Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Από το «ραντεβού το Σεπτέμβρη» στο «ραντεβού στα τυφλά»

Όπως είναι γνωστό τα δώδεκα (12) μεγάλα λιμάνια της χώρας, μεταξύ των
οποίων και της Αλεξανδρούπολης, ελέω κρίσης, από το 2011 με Απόφαση της
Διυπουργικής Επιτροπής { 195/27-10-2011 (ΦΕΚ 2501 Β /4-11-2011)} τα
πήρε το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ Α.Ε ώστε στη συνέχεια, μέσα από την πώληση των
μετοχών τους ή μέσω υπο-παραχωρήσεων περιέλθουν σε εταιρείες – επενδυτές, με αποκλειστικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των δανειστών μας και την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους.

Τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια, ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, με την
πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ αντίστοιχα περιήλθαν σε
εταιρείες, μέσα από μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε τo 2014 και
ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Όλες οι κυβερνήσεις και όλοι οι πρόεδροι του ΤΑΙΠΕΔ, μετά το 2014
(έτος ορόσημο με την πώληση των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ), προβάλουν συνεχώς
την κοινή γραμμή ότι δεν θα πωληθούν οι μετοχές των υπολοίπων λιμανιών
αλλά αυτά θα αξιοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης και πρώτο στη
διαγωνιστική διαδικασία θα είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης ΞΕΝΟΦΟΣ, στις επισκέψεις του στo λιμάνι
της Αλεξανδρούπολης στις 5 Δεκεμβρίου 2017 και στις 24 Ιουλίου 2018,
μας διαβεβαίωνε ότι τo λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα και η διαγωνιστική διαδικασία των παραχωρήσεών του θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2018 και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 με τεχνοκρατικά και όχι πολιτικά κριτήρια.

Η τοπική κοινωνία προσδοκά μέσα από τη διαδικασία των
υπο-παραχωρήσεων το λιμάνι μας να αναπτυχτεί και μέσα από αυτή την
ανάπτυξη να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσες και έμμεσες. Κι
όμως αυτή η διαδικασία συνεχώς αναβάλλεται. Λίγες μέρες πριν (26-9-18) ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης ΞΕΝΟΦΟΣ σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 989 είπε ότι ‘περιμένουμε να κατατεθεί, νομοσχέδιο που θα δίνει το πλαίσιο των παραχωρήσεων και υπο- παραχωρήσεων’ και επανέλαβε ότι η προσπάθεια είναι για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα και μετάθα ακολουθήσουν τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας. Τα
σχέδια της κυβέρνησης γι αυτό το νομοσχέδιο, επιβεβαίωσε και ο
αρμόδιος υπουργός κ. Φώτης Κουβέλης σε συνέντευξη του στις 6-10-2018.

Τώρα πότε θα συνταχτεί αυτό το νομοσχέδιο, πότε θα τεθεί σε δημόσια
διαβούλευση, πότε θα ψηφιστεί για να γίνει νόμος του κράτους και γιατί
δεν το έκαναν τόσα χρόνια και το θυμήθηκαν τώρα, είναι μια άλλη ιστορία.

Η πραγματικότητα είναι μια. Το ‘ραντεβού το Σεπτέμβρη’ για το λιμάνι μας χάθηκε. Τώρα περιμένουμε το ‘ραντεβού στα τύφλα’.

Το δικό μας λιμάνι, σε αντίθεση με το γειτονικό της Καβάλας, δεν
μπορεί να περιμένει και να περιορίζεται μόνο στις επισκέψεις και στο
θαυμασμό ημεδαπών και αλλοδαπών αξιωματούχων. Υπολειτουργεί και είναι
επιτακτική η ανάγκη άμεσης αξιοποίησής του προς όφελος της τοπικής
κοινωνίας και οικονομίας. Μερικά στοιχεία (ενδεικτικά του 2016) μιλούν
από μόνα τους.

ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΒΑΛΑΣ

Προσωπικό 11 άτομα

Ετήσιο κόστος μισθοδοσίας 242.474 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Δ.Σ 11.760 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Προέδρου 31.176 ευρώ

Ετήσιος κύκλος εργασιών 3.860.032 ευρώ

Ετήσια κέρδη 1.596.243 ευρώ

ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Προσωπικό 7 άτομα

Ετήσιο κόστος μισθοδοσίας 194.226 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Δ.Σ 10.220 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Προέδρου 31.176 ευρώ

Ετήσιος κύκλος εργασιών 978.568 ευρώ

Ετήσια κέρδη 834.487 ευρώ

Αλεξανδρούπολη Οκτώβριος 2018

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα άτυχο πλοίο: USS WILLIAM D. PORTER (DD-579)

Άρθρο του J. M. Caiella από το “Naval History Magazine”, V.35, Number 3, June 2021. Ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά, Αναστάσης Παπαδάκης, Μέλος του ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ Το αντιτορπιλικό, τύπου Fletcher, USS William D. Porter (DD-579) απέκτησε από τον πρώτο επιχειρησιακό του πλου

Ένα τόνο ακατάλληλα όστρακα για ανθρώπινη κατανάλωση κατασχέθηκαν από το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης

Σε έλεγχο που διενεργήθηκε χθες στο λιμάνι της Μυτιλήνης, από στελέχη του γραφείου Αλιείας της Λιμενικής Αρχής, εντοπίστηκαν εντός Φ/Γ-Ψ/Γ οχήματος ένας τόνος και είκοσι επτά κιλά (1.027 kgr) όστρακα του είδους χάβαρα, τα οποία διακινούνταν χωρίς τα προβλεπόμενα παραστατικά,

Έριξε το αυτοκίνητο της συντρόφου του στη θάλασσα- Πώς ξεκίνησε το επεισόδιο

Κανείς δεν περίμενε αυτή την τροπή στον καυγά των δύο συντρόφων που κατέληξε στη… βύθιση του αυτοκινήτου της γυναίκας στη θαλάσσια περιοχή της Αμμουδάρας! Το νέο ενδοοικογενειακό επεισόδιο, όπως γράφει το Cretalive, εξελίχθηκε επικίνδυνα όταν ο άνδρας, μετά τη διαμάχη με τη

ΕΟΦ: Προειδοποίηση για επικίνδυνα συμπληρώματα διατροφής

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για συμπληρώματα διατροφής που διακινούνται μέσω διαδικτύου και περιέχουν μη εγκεκριμένες φαρμακευτικές δραστικές ουσίες. Ειδικότερα προειδοποιεί ότι τα προϊόντα SOMATOMAX και ECDISTEN της εταιρείας Hi-Tech Pharmaceuticals τα οποία κυκλοφορούν στην

Μετάβαση στο περιεχόμενο