Μεταναστευτικό: έστειλαν, κατ’ επείγον, «οδηγό» διαχείρισης και φαίνεται ότι έχουν χάσει την …μπάλα

Στο Λιμενικό και στην Αστυνομία το «μπαλάκι» για τις μετακινήσεις όταν δεν υπάρχει ενεργή σύμβαση

Της Ευαγγελίας Καρεκλάκη  

Με το μεταναστευτικό να «φουσκώνει» και πάλι επικίνδυνα και τις αρχές να βρίσκονται υπό τρομακτική πίεση για τη διαχείριση της συνεχιζόμενης κρίσης, ολοένα και περισσότερο δίνεται η εντύπωση ότι από μέρους του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου έχει χαθεί η …μπάλα.
Σύμφωνα με το Cretalive.gr δεν είναι μόνο η Κρήτη που, όπως έχουμε κατ’ επανάληψη γράψει, τον τελευταίο χρόνο αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα με την αύξηση των μεταναστευτικών ροών. Το φαινόμενο είναι γενικότερο, όπως λένε οι πληροφορίες, και αυτό δημιουργεί πλήθος ερωτηματικών: υπάρχει κάποια σκοπιμότητα σε όλη αυτή την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί  ή το υπουργείο αδυνατεί πλέον να διαχειριστεί το μεταναστευτικό; Το βέβαιο είναι ότι ο μηχανισμός έχει «παραλύσει» και ήδη οι παρενέργειες έχουν αντίκτυπο.

Όπως μαθαίνουμε, τα Κέντρα Φιλοξενίας έχουν «φρακάρει», οι συμβάσεις με τους διερμηνείς έχουν λήξεις, οι συμβάσεις με εταιρείες λεωφορείων για τη μεταφορά των μεταναστών έχουν λήξει.

Μόλις προχθές, το Cretalive.gr. είχε φιλοξενήσει τις καταγγελίες του προέδρου της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Αν. Κρήτης κ. Γιώργου Σφακιανάκη. «Δεν μπορεί να είναι όλα στον αυτόματο» είχε πει χαρακτηριστικά, καυτηριάζοντας τις «τρύπες» στο σύστημα διαχείρισης, με κύρια ευθύνη του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής. Παρά την κλιμάκωση του προβλήματος σε ό,τι αφορά στην Κρήτη, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία ενίσχυση των υπηρεσιών αλλά και καμία μέριμνα για την προσωρινή φιλοξενία των μεταναστών. Ούτε καν πρόβλεψη δεν υπάρχει για τη διάθεση λεωφορείων για τη μεταφορά των μεταναστών, με τους δήμους να κλείνουν πλέον τις «πόρτες» αφού δεν υπάρχουν χρήματα.

Φθάσαμε στο σημείο οι λιμενικοί να παρακαλούν δεξιά και αριστερά ιδιώτες επιχειρηματίες για τη διάθεση λεωφορείων για τη μεταφορά των μεταναστών. 

Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι η λογική του «πάμε και όπου βγει» αρχίζει να παίρνει επίσημη μορφή στο θέμα της διαχείρισης του μεταναστευτικού δεδομένου ότι τα τελευταία 24ωρα (από τις 13 Νοεμβρίου) διακινείται με μεταξύ υπουργείου Μετανάστευσης, Γ. Γραμματείας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο και Αρχηγού Λιμενικού Σώματος, με τον χαρακτήρα του κατ’ επείγοντος,  ένας «οδηγός για την οργάνωση διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών».

Στα διάφορα που αναφέρονται ως οδηγίες, υπάρχει μία παράγραφος-«φωτιά» για τις Λιμενικές και Αστυνομικές Αρχές στις οποίες η κεντρική διοίκηση ρίχνει το …μπαλάκι και ουσιαστικά τους ζητά να μεριμνούν εκείνες για τις μετακινήσεις. Επισημοποιεί δηλαδή τη λογική της …επαιτείας, όπως ήδη έχουν καταγγείλει συνδικαλιστές.  Αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις όπου η Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης ΔΕΝ έχει ενεργή σύμβαση με ανάδοχο εταιρεία για την παροχή οργανωμένων μετακινήσεων, τόσο οι Λιμενικές όσο και οι Αστυνομικές αρχές θα ενημερώνονται άμεσα, προκειμένου να μεριμνούν για τις μεταγωγές από σημείο σε σημείο».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο