Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή

Ενα πολυσυζητημένο έργο, το οποίο έχει προκαλέσει σειρά αντιδράσεων από κινήσεις πολιτών του Πειραιά, αυτό της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην Πειραϊκή Ακτή και της δημιουργίας δύο νέων προβλητών, στις οποίες θα έχουν τη δυνατότητα να καταπλέουν κρουαζιερόπλοια μήκους άνω των 350 μέτρων, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Ο φορέας υλοποίησης του έργου, που είναι ο ΟΛΠ, απηύθυνε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου, προϋπολογισμού 136.283.000 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), το οποίο αποτελεί υποχρεωτική επένδυση του ΟΛΠ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης που συνήφθη μεταξύ ελληνικού Δημοσίου – ΟΛΠ.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Αττικής 2014-2020, ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους ορίζεται η 31η Αυγούστου, στις 5 το απόγευμα, και η κατάθεση των σχετικών φακέλων από τους ενδιαφερομένους θα γίνεται στο κεντρικό πρωτόκολλο του ΟΛΠ (Ακτή Μιαούλη 10 – Πειραιάς, γραφείο 215Α), ενώ η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η κατασκευή του θα διαρκέσει κατά το μέγιστο 1.019 ημερολογιακές μέρες από την υπογραφή της Σύμβασης.

Υπενθυμίζεται ότι φορείς και συλλογικότητες έχουν, εδώ και μήνες, εκφράσει την αντίδρασή τους στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο master plan του ΟΛΠ, καθώς, όπως υποστηρίζουν, για να υλοποιηθεί αυτό, θα προηγηθεί μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε πρώτη φάση και σε συνδυασμό με το πολυώροφο εμπορικό κέντρο, που επίσης σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι, «η περιβαλλοντική καταδίκη του Πειραιά» θα είναι μη αναστρέψιμη.

Χθες, αντιπροσωπεία των κατοίκων της Πειραϊκής επισκέφτηκε τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, και του μετέφερε τις αντιρρήσεις της για το έργο, το οποίο «σχεδιάζεται σε βάρος της Πειραϊκής και ολόκληρου του Πειραιά και χωρίς την υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ Βαθμού».

Χαρακτήρισε, επίσης, «προκλητική» τη δημοπράτηση του έργου από την κινεζική διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε., καθώς ακόμα εκκρεμεί η υποβολή, δημόσια διαβούλευση και έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) των μελετών για τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον, την ποιότητα ζωής, την κυκλοφορία και την ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών.

Εκαναν αναφορά, μάλιστα, στην πρόσφατη τραγωδία στο Μάτι, λέγοντας ότι, μετά τη φονική φωτιά, τίποτα δεν είναι ίδιο πλέον στη χώρα μας, ενώ υποστήριξαν ότι με αυτήν «πληρώσαμε τις μέχρι τώρα χαλαρές πολιτικές της πολιτείας σε θέματα περιβάλλοντος, χωροταξίας, κυκλοφορίας και ασφάλειας πολιτών».

Περιβαλλοντικές μελέτες

Σημειώνεται ότι, τον περασμένο μήνα, ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μιλώντας για τα θετικά και αρνητικά του master plan του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά, αναφέρθηκε και στην επέκταση του λιμένα στη νότια ζώνη, λέγοντας ότι το έργο αυτό αποτελεί υποχρεωτική δέσμευση του αναδόχου με βάση το νόμο 4404/2016, διευκρίνισε ωστόσο ότι θα πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες, ξεκαθαρίζοντας ότι τα επιστημονικά στοιχεία που θα προκύψουν από τις μελέτες αυτές θα απασχολήσουν ξανά το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και η θέση τους θα καθοριστεί από αυτά.

Αντίθετη με το έργο εμφανίστηκε η δημοτική παράταξη «Το Λιμάνι της Αγωνίας», καθώς εκτιμά ότι, έστω κι αν πρόκειται για δεσμευτική επένδυση, η προσθήκη δυο προβλητών ακόμα δεν είναι απαραίτητη, αφού οι υπάρχουσες προβλήτες υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της κρουαζιέρας.

Ωστόσο, υπάρχει και η αντίθετη πλευρά, καθώς ναυτιλιακοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο έργο, μόλις ολοκληρωθεί, θα ενισχύσει τα σχέδια για την ανάδειξη του λιμανιού σε home port (έναρξη και τερματισμός κρουαζιέρας στο ίδιο λιμάνι) και η έλευση των κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς μόνο θετικά μπορεί να σημαίνει για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά.

http://www.efsyn.gr/arthro/dimopratoyntai-oi-provl…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Στυλιανίδης: Θέλουμε να εξοικειώσουμε τα παιδιά με την ιδέα της θάλασσας και του ναυτικου

«Έχοντας ανακηρύξει τα έτη 2024 και 2025 ως “Eτη Ναυτικής Εκπαίδευσης”, αποφασίσαμε να κάνουμε μια μεγάλη πανελλαδική εκδήλωση, στην οποία θα φέρουμε πιο κοντά τα παιδιά του Δημοτικού, τα δικά μας τα παιδιά, για να γνωρίσουν αυτό που όλοι μας

Μήνυμα του Χρήστου Στυλιανίδη για τον εορτασμό του προστάτη των ναυτικών Αγίου Νικολάου

Σε μήνυμα του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, απευθυνόμενους σε όλους τους ναυτικούς μας, τόνισε: “Σήμερα τιμούμε τον Άγιο Νικόλαο, τον προστάτη των Ναυτικών μας αλλά και των Στελεχών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Θέλω να

Γκίκας για εορτασμό Αγ. Νικολάου: Οι ναυτικοί μας υπερασπίζονται με επιτυχία την ασφάλεια στις ελληνικές θάλασσες

Με αφορμή την εορτή του Αγίου Νικολάου, Προστάτη των ναυτικών, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Στις 6 Δεκεμβρίου, τιμούμε με ευλάβεια τον Άγιο Νικόλαο, τον Προστάτη του Πολεμικού και εμπορικού μας Ναυτικού, του

Scope Ratings: Aναβάθμιση-έκπληξη της ελληνικής οικονομίας σε ΒΒΒ με σταθερό outlook

Στην αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές από BBB- με θετικές προοπτικές προχώρησε ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Scope. Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, η μείωση του χρέους, η βελτίωση της ανθεκτικότητας του τραπεζικού τομέα και οι

Μετάβαση στο περιεχόμενο