Μάτια από το διάστημα θα παρακολουθούν τα πλοία

Με «μάτια» από το διάστημα θα παρακολουθείται, στο άμεσο μέλλον, η ναυτιλιακή δραστηριότητα στους ωκεανούς.

Η σημαντική εφεύρεση έχει γίνει στη Βρετανία, η οποία παρουσίασε, ήδη, τις πρώτες εικόνες από ένα νέο δορυφόρο, που μπορεί να «δει» μέσα από σύννεφα και να απεικονίσει τη Γη όλο το εικοσιτετράωρο, για να βοηθήσει στην καταπολέμηση των παράνομων απορρίψεων πετρελαίου στη θάλασσα αλλά και άλλων παράνομων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.Πρόκειται για τον NovaSAR-1, που είναι ο πρώτος δορυφόρος ραντάρ συνθετικής διάτρησης (SAR) και κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μπορεί να ανιχνεύσει πετρελαιοκηλίδες στους ωκεανούς, να καταγράφει την ύποπτη ναυτιλιακή δραστηριότητα.

«Αυτό το «μάτι στον ουρανό» μπορεί να συλλάβει μια εικόνα δεκαπλάσιες φορές απ’ ότι το Στενό του Ντόβερ και τα δεδομένα που παρέχει μπορεί να βοηθήσουν να σπάσουν τα προβλήματα από την παράνομη ναυτιλία να μας προειδοποιήσουν για να αντιμετωπίσουμε τη ρύπανση που πρέπει να αντιμετωπιστεί», είπε ο υπουργός Έρευνας Sam Gyimah.

Το NovaSAR-1 διαθέτει τρεις λειτουργίες απεικόνισης που δημιουργούν εικόνες με υψηλότερη ανάλυση για εφαρμογές ακριβείας.Η δυνατότητα επικέντρωσης στη ναυτιλία επιτρέπει στο δορυφόρο να παρακολουθεί μια περιοχή ωκεανού πλάτους 400 χιλιομέτρων. Αυτό επιτρέπει να ανιχνεύονται τα πλοία με ραντάρ και να συγκρίνονται τα δεδομένα παρακολούθησης του ταξιδιού τους,, με τις διαφορές μεταξύ των ενδεχομένων παράνομων δραστηριοτήτων.

Ξεκίνησε το Σεπτέμβριο, ο δορυφόρος δοκιμάζει μια νέα πλατφόρμα για δορυφορική απεικόνιση χαμηλού κόστους.

Η κυβέρνηση επένδυσε 21 εκατομμύρια λίρες για να βοηθήσει στην ανάπτυξη του NovaSAR-1 και θα επωφεληθεί από την πρόσβαση στα δεδομένα της, ενισχύοντας σημαντικά τις δυνατότητες παρατηρητών της Γης στο Ηνωμένο Βασίλειο και παρέχοντας δεδομένα για νεοσύστατες επιχειρήσεις.

pireas2day.blogspot.com

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο