Μανιός και Πνευματικός εισήχθησαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας

Οι δύο Εισακτέοι για το 2023 ανεβάζουν τον αριθμό των μεγάλων μεγάλες προσωπικοτήτων του Πανθέου στις 43.

Δύο πλοιοκτήτες που ήταν από τους εξέχοντες των γενεών τους εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Ο Δημήτρης Μανιός (1952-1995) και ο Μιχαήλ Ι. Πνευματικός (1883-1969) εισήχθησαν σε μία εκδήλωση στην οποία παραβρέθηκαν 560 καλεσμένοι του ναυτιλιακού κλάδου στην ετήσια Τελετή Εισαγωγής και Δείπνου που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το βράδυ της 22ας Απριλίου. Tις δέλτους του Πανθέου κοσμούν πλέον 43 ιστορικές προσωπικότητες της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας από την εποχή του ατμού.

Η ψηφοφορία για την ανάδειξη των εισακτέων πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτή στα μέλη της Ακαδημίας του Πανθέου της Ελληνικής Ναυτιλίας, που αυτή τη στιγμή αριθμεί περίπου 300 εξέχοντα μέλη από την σημερινή ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Η ακεραιότητα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και τα τελικά αποτελέσματα επιβλέπονται από την ελεγκτική και συμβουλευτική εταιρεία Moore Greece.

Ο Δημήτρης Μανιός ξεκίνησε να χτίζει την περιουσία του την δεκαετία του 1970 από την πώληση καυσίμων σε πελάτες ιστιοπλοΐας και ναυτιλίας. Την πιο γνωστή εταιρία του, την Transman Shipping Enterprises, ίδρυσε μαζί με τον αδερφό Βασίλειο, στα τέλη της κρίσης της δεκαετίας του 1980, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποκτήσει πλοία σε χαμηλές τιμές και στη συνέχεια να τα πουλήσει, μερικά από αυτά στην τετραπλάσια ή πενταπλάσια τιμή, όταν η αγορά ανέκαμψε.

Η άμεση επιτυχία της Transman του επέτρεψε να επεκτείνει και να διαφοροποιήσει τον στόλο με εξαγορές πλοίων γενικού φορτίου, πλοίων-ψυγείων και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πέραν των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Με τον φίλο και συνεργάτη Λου Κολλάκη, ο Μανιός επεκτάθηκε στα δεξαμενόπλοια και οι δυο τους επίσης απέκτησαν ένα ιστορικό βρετανικό ναυπηγείο, το Pallion Shipyard στο Σάντερλαντ.

Ο πρόωρος θάνατος του Δημήτρη Μανιού στα 43 του χρόνια στέρησε από την ελληνική ναυτιλία έναν χαρισματικό και δημοφιλή νεαρό μεγιστάνα, που είχε αρχίσει να συγκρίνεται με το πρότυπο του «Χρυσού Έλληνα» εφοπλιστή, Αριστοτέλη Ωνάση.

Ο Μιχαήλ Ι. Πνευματικός ήταν μια καταλυτική προσωπικότητα στην ανάπτυξη της ναυτιλίας στην Κάσο και την Σύρο την εποχή των ατμόπλοιων, και βασικός συντελεστής στις προσπάθειες ανοικοδόμησης της ελληνικής ναυτιλίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο πατέρας του συνεργάστηκε με τον κουνιάδο του, τον Βασίλειο Νικόλαο Ρεθύμνη, και οι δύο οικογένειες αγόρασαν το πρώτο τους ατμόπλοιο. Στο ξεκίνημα της καριέρας του ο Πνευματικός είχε ως έδρα την Κωνσταντινούπολη, όπου βοήθησε στην λειτουργία μιας ναυτιλιακής επιχείρησης πετρελαίου για έναν κοντινό φίλο, τον Λεωνίδα Αρβανιτίδη, οδηγώντας την να αποκτήσει δικό της στόλο.

Η επιτυχία της εταιρίας διακόπηκε από τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922, αναγκάζοντας τον Πνευματικό να επιστρέψει στην Ελλάδα. Μέχρι τώρα είχε γίνει ιδρυτικός μέτοχος του Rethymnis & Kulkukundis, του ιστορικά αξιοσημείωτου ελληνικού ναυτιλιακού πρακτορείου στο Λονδίνο. Με έδρα πια την Σύρο, ο ίδιος και οι συνεργάτες του δημιούργησαν την Kassos Steam Navigation που παρήγγειλε νέα πλοία στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου πετρελαιοκίνητου πλοίου υπό ελληνική σημαία.

Εκτός από τα δικά του επιχειρηματικά κατορθώματα, ο Πνευματικός έχαιρε μεγάλης εκτίμησης μεταξύ των συμπατριωτών του πλοιοκτητών και εξελέγη δύο φορές Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ήταν θρυλικός για την δυνατή του μνήμη και τις εγκυκλοπαιδικές του γνώσεις για τα πλοία.

Η Τελετή Εισαγωγής και Δείπνου στήριξε με δωρεά τον φιλανθρωπικό οργανισμό για τα παιδιά Hellenic Hope. Η Βιβή Καλλιοπούλου, Πρόεδρος της WISTA Hellas, παρουσίασε τη δωρεά εκ μέρους του Πανθέου της Ελληνικής Ναυτιλίας στον Ανδρέα Μπούρα, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Hellenic Hope.

Σύμφωνα με τον Ezekiel Davis, Vice President, Regional Business Development Europe του ABS, «Σε έναν κόσμο όπου οι προκλήσεις αφθονούν, η ελληνική ναυτιλία αποτελεί απόδειξη ανθεκτικότητας και ικανότητας προσαρμογής. Είναι μέσα από τις συλλογικές προσπάθειες πρωτοπόρων του κλάδου, καινοτόμων κι οραματιστών, που μπορούμε σήμερα να πλοηγηθούμε σε αυτά τα νερά με σιγουριά.

«Οι τιμώμενοι απόψε αποτελούν παράδειγμα των καλύτερων του κλάδου μας, εμπνέοντάς μας όλους να φτάσουμε σε μεγαλύτερα ύψη και να χαράξουμε νέες πορείες», είπε ο κ. Davis.

Ο Θεόφιλος Ξενακούδης, Chief Commercial Officer και Managing Director –Piraeus Greece του IRI/The Marshall Islands Registry, υπογράμμισε τη σημασία της ποιότητας στη ναυτιλία και σημείωσε ότι σχεδόν το ένα τρίτο του στόλου των Νήσων Μάρσαλ είναι ελληνικής ιδιοκτησίας.

«Απόψε, αναγνωρίζουμε προσωπικότητες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της κοινότητάς μας και το όραμά τους μας εμπνέει όλους να επικεντρωθούμε σε αυτό που είναι σημαντικό να οδηγήσει τον κλάδο μας προς το μέλλον», είπε ο κ. Ξενακούδης.

Ο Zhang Qipeng, Αντιπρόεδρος της Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. (SWS) είπε: «Το πνεύμα των Εισακτέων είναι σε συμφωνία με τη δική μας αποστολή και όραμα στην SWS, να αγκαλιάσουμε τον ωκεανό για να δημιουργήσουμε αξίες για μια καλύτερη ζωή και φωτεινότερο μέλλον», είπε ο κ. Zhang.

Τρεις από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους της Ελλάδας συνέχισαν την ευγενική υποστήριξή τους για την εκδήλωση: Ο Όμιλος TMS ήταν ο χορηγός της δεξίωσης καλωσορίσματος. Χορηγός του δείπνου ήταν ο Όμιλος Navios. Μια γεύση από το νησί της Χίου παρείχε για άλλη μια φορά ο Όμιλος Tsakos ως χορηγός των λικέρ που συνόδεψαν τον δείπνο.

Εκτός από τον εορτασμό της ελληνικής ναυτιλίας και τον φόρο τιμής σε μερικές από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της, η εκδήλωση του Πανθέου της Ελληνικής Ναυτιλίας σηματοδότησε επίσης τα 200 χρόνια από το θάνατο του Λόρδου Βύρωνα τον Απρίλιο του 1824, εστιάζοντας στη δέσμευση του διάσημου ποιητή για την ελευθερία της Ελλάδας και την αγάπη του για την θάλασσα.

Το Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας παρουσίασε και δώρισε την πρωτότυπη ελαιογραφία «The Byron Collection», στη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα. Τον πίνακα αποδέχθηκε ο Βρετανός Πρέσβης στην Αθήνα Matthew Lodge. Τον πίνακα ζωγράφισε ο William Clayton το 1974 για να τιμήσει την 150η επέτειο από τον θάνατο του Βύρωνα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ψηφιακές πληρωμές: Το φιλοδώρημα… κινδυνεύει – Καταργείται το «κράτα τα ρέστα»;

Μια φορά κι έναν καιρό στη Γερμανία ένα απλό «κρατήστε τα ρέστα» ή «αυτά είναι για σας» αρκούσαν για να συνεννοηθούν πελάτης και σερβιτόρος. Τις περισσότερες φορές οι πελάτες έδιναν φιλοδώρημα στρογγυλοποιώντας λίγο το ποσό. Σήμερα όμως στην εποχή των ψηφιακών πληρωμών τα πράγματα αλλάζουν και

Παράταση μέχρι την 1η Ιουλίου για τις δηλώσεις «πόθεν έσχες»

Παράταση μέχρι την 1η Ιουλίου 2024 πήρε η υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες), με βάση την απόφαση του Συντονιστή Ελέγχων. Η δήλωση γίνεται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών τους στη διεύθυνση pothen.gr Ποιούς αφορά Πρέπει να σημειωθεί πως η

Η Ανδραβίδα γίνεται «φρούριο» για τα F-35

Από τις 10 Απριλίου 2024 που έφθασε η LOA (Letter of Acceptance) για την προμήθεια των μαχητικών 5ης γενιάς F-35, δεν έγινε πλέον κανένας λόγος ούτε για το εάν έχουν αρχίσει οι διαπραγματεύσεις για την απόκτησή τους, ούτε εάν άρχισαν τα

Δεν είμαστε στο 2019 – άρα ας μιλάμε για το 2025 όχι για το 2015

Ολοένα και περισσότερο ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέρχεται στη ρητορική στο «δεν θα γυρίσουμε στο 2015» και της διακινδύνευσης της σταθερότητας. Η σκοπιμότητα και η τακτική πίσω από αυτή την αναφορά είναι προφανής. Το 2015 έμεινε στη συλλογική μνήμη της ελληνικής

Μετάβαση στο περιεχόμενο