Κρουαζιέρα: Έσπασαν το φράγμα του ενός δισ. ευρώ τα έσοδα για την ελληνική οικονομία

Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές οικονομίες. Πάνω από το 93% του παγκόσμιου στόλου κρουαζιερόπλοιων κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του βιβλίου παραγγελιών των ναυπηγείων της Ευρώπης. Με παραγγελίες 62 κρουαζιερόπλοιων για τα επόμενα πέντε χρόνια, αυτό αντιπροσωπεύει άμεσες επενδύσεις άνω των 40 δισ. ευρώ στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με στοιχεία της CLIA, ο τομέας της κρουαζιέρας είχε οικονομική συνεισφορά 41 δισ. ευρώ στην Ευρώπη το 2021, παρά τη δραστική μείωση του όγκου επιβατών λόγω των περιορισμών της πανδημίας.

Η κρουαζιέρα συνεχίζει να είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του τουρισμού και όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 σε όγκο επιβατών, με πρόβλεψη για 27 έως 33 εκατομμύρια ταξιδιώτες κρουαζιέρας παγκοσμίως το 2023, συγκριτικά με 29,7 εκατ. το 2019.

Ειδικά για την Ελλάδα, τα στοιχεία για τον οικονομικό αντίκτυπο της κρουαζιέρας το 2021 δείχνουν ότι ακόμα και εν μέσω της πανδημίας η χώρα όχι μόνο «έπιασε» αλλά και ξεπέρασε τα προ-πανδημικά μεγέθη, καθώς για πρώτη φορά πέτυχε οικονομικό αντίκτυπο μεγαλύτερο του 1 δισ. ευρώ φθάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατομμυρίων το 2019.

Αυτό είναι αποτέλεσμα της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στην γρήγορη αλλά και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας αλλά και της αξιοσημείωτης αύξησης home porting στη χώρα, που αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, μέσω της αυξημένης ζήτησης για διαμονή επιβατών κρουαζιέρας στη χώρα, αεροπορικά ταξίδια, καύσιμα, υπηρεσίες συντήρησης και προμήθειας πλοίων. Αυτή η αύξηση οφείλεται επίσης στην παραμονή πλοίων στο λιμάνι για την πραγματοποίηση τεχνικών εργασιών. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερες από 15.100 θέσεις εργασίας υποστηρίχθηκαν το 2021 στην Ελλάδα από την κρουαζιέρα.

Ο κλάδος υποστήριξε επίσης 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Η δύναμη του ευρωπαϊκού ναυπηγικού κλάδου και οι δεσμοί του με την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας ήταν το κλειδί για τη διατήρηση ισχυρού θετικού κοινωνικού και οικονομικού αντίκτυπου στην Ευρώπη.

Κρουαζιέρα: Έσπασαν το φράγμα του ενός δισ. ευρώ τα έσοδα για την ελληνική οικονομία

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο κέντρο του Πειραιά για το εργατικό δυστύχημα στο Πέραμα

Με συνθήματα «όχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των αφεντικών» και «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» διαδηλώνουν φορείς και συλλογικότητες Συγκέντρωση διαμαρτυρίας από ναυτεργατικά σωματεία, φορείς και συλλογικότητες πραγματοποιείται στην πλατεία Κοραή στο κέντρο του Πειραιά, με

Τράπεζα θεμάτων: Εντοπίστηκαν από την ΕΥΠ 30 λογαριασμοί ρωσόφιλων χάκερς της «Killnet» στην κυβερνοεπίθεση

Συμμετείχαν συνολικά 100.000 ηλεκτρονικές διευθύνσεις που… χτύπησαν το σύστημα Συναγερμός έχει σημάνει στις Αρχές για την συντονισμένη κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε η Τράπεζα Θεμάτων και μπλόκαρε μέχρι ως ένα σημείο τις εξετάσεις των μαθητών του λυκείου.. Οι έρευνες για τους χάκερς

Ανδρουλάκης: Έχουμε χρέος να φτιάξουμε ξανά τη μεγάλη δημοκρατική παράταξη

«Έχουμε χρέος να φτιάξουμε ξανά τη μεγάλη δημοκρατική παράταξη για να έχει πραγματικό αντίπαλο η Νέα Δημοκρατία», δήλωσε μεταξύ άλλων από την Πολίχνη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. Ειδικότερα, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο κ. Ανδρουλάκης είπε: «Είχαν συνηθίσει

Πόσο κοστίζει μια κυβερνοεπίθεση;

Όπως συμβαίνει και στις κανονικές επιχειρήσεις, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου πρέπει να ανησυχούν για το κόστος λειτουργίας και την απόδοση της επένδυσης. Δυστυχώς, μια νέα έκθεση της Deloitte διαπιστώνει ότι το κόστος διάπραξης εγκλημάτων στον κυβερνοχώρο είναι απίστευτα χαμηλό. Οι

Μετάβαση στο περιεχόμενο