Λάμπρος: «Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας να αναλάβουν το κόστος των λιμενικών υποδομών»

Του Μηνά ΤσαμόπουλουΣε λανθασμένη ρότα συνεχίζει να πλέει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα είναι η Ελλάδα που υπήρξε η ναυαρχίδα του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο τις δεκαετίες 1960-1970-1980 δείχνοντας τον δρόμο στις ξένες εταιρείες το σωστό δρόμο για την επιτυχημένη ανάπτυξη, σήμερα να χάνει τεράστια έσοδα.Και δεν γίνεται το επόμενο βήμα γιατί δεν υπάρχει σωστή πολιτική ανάπτυξης της κρουαζιέρας.«Είναι γνωστό σε όλους τους φορείς της Ναυτιλίας μας ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι από τους αιμοδότες της εθνικής μας οικονομίας και βρίσκεται σχεδόν σε καθημερινές αναφορές τόσο στον ημερήσιο όσο και στον περιοδικό τύπο, όσο και σε ευρύτερες συζητήσεις και συσκέψεις των αρμόδιων παραγόντων» επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος πρώην αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises. Με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο είναι από τους βαθύτερους γνώστες και η απόψεις του αποτελούν πάντοτε αντικείμενο συζητήσεων και τροφή για σκέψη:«Έχουν γραφεί στο πρόσφατο παρελθόν πολλές απόψεις που θίγουν καίρια θέματα που αφορούν κυρίως την συνεχιζόμενη ετήσια μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων στα Ελληνικά λιμάνια με αποτέλεσμα την απώλεια συναλλάγματος που κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο λίγο εν αντιθέσει προς τη γειτονική μας χώρα την Ιταλία και την λίγο πιο μακρινή Ισπανία, όπου υπάρχει μια σταθερή αύξηση προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, αριθμού επιβατών και εισπραττομένου συναλλάγματος.Όλα καλά, μέχρι τώρα όμως κανένας από τα αξιόλογα υψηλόβαθμα στελέχη δεν μας λέει τι πρέπει να πράξουμε για να επαναφέρουμε τα κρουαζιερόπλοια στην προ του έτους 2014 κατάσταση.»Σύμφωνα με τον Μιχάλη Λάμπρο το βασικό πρόβλημα κατά την προσωπική μου άποψη εστιάζεται στο ό,τι δεν υπάρχει οργανωμένο πρόγραμμα προβολής της Ελλάδας στις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων από μια μικρή και ευέλικτη ομάδα φορέων που θα προέρχεται από τα μέλη της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας.«Μια μικρή ομάδα πέντε ατόμων με επικεφαλής υψηλόβαθμο στέλεχος είτε του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είτε του Υπουργείου Τουρισμού και οπωσδήποτε με την συμμετοχή εκπροσώπου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας θα καταρτίσει πρόγραμμα τακτικών επισκέψεων στα κέντρα αποφάσεων των μεγάλων διεθνών εταιρειών κρουαζιεροπλοίων στο Miami, στην Ιταλία, στην Ελβετία, και όχι μόνο» τονίζει:«Θα πρέπει να γίνουν συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη αυτών των εταιρειών στα οποία θα προβάλλονται για άλλη μια φορά οι προορισμοί Κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά, τονίζοντας τις απαράμιλλες ομορφιές, τα τουριστικά και τα ιστορικά ενδιαφέροντα, την γνωστή Ελληνική φιλοξενία, τις άριστες κλιματολογικές συνθήκες, την εγγύηση ασφάλειας επιβατών και πληρωμάτων, και την άψογη οργάνωση εκδρομών και επισκέψεων στους αρχαιολογικούς χώρους που διαθέτομε στη χώρα μας.Παράλληλα θα πρέπει να προβάλει αυτή η ολιγομελής επιτροπή στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλουμε ώστε χρόνο με το χρόνο να δημιουργούμε περισσότερους προορισμούς σε λιμάνια που τηρούν όλους τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας για τα πλοία και τους επιβάτες».Όπως τονίζει ο Μιχάλης Λάμπρος πρέπει να γίνουν άμεσες ενέργειες για συγκεκριμένα θέματα που αφορούν τον τομέα της κρουαζιέρας.« Οι λιμενικές υποδομές είναι το άλφα και το ωμέγα για τη σωστή ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στη χώρα μας. Γιατί λοιπόν να μην μιμηθούμε το παράδειγμα της γειτονικής μας Τουρκίας που ανέθεσε τη σωστή ανάπτυξη αυτού του τομέα στις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, όπως είναι η Royal Caribbean και η Carnival στα κυριότερα λιμάνια της, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Σμύρνη, το Κουσάντασι, κλπ.Θα πρέπει επομένως αυτή η ολιγομελής επιτροπή να ζητήσει αυτού του είδους τη συμμετοχή στα λιμενικά έργα από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων. Το δυσβάσταχτο κόστος αναβάθμισης των υπαρχόντων λιμενικών υποδομών που αδυνατεί σήμερα να καλύψει ο κρατικός προϋπολογισμός μπορεί να μεταφερθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία και αυτές οι μεγάλες εταιρείες να αναλάβουν όλη την κατασκευή και το κόστος των έργων όπως έπραξαν σε χρόνο ρεκόρ στην Τουρκία.Στη σημερινή δυσχερέστατη οικονομική θέση που βρίσκεται η χώρα μας, μόνο τομείς όπως η κρουαζιέρα μπορούν να βοηθήσουν θετικά, αρκεί τα στελέχη που θα αποτελέσουν την ολιγομελή Συντονιστική Επιτροπή να έχουν εξακριβωμένη εμπειρία στον τομέα και όρεξη για δουλειά από την πρώτη στιγμή που θα αναλάβουν υποχρεώσεις.Μπορούμε όπως πάντα μέσα στο πλαίσιο της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής κρουαζιέρας και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας να ενεργοποιήσομε και άλλους τομείς ούτως ώστε να βοηθήσομε την περαιτέρω ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στη χώρα μας, αλλά και την αύξηση του homeporting στο οποίο υστερούμε κατά μεγάλο βαθμό από την Ιταλία και την Ισπανία».Όπως επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος, ο Πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, κύριος Θεόδωρος Κόντες, έχει τονίσει με κάθε τρόπο και έχει υποδείξει βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν ούτως ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω η κρουαζιέρα στη χώρα μας και ιδιαίτερα η homeporting κρουαζιέρα.»Οι άμεσες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι οι εξής σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της κρουαζιέρας:- « Επαφές με μεγάλους, διεθνούς επιπέδου ταξιδιωτικούς πράκτορες καθώς επίσης και αεροπορικές εταιρείες για αύξηση των διεθνών πτήσεων κυρίως προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επιβάτες προορισμού Κρουαζιέρας κατά το πρότυπο των Ιταλών γειτόνων μας. Εδώ χρειάζεται οπωσδήποτε και η κρατική βοήθεια και παρέμβαση, κάτι που δεν γίνεται σήμερα.- Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να ξεχωρίσομε τα κυριότερα λιμάνια μας που έχουν την δυνατότητα να φιλοξενήσουν κρουαζιερόπλοια μεγάλης δυναμικότητας επιβατών και να εστιάσομε όλες μας τις προσπάθειες ούτως ώστε αυτά τα λιμάνια να έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο τρόπο τους επιβάτες με ασφάλεια και άνεση. Τέτοια λιμάνια εκτός από τον Πειραιά είναι το Ηράκλειο, η Κέρκυρα και με κατάλληλες υποδομές η Ρόδος και η Θεσσαλονίκη.- Το ζητούμενο είναι να κατορθώσομε να πείσουμε τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων και τους μεγάλους διεθνείς ταξιδιωτικούς πράκτορες, ότι οι Ελληνικοί προορισμοί μπορούν να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και φιλοξενία στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων χωρίς να συνδυάζεται αυτό με προσεγγίσεις στις γειτονικές μας χώρες οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν αποκλειστεί λόγω εσωτερικών προβλημάτων».Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) δημοσίευσε πρόσφατα το σύνολο των επιβατών κρουαζιέρας σε διεθνές επίπεδο κατά το έτος 2017 σε αριθμό 26,7 εκατομμυρίων με ετήσια αύξηση 7%. Οι προβλέψεις της CLIA για το έτος 2018 θα ξεπεράσουν τα 28 εκατομμύρια.«Δυστυχώς στον αντίποδα η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει κατακόρυφη μείωση σε απογοητευτικό ρυθμό που είναι πλέον πέρα για πέρα ανησυχητικό για ένα κλάδο με τόση ανάπτυξη και μέλλον σε διεθνές επίπεδο. Ένα κλάδο που η ανάπτυξή του θα βοηθήσει θετικά την εθνική μας οικονομία.Με τη θετική και γόνιμη συνεργασία κρατικών φορέων αρμοδίων υπουργείων φορέων κρουαζιέρας και τοπικών παραγόντων, μπορούμε να επαναφέρομε σε ανάπτυξη τον κλάδο της κρουαζιέρας αρκεί να εφαρμόσομε όλα ή ορισμένα από όσα αναφέραμε στη σημερινή εξομολόγησή μας βγαλμένη μέσα από πενήντα και πλέον χρόνια συνεχούς υπηρεσίας μας στον κλάδο» καταλήγει ο Μιχάλης Λάμπρος.

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαρίστησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της στη Θεσσαλία με 50 εκατ.

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού συμμετείχε σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Μουζάκι, για την παρουσίαση των έργων αποκατάστασης στις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Τόσο ο Υπουργός Υποδομών

Σημαντικός ακτοπλοϊκός κόμβος το λιμάνι της Ραφήνας

ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών λόγω της κοντινότερης απόστασής του από τις Κυκλάδες και την Εύβοια, αλλά και  μελλοντικής του σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητα της Αρχής

Απαγορευμένες ζώνες για τις μηχανότρατες και νέες προστατευόμενες περιοχές – Οι δεσμεύσεις για τις ελληνικές θάλασσες

Σε περίπου 780 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των  21 δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean Conference 2024 που διεξήχθη στην Αθήνα.  Η… μερίδα του λέοντος, ήτοι 500 εκατ. ευρώ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο