Μειώθηκαν κατά 9,3% οι εξαγωγές μέσω εμπορευματοκιβωτίων τον Οκτώβριο 2022

Από τα μέσα του 2020, ο παγκόσμιος όγκος εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ισχυρή αύξηση και σε συνδυασμό με την αυξανόμενη συμφόρηση των λιμένων προκάλεσε αναταράξεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και ιστορικά υψηλά οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών τακτικών γραμμών-Liners που ανέρχονται σε δισεκατομμύρια δολάρια και τα οποία αποτελούν έκτοτε τον κανόνα.

Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα του 2019 για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020 και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις δημοσιεύθηκαν από την Container Trade Statistics επιβεβαίωσαν την τάση αυτή.

Όπως επισημαίνεται σε ανάλυση της BIMCO τον Οκτώβριο του 2022, ο παγκόσμιος όγκος εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 9,3% σε ετήσια βάση και έκλεισε κατά 4,3% χαμηλότερα από τον Οκτώβριο του 2019. Είκοσι από τους 28 εμπορικούς δρόμους από περιοχή σε περιοχή έκλεισαν με χαμηλότερο όγκο από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ σε 18 εμπορικούς δρόμους ο όγκος ήταν χαμηλότερος από τον Οκτώβριο του 2019.

Από τις επτά περιφέρειες, οι πέντε έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους εισαγωγών τον Οκτώβριο του 2022 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019. Οι περιφέρειες Άπω Ανατολή, Ευρώπη/Μεσόγειος και Βόρεια Αμερική εισάγουν μαζί το 75% του παγκόσμιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων και είδαν μειώσεις όγκου αντίστοιχα κατά 5,0%, 11,0% και 0,4% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.

Ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί κατά 11,3% από τον Οκτώβριο του 2019, γεγονός που συμβάλλει στην εξήγηση του γιατί οι τιμές των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων και των χρονοναυλώσεων μειώθηκαν τόσο γρήγορα κατά τη διάρκεια του 2022 και ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Υπάρχει πλέον μικρότερη ζήτηση και περισσότερη προσφορά χωρητικότητας. Ο χαμηλότερος όγκος εμπορευματοκιβωτίων έχει επίσης οδηγήσει σε αρκετές διακοπές δρομολογίων και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.

Ως αποτέλεσμα, η συμφόρηση των λιμένων βελτιώνεται γρήγορα και δεν περιορίζει πλέον την προσφορά στον βαθμό που παρατηρήθηκε κατά τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες.

Η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να κλείσει το 2022 κατά 6,2% υψηλότερα από ό,τι το 2019, ενώ ο παγκόσμιος όγκος εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται ότι θα κλείσει μόνο μεταξύ 1% και 1,5% υψηλότερα από ό,τι το 2019. Αυτό υπογραμμίζει τις επιπτώσεις της κρίσης του κόστους ζωής σε όλο τον κόσμο, αλλά οι όγκοι των τελευταίων μηνών δείχνουν επίσης ότι οι προσαρμογές των αποθεμάτων οδηγούν τους όγκους σε χαμηλότερα επίπεδα.

Φαίνεται τώρα πιθανό ότι οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα κλείσουν περίπου 4% χαμηλότερα από ό,τι το 2021. Οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 εμφανίζονται επίσης αδύναμες λόγω των αδύναμων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, οι υψηλές συμβάσεις νέων πλοίων από τις εταιρείες τακτικών γραμμών κατά τη διάρκεια του 2021 και του 2022 υποδηλώνουν αύξηση του στόλου κατά σχεδόν 8% το 2023. Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιθανότερο να δούμε την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά την αντιστροφή της πρόσφατης εξασθένησης της ισορροπίας προσφοράς/ζήτησης.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Μειώθηκαν κατά 9,3% οι εξαγωγές μέσω εμπορευματοκιβωτίων τον Οκτώβριο 2022

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θαλάσσιος υβριδικός πόλεμος στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο: Η απειλή και τα αντίμετρα της ελληνικής αποτροπής

Ο Θαλάσσιος Υβριδικός Πόλεμος (Maritime Hybrid Warfare – MHW) αναγνωρίζεται από το ΝΑΤΟ ως η νέα παγκόσμια ανερχόμενη απειλή, με την Ελλάδα να τον υφίσταται ήδη από την Τουρκία, η οποία, καθώς εξελίσσεται σε «ανεξέλεγκτο κράτος», μπορεί να εφαρμόσει τις

Τιμητική βράβευση της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος

Δηλώσεις  της κα. Μελίνας Τραυλού  κατά τη διάρκεια τιμητικής βράβευσης της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, «Για την ελληνική ναυτιλιακή μας οικογένεια, αποτελεί εθνικό καθήκον να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος. Να προσφέρουμε στο εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό

Παναγιωτόπουλος: Αφήστε τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση – Τι είπε για Α/ΓΕΕΘΑ και προσωπικό ΕΔ

Να αφήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που ανέβηκε στο βήμα της ολομέλειας κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε και για τις σχέσεις του με τον αρχηγό

Η ΛΑΡΚΟ και οι φορολογούμενοι

Η ΛΑΡΚΟ είναι εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου με ένα μεταλλουργικό εργοστάσιο στη Λάρυμνα Φθιώτιδας και ορυχεία στις περιοχές της Εύβοιας, του Νέου Κόκκινου Βοιωτίας, την Καστοριά και τα Σέρβια Κοζάνης.  Από το 1963 έως το 1982 λειτούργησε ως ιδιωτική επιχείρηση.  Αλλά