Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Από το «ραντεβού το Σεπτέμβρη» στο «ραντεβού στα τυφλά»

Όπως είναι γνωστό τα δώδεκα (12) μεγάλα λιμάνια της χώρας, μεταξύ των
οποίων και της Αλεξανδρούπολης, ελέω κρίσης, από το 2011 με Απόφαση της
Διυπουργικής Επιτροπής { 195/27-10-2011 (ΦΕΚ 2501 Β /4-11-2011)} τα
πήρε το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ Α.Ε ώστε στη συνέχεια, μέσα από την πώληση των
μετοχών τους ή μέσω υπο-παραχωρήσεων περιέλθουν σε εταιρείες – επενδυτές, με αποκλειστικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των δανειστών μας και την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους.

Τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια, ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, με την
πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ αντίστοιχα περιήλθαν σε
εταιρείες, μέσα από μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε τo 2014 και
ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Όλες οι κυβερνήσεις και όλοι οι πρόεδροι του ΤΑΙΠΕΔ, μετά το 2014
(έτος ορόσημο με την πώληση των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ), προβάλουν συνεχώς
την κοινή γραμμή ότι δεν θα πωληθούν οι μετοχές των υπολοίπων λιμανιών
αλλά αυτά θα αξιοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης και πρώτο στη
διαγωνιστική διαδικασία θα είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης ΞΕΝΟΦΟΣ, στις επισκέψεις του στo λιμάνι
της Αλεξανδρούπολης στις 5 Δεκεμβρίου 2017 και στις 24 Ιουλίου 2018,
μας διαβεβαίωνε ότι τo λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα και η διαγωνιστική διαδικασία των παραχωρήσεών του θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2018 και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 με τεχνοκρατικά και όχι πολιτικά κριτήρια.

Η τοπική κοινωνία προσδοκά μέσα από τη διαδικασία των
υπο-παραχωρήσεων το λιμάνι μας να αναπτυχτεί και μέσα από αυτή την
ανάπτυξη να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσες και έμμεσες. Κι
όμως αυτή η διαδικασία συνεχώς αναβάλλεται. Λίγες μέρες πριν (26-9-18) ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης ΞΕΝΟΦΟΣ σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 989 είπε ότι ‘περιμένουμε να κατατεθεί, νομοσχέδιο που θα δίνει το πλαίσιο των παραχωρήσεων και υπο- παραχωρήσεων’ και επανέλαβε ότι η προσπάθεια είναι για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα και μετάθα ακολουθήσουν τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας. Τα
σχέδια της κυβέρνησης γι αυτό το νομοσχέδιο, επιβεβαίωσε και ο
αρμόδιος υπουργός κ. Φώτης Κουβέλης σε συνέντευξη του στις 6-10-2018.

Τώρα πότε θα συνταχτεί αυτό το νομοσχέδιο, πότε θα τεθεί σε δημόσια
διαβούλευση, πότε θα ψηφιστεί για να γίνει νόμος του κράτους και γιατί
δεν το έκαναν τόσα χρόνια και το θυμήθηκαν τώρα, είναι μια άλλη ιστορία.

Η πραγματικότητα είναι μια. Το ‘ραντεβού το Σεπτέμβρη’ για το λιμάνι μας χάθηκε. Τώρα περιμένουμε το ‘ραντεβού στα τύφλα’.

Το δικό μας λιμάνι, σε αντίθεση με το γειτονικό της Καβάλας, δεν
μπορεί να περιμένει και να περιορίζεται μόνο στις επισκέψεις και στο
θαυμασμό ημεδαπών και αλλοδαπών αξιωματούχων. Υπολειτουργεί και είναι
επιτακτική η ανάγκη άμεσης αξιοποίησής του προς όφελος της τοπικής
κοινωνίας και οικονομίας. Μερικά στοιχεία (ενδεικτικά του 2016) μιλούν
από μόνα τους.

ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΒΑΛΑΣ

Προσωπικό 11 άτομα

Ετήσιο κόστος μισθοδοσίας 242.474 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Δ.Σ 11.760 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Προέδρου 31.176 ευρώ

Ετήσιος κύκλος εργασιών 3.860.032 ευρώ

Ετήσια κέρδη 1.596.243 ευρώ

ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Προσωπικό 7 άτομα

Ετήσιο κόστος μισθοδοσίας 194.226 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Δ.Σ 10.220 ευρώ

Ετήσιο κόστος αμοιβής Προέδρου 31.176 ευρώ

Ετήσιος κύκλος εργασιών 978.568 ευρώ

Ετήσια κέρδη 834.487 ευρώ

Αλεξανδρούπολη Οκτώβριος 2018

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόθεν Έσχες: Παρατείνεται έως 15 Ιανουαρίου η προθεσμία υποβολής

Παρατείνεται μέχρι και την 15η Ιανουαρίου 2023 η προθεσμία υποβολής πόθεν έσχες. Η παράταση αφορά στην υποβολή δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων, (αρχικές με απόκτηση ιδιότητας υπόχρεου από την 1η.1.2022 έως και την 15η.10.2022 και ετήσιες του έτους 2022

Η αγορά δεξαμενόπλοιων “κλέβει την παράσταση”

Οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους έως τις αρχές Νοεμβρίου είναι πρώτοι στον κόσμο στις αγορές, αλλά και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο οίκος Allied, οι “Greeks” αγόρασαν 223 πλοία και πλήρωσαν 4.859,6

Λάρισα: Δημιουργείται αμερικανική βάση με UAV στην 110 ΠΜ – Θα παρακολουθούν όλο το Αιγαίο

Νέα δεδομένα όσον αφορά την επιτήρηση στο Αιγαίο δημιουργεί η αμερικανική βάση στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα από την οποία θα απογειώνονται και θα επιχειρούν τα εξελιγμένα MQ-9 Reaper, ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει στην τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών

Καραμανλής: Μείωση στα 2,50 ευρώ για τα διόδια στην Αττική Οδό

Όπως αναφέρει ο υπουργός Μεταφορών, «η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να