Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ξεκίνησαν οι πληρωμές των επιχειρήσεων


Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε από χθες στην πληρωμή του αντισταθμίσματος νησιωτικού κόστους, επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ολοκληρώνοντας έτσι την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου σχετικά με τη μεταφορά των εμπορευμάτων. Η πολιτεία επιστρέφει στους τραπεζικούς λογαριασμούς των νησιωτικών επιχειρήσεων το 43% του κόστους που επωμίστηκαν. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι σε ορισμένες επιχειρήσεις το ύψος της επιδότησης έχει υπερβεί τις 30.000€.Η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στο σκέλος των επιχειρήσεων, ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018 πιλοτικά σε 49 νησιά, επιχειρώντας να αντισταθμίσει το υψηλός κόστος θαλάσσιας μεταφοράς των εμπορευμάτων τους. Δικαιούχοι είναι επιχειρήσεις εμπορίου, μεταποίησης, εστίασης, τουριστικών καταλυμάτων και παραγωγής ενέργειας. Από τον φετινό Ιούλιο εγγράφηκαν ήδη 3.059 επιχειρήσεις, έχοντας συλλέξει επιλέξιμες δαπάνες από 81.170 παραστατικά από 1η Ιουλίου 2018. Πρωταγωνιστές σε συμμετοχή είναι οι επιχειρήσεις από Χίο, Μυτιλήνη, Κω, Σάμο, Λήμνο, Ικαρία, Κάλυμνο, Λέρο και Σύμη.Το μέτρο έχει ευνοήσει ιδιαίτερα το λιανικό εμπόριο, τις επισκευές, τις κατασκευές, τις τοπικές βιομηχανίες καπνού, μπύρας, ούζου, μαστίχας, βιοτεχνίες ρούχων και τα μικρά τουριστικά καταλύματα και εστιατόρια. Αποκτά έτσι καθοριστικό ρόλο όχι μόνο στην άρση του ανταγωνιστικού τους μειονεκτήματος αλλά και στην αναγκαία ενίσχυση τους με ρευστότητα. Η διαδικασία εγγραφής, αίτησης, υποβολής παραστατικών και χρηματοδότησης γίνεται ταχύτατα χάρη στην απλή και κατανοητή λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας https://metaforikoisodynamo.gr/ που υποστηρίζει την όλη διαδικασία. Μέχρι 31/12/2018 θα υπάρχει η δυνατότητα υποβολής αίτησης συμμετοχής στη Δράση για το έτος 2018 για τα νησιά της πιλοτικής εφαρμογής. Από 7/1/2019 όλες οι νησιωτικές επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν αίτηση συμμετοχής. Οι δαπάνες είναι επιλέξιμες από 1/1/2019.Για το έτος 2019, οπότε θα ξεκινήσει και η καθολική εφαρμογή στα νησιά της Ελλάδας, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι 156 εκατομμύρια ευρώ.Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε σχετικά: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ένα μέτρο που προέρχεται από τους νησιώτες για τους νησιώτες και τη νησιωτική Ελλάδα. Οφείλουμε να το γνωρίσουμε, να το αξιοποιήσουμε και να το βελτιώσουμε προς όφελος των νησιωτών και του επιχειρείν διότι αποτελεί το μέσο για μεγαλύτερες αναπτυξιακές δυνατότητες στις επιχειρήσεις των νησιών αλλά και κίνητρα για την παραμονή των κατοίκων σε αυτά. Η επέκταση του μέτρου και στα καύσιμα πιλοτικά από τον Ιανουάριο του 2019 για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, με σκοπό την πλήρη εφαρμογή, στοχεύει στο να μειώσει την τιμή των καυσίμων πράγμα που θα συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση του κόστους διαβίωσης των κατοίκων. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο απαντά στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών και αποτελεί πρότυπο ουσιαστικής και μόνιμης νησιωτικής πολιτικής».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο