Κουτσούμπας: Το ΚΚΕ στηρίζει το αίτημα της ανέλκυσης του ναυαγίου του «Sea Diamond»

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Σαντορίνη συναντήθηκε με τη «Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για την Ανέλκυση του Κ/Ζ «Sea Diamond».

Τα μέλη της Επιτροπής, μετέφεραν, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, «την κραυγή αγωνίας των κατοίκων της Σαντορίνης, για το γεγονός ότι το κρουαζιερόπλοιο, το οποίο βούλιαξε τον Απρίλη του 2007, συνεχίζει εδώ και 15 χρόνια, να ρυπαίνει τη θάλασσα της Σαντορίνης με απροσδιόριστες συνέπειες. Στο κύτος του παραμένουν εγκλωβισμένοι πάνω από 300 τόνοι πετρελαίου, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται άλλα ρυπογόνα στοιχεία όπως λάδια, υγρά από μπαταρίες κ.ά.».

Ο επικεφαλής της Επιτροπής Λουκάς Λιγνός, επισήμανε ότι «παρά τις δεσμεύσεις από όλες τις κυβερνήσεις για την ανέλκυση του ναυαγίου ειδικά σε προεκλογικές περιόδους, το κουφάρι του πλοίου εξακολουθεί να παραμένει βουλιαγμένο στην καλντέρα της Σαντορίνης, την πιο όμορφη περιοχή του νησιού». Ο ίδιος αναφέρθηκε στις δικαστικές αποφάσεις που έχουν κερδηθεί από τους κατοίκους, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι μέχρι τώρα καμία από αυτές δεν έχει υλοποιηθεί.

Επίσης, «η εταιρία δεν έχει πληρώσει ευρώ από τα πρόστιμα που της έχουν καταλογιστεί από τα δικαστήρια». Την ίδια ώρα «προκαλεί πλήθος ερωτημάτων η απόφαση του Εφετείου στο οποίο προσέφυγε η εταιρία ότι ο Δήμος Σαντορίνης δεν έχει δικαιοδοσία να διεκδικεί την ανέλκυση του ναυαγίου, γιατί η θάλασσα είναι εκτός των ορίων της αρμοδιότητάς της».

Ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Βαγγέλης Γιδαράκης, ο οποίος είναι μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής, ανέφερε ότι «οι μετρήσεις που έχουν γίνει από το Πολυτεχνείο δείχνουν μεγάλη ρύπανση, ενώ αν δεν ανελκυστεί η κατάσταση θα επιδεινωθεί δραματικά, αφού, όσο θα προχωράει η διάβρωση των λαμαρινών του πλοίου, τόσο θα διαρρέονται στη θάλασσα πέρα από το πετρέλαιο και άλλες επικίνδυνες για τον υδροφόρο ορίζοντα του νησιού και όχι μόνο, ουσίες».

Ο Δ. Κουτσούμπας επισήμανε ότι το ΚΚΕ παρακολουθεί εδώ και χρόνια την υπόθεση αυτή και την έχει αναδείξει τόσο στη βουλή όσο και την ευρωβουλή, με ερωτήσεις αναφορές κ.ά.

Τόνισε ότι «τώρα ίσως είναι η στιγμή να αναδειχτεί το θέμα ακόμα περισσότερο, λόγω του ότι τώρα γίνεται και ευρωπαϊκά και διεθνώς και βέβαια στην Ελλάδα αυτή η περίφημη συζήτηση περί προστασίας του περιβάλλοντος, «πράσινης μετάβασης», μόνο που στην ουσία αυτή η “πράσινη μετάβαση” αφορά το μεγάλο κεφάλαιο, τις επενδύσεις που θα κάνουν οι «πράσινοι μπίζνεσμαν» και όχι το πως θα επιλυθούν πραγματικά, υπαρκτά περιβαλλοντικά προβλήματα όπως είναι το ναυάγιο αυτό».

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε ότι το ΚΚΕ «στηρίζει τη δράση της Συντονιστικής Επιτροπής και το αίτημα της ότι τώρα πρέπει να γίνει ανέλκυση του ναυαγίου». Ενώ, για το γεγονός ότι «η πλοιοκτήτρια εταιρία παραμένει «ανενόχλητη»», σημείωσε ότι «αυτό είναι αναμενόμενο αφού συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική όλων των κυβερνήσεων κόβεται και ράβεται στα μέτρα των μεγάλων συμφερόντων, της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και γι αυτό προσπαθούν να κουκουλώσουν την υπόθεση του ναυαγίου και βέβαια την πληρώνει ο λαός».

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.