Σαρικά Η ενίσχυση του Πυροβολικού Μάχης αποτελεί προτεραιότητα για τον Στρατό Ξηράς έπειτα και από την επανεξέταση όλων των εξοπλιστικών προγραμμάτων στο πλαίσιο εξορθολογισμού που αποφάσισε η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Μεταξύ των προγραμμάτων που πήραν το «πράσινο» φως

MED-5: Μέτρα πρόληψης των μεταναστευτικών ροών και όχι απώθησής τους ζητούν οι χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου

Οι πέντε μεσογειακές χώρες που αποτελούν τα νότια σύνορα της Ευρώπης και οι οποίες εκ των πραγμάτων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μεταναστευτικής πίεσης και του προβλήματος της παράνομης διακίνησης απεύθυναν έκκληση στην Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να σταματήσει να έχει πολιτικές κυρίως

Μετάβαση στο περιεχόμενο