Μιχαηλίδου: «Καινούριες πολιτικές για προσέλκυση νέων στη ναυτιλία»

Η αντιμετώπιση της ασυμμετρίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης

Στις καινούριες πολιτικές προσέλκυσης νέων στη ναυτιλία και στα εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης, αναφέρθηκε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς σε συνάντηση με εκπροσώπους των Θεσμικών Φορέων της Ναυτιλίας, μία ημέρα μετά την παρουσίαση της ψηφιακής εφαρμογής myNAT.

Η Υπουργός μαζί με τον Πρόεδρο της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιώς, Γεώργιο Αλεξανδράτο, την Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, τον Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιο Πατέρα, τον Πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπο Σημαντώνη, τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύση Θεοδωράτο, τον Πρόεδρο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο και εκπροσώπους της Ναυτιλιακής Λέσχης, συζήτησε τις προοπτικές του κλάδου και τα προβλήματα εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού στο ναυτικό επάγγελμα. 

Αντιμετώπιση του προβλήματος

Η Δόμνα Μιχαηλίδου σημείωσε: «Στο Υπουργείο, έχουμε εντοπίσει ένα οξύμωρο: Ενώ η Ελλάδα είναι παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη, ακούω συχνά πως πολλές ναυτιλιακές εταιρείες αναζητούν αξιωματικούς, πλοιάρχους ή πρώτους μηχανικούς, χωρίς αποτέλεσμα. Το φαινόμενο αυτό είναι ακόμα πιο έντονο στην προσέλκυση κατώτερου πληρώματος, παρόλο που η αμοιβή τους είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε σχέση με την αμοιβή ενός ανειδίκευτου εργάτη στη στεριά. Η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, δηλαδή της ασυμμετρίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Εργασίας. Μέσα από την υλοποίηση στοχευμένων προγραμμάτων κατάρτισης και επανακατάρτισης εργαζομένων και ανέργων ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς και θα εξασφαλίζουν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας».

Έμφαση από την Υπουργό δόθηκε και στην καινοτόμο ψηφιακή εφαρμογή myNAT που παρουσιάστηκε εχθές χάρη στην οποία οι ναυτικοί θα έχουν από εδώ και στο εξής αναλυτική πρόσβαση στον ασφαλιστικό τους βίο από το κινητό τους. Όπως είπε: «Το myNAT θα βελτιώσει την καθημερινότητα των ναυτικών συνδέοντάς τους σε πραγματικό χρόνο με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ)». Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ανέφερε επίσης: «Σκοπός μας είναι να ενισχυθεί περισσότερο το ναυτικό επάγγελμα, να αξιοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό που ήδη υπάρχει και να εξασφαλιστεί συνολικά ένα ακόμα λαμπρότερο μέλλον για την ελληνική ναυτιλία».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΛΘ: Η κοινοπραξία METKA – ΤΕΚΑΛ προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο προβλήτα – Στα €20,3 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2023

Η ΟΛΘ ανακοίνωσε πως τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου για το έτος 2023 αυξήθηκαν σε €85,9 εκατ., από €85,3 εκατ. το 2022. Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12% (στα €59,8 εκατ.), επίσης στους τομείς εκμετάλλευσης

Οι Κυκλάδες κινδυνεύουν – Ένταξη στους επτά απειλούμενους ευρωπαϊκούς τόπους

Όπως αναφέρεται, οι  Κυκλάδες, φημισμένες για τη μοναδική γοητεία και τον πλούσιο πολιτισμό τους βρίσκονται αντιμέτωπες με μια πληθώρα προκλήσεων, που προέρχεται από την έξαρση της τουριστικής ανάπτυξης και η ανεξέλεγκτη δόμηση. Έτσι, παρά την οικονομική ανάπτυξη που επιτυγχάνεται, δημιουργείται

Εκτός Top 10 τα ευρωπαϊκά λιμάνια – Είχαν άνοδο μόνο Πειραιάς και Gioia Tauro

Η κορυφαία τριάδα του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας-Μπριζ και του Αμβούργου είναι αρκετά κυρίαρχη ώστε να μην αμφισβητείται η θέση τους. Όπως και το 2022, τα τρία λιμάνια της βόρειας περιοχής καταγράφουν παρόμοια κυκλοφοριακή τάση, με μείωση περίπου 7% το 2023». Τα

Ο Πύργος Πειραιά υποδέχεται την Ολυμπιακή Φλόγα και το γαλλικό ιστιοφόρο «Le Belem»

Τρεις μήνες πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων που θα πραγματοποιηθούν στο Παρίσι, η Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία φωτίζει τις αξίες του αθλητισμού, της φιλίας και της ειρήνης. Ο Πύργος του Πειραιά, το εμβληματικό τοπόσημο του μεγαλύτερου επιβατικού λιμανιού της χώρας, συμμετέχει με υπερηφάνεια στο πολυήμερο ταξίδι της φλόγας από

Μετάβαση στο περιεχόμενο