Κύματα έντασης στη θάλασσα της Ν. Κίνας

Κίνδυνος για το παγκόσμιο εμπόριο από τον γεωπολιτικό ανταγωνισμό

ΥΨΗΛΟΥΣ και αυξημένους κινδύνους για το παγκόσμιο εμπόριο βλέπουν οι αναλυτές από την κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Το θερμόμετρο στην περιοχή έχει ανέβει κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες επαναφέροντας σε πρώτο πλάνο την εμπορική σημασίας της Θάλασσας της Νότιας Κίνας-της οριακής και πολλαπλώς αμφισβητούμενης θάλασσας του Δυτικού Ειρηνικού Ωκεανού που αποτελεί κομβικό δρόμο εξαγωγών και εισαγωγών για την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ινδία, τρεις από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου.

Το Πεκίνο διεκδικεί

Το Πεκίνο παγίως διεκδικεί την πλήρη κυριαρχία στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, οι παράλληλες αξιώσεις όμως των Φιλιππίνων και του Βιετνάμ τροφοδοτούν τη διαρκώς κλιμακούμενη ένταση πυροδοτώντας πια φόβους για ένα «ατύχημα» ή ακόμη και για θερμό επεισόδιο, που θα μπορούσε να διαταράξει το παγκόσμιο εμπόριο. Οι εξελίξεις στην περιοχή βρίσκονται στα ραντάρ των διεθνών αγορών και των αλυσίδων εφοδιασμού λόγω της μεγάλης σημασίας της συγκεκριμένης πλωτής οδού για το παγκόσμιο εμπόριο, όπως επισημαίνει στο CNBC ο αναλυτής τηςBCAResearch, Μάρκο Πάπιτς.

«Η θάλασσα της Νότιας Κίνας είναι η πιο πολύτιμη ναυτιλιακή οδός στον κόσμο όσον αφορά την αξία του εμπορίου που διέρχεται από αυτήν» είπε ο Πάπιτς στο CNBC, σημειώνοντας ότι μια πιθανή σύγκρουση εκεί εγκυμονεί υψηλούς κινδύνους για την παγκόσμια ναυτιλία. Όπως επεσήμανε, η Θάλασσα της Νότιας Κίνας είναι ζωτικής σημασίας για τα αγαθά που είτε εισάγονται είτε εξάγονται από την Κίνα.

Με βάση τα στοιχεία του CSIS China Power Project εκτιμάται ότι συνολικά εμπορικά αγαθά αξίας 3,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων διήλθαν από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας το 2016 (τελευταία διαθέσιμα επίσημα στοιχεία). Η αξία αυτή αντιπροσωπεύει το 21% του παγκόσμιου εμπορίου.

Από την πλευρά της και η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη υπολογίζει ότι το 60% του θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται κάθε χρόνο από την Ασία, με το ένα τρίτο της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας να χρησιμοποιεί τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρ. Στυλιανίδης: “Στηρίζουμε έμπρακτα την ελληνική ακτοπλοΐα για την ανανέωση του στόλου στις άγονες γραμμές”

Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, το πρασίνισμα δηλαδή του ακτοπλοϊκού στόλου, αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτό ο Υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, είχε σήμερα διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους του

Πύλος: Διαβιβάστηκε στη βουλή δικογραφία για τον πρώην υπηρεσιακό Υπουργό Ναυτιλίας Ναύαρχο ΛΣ (εα) Θ. Κλιάρη

Στη Βουλή διαβιβάστηκε δικογραφία κατά του πρώην υπηρεσιακού  Υπουργού Ναυτιλίας  Ναυάρχου ΛΣ(εα) Θοδωρή Κλιάρη για παράβαση καθήκοντος, έπειτα από μήνυση πολιτών για πράξεις και παραλείψεις, οι οποίες οδήγησαν στο πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου. Στην ίδια δικογραφία περιλαμβάνεται, σύμφωνα πάντα με

Κύματα έντασης στη θάλασσα της Ν. Κίνας

ΥΨΗΛΟΥΣ και αυξημένους κινδύνους για το παγκόσμιο εμπόριο βλέπουν οι αναλυτές από την κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Το θερμόμετρο στην περιοχή έχει ανέβει κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες επαναφέροντας σε πρώτο πλάνο την εμπορική σημασίας της

Περιβαλλοντική βόμβα ο σκοτεινός στόλος

Κινούμενες περιβαλλοντικές βόμβες είναι τα δεξαμενόπλοια του λεγόμενου σκιώδους ή «σκοτεινού» στόλου που μεταφέρουν κυρίως ρωσικό πετρέλαιο, προειδοποιεί νέα μελέτη που υπολογίζει σε $1,6 δισ. το κόστος αντιμετώπισης μιας πετρελαιοκηλίδας από ένα δεξαμενόπλοιο αυτής της κατηγορίας. Το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο