Όσο πέρνα ο καιρός από το τραγικό συμβάν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τόσο γίνεται επιτακτική η ανάγκη για ριζικές αλλαγές στον τομέα της ασφαλείας στην Ακτοπλοΐα.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη τις προθέσεις του νέου υπουργού, ο όποιος προέρχεται μεν από ναυτιλιακή (ελέω των Ελλήνων εφοπλιστών) χώρα, αλλά δεν έχει μέχρι τώρα ασχοληθεί με το αντικείμενο.
Ούτε θα συμφωνήσουμε με τον τρόπο με τον όποιο η Κυβέρνηση αντιμετώπισε τον παραιτηθέντα υπουργό. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο μέχρι προ τριημέρου υπουργός, πολύ πριν συμβεί το τραγικό περιστατικό, είχε ξεκαθαρίσει προς πάσα κατεύθυνση ότι για την Ελλάδα το λιμάνι του Πειραιά είναι κυρίως λιμάνι Ακτοπλοΐας, κάτι πού δεν είχαμε ακούσει έως σήμερα…
Αυτή νομίζουμε πρέπει να είναι η «γραμμή» και του νέου υπουργού. Ωραία είναι τα τεράστια σκάφη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καταπλέουν κάθε τόσο στον Πειραιά, ωραίο είναι το «δάσος» των γερανών και των γερανογεφυρών στο Ικόνιο και την Δραπετσώνα, ωραίες είναι και οι εισπράξεις που κάνει ό Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, οι οποίες όμως φεύγουν στο εξωτερικό στο μεγαλύτερο μέρος τους, αλλά
δεν είναι εκείνο που χρειάζεται μια χώρα με εκατοντάδες νησιά, μια χώρα της όποιας η νησιωτική πολιτική πρέπει να είναι ένα από τα κύρια μελήματά της.
Εξάλλου, το υπουργείο ονομάζεται Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Βρέθηκα προχθές στο λιμάνι, να αποχαιρετήσω φίλους πού έφευγαν για την Χίο. Η λέξη «κομφούζιο» δεν αποδίδει ακριβώς την πραγματικότητα. Νταλίκες, φορτηγά,
IX, συνωστισμός, και ανάμεσα σε όλα αυτά οι ατυχείς άνδρες και γυναίκες του Λιμενικού να προσπαθούν να συντονίσουν το δύσκολο εγχείρημα της επιβίβασης στο προς αναχώρηση πλοίο.
Θα επαναλάβουμε ότι τέτοιες συνθήκες δεν έχουμε συναντήσει σέ κανένα άλλο μεγάλο -ευρωπαϊκό, αμερικανικό ασιατικό- λιμάνι πού έχουμε επισκεφθεί. Εκεί υπάρχει τάξη, τα φορτηγά περιμένουν σέ άλλη σειρά, τα IX σέ άλλη, ενώ οι επιβάτες μπαίνουν στο πλοίο από σημεία που απέχουν πολύ από τον καταπέλτη. Αυτό το μπέρδεμα φορτηγών, IX, επιβατών, δικύκλων, πού παρατηρείται στα ελληνικά λιμάνια, το συναντάς μόνο στη Μέση Ανατολή. Αν δεν κάνουμε λάθος, οι διαχειριστές του λιμανιού του Πειραιά, για σαράντα ακόμη χρόνια, έχουν υπογράψει μια συμφωνία με την όποια προβλέπονται σημαντικά βελτιωτικά και αναπτυξιακά έργα. Το μόνο πού έχουμε δει είναι σπουδή και επιμονή να ολοκληρωθούν οι εργασίες για την κατασκευή νέων προβλητών για γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια, την στιγμή πού οι χιλιάδες επισκέπτες στην Ακρόπολη απειλούν ήδη το μνημείο.
Ελπίζουμε ο νέος υπουργός να ζητήσει την άμεση έναρξη και ολοκλήρωση των έργων πού θα ανακουφίσουν το λιμάνι, και όχι έργων και κατασκευών αμφιβόλου χρησιμότητος.