Μικρολίμανο: Μια διδακτική ιστορία για την αδράνεια του Κράτους και τις «στροφές» των κομμάτων.

• Από το 1955 υπήρχαν κατασκευές καταστημάτων στον αιγιαλό και μόλις
τη δεκαετία του 1990 άρχισαν να «προβληματίζουν» τον κρατικό μηχανισμό!

• 20 χρόνια για να εκπονηθεί από το Δήμο Πειραιά η μελέτη ανάπλασης.
• Νέα Δημοκρατία: Κάθε χρόνο με διαφορετική θέση απέναντι στη χορήγηση παράτασης

Τις τελευταίες μέρες, μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι, επανήλθε,
για μια ακόμα φορά, στο προσκήνιο το θέμα των αυθαιρέτων κατασκευών,
ένα «καυτό» θέμα, στο οποίο οι ευθύνες όλων των κομμάτων είναι
διαχρονικές.

Γιατί έχουν ευθύνες όλα τα κόμματα; Διότι όλα
ζητάνε το δικό τους μερίδιο από μια υπόθεση, όπως τα «αυθαίρετα», στην
οποία διασταυρώνονται λαϊκά συμφέροντα που αναζητούν ένα «κεραμίδι» για
να βάλουν το κεφάλι τους αλλά και ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα, που
είτε χτίζουν την πανάκριβη βίλα τους πάνω στο κύμα είτε αποκτούν τη δική
τους παραλία «φράζοντας» με πόρτες την πρόσβαση, όπως στην περίπτωση
στο Μάτι, που στοίχισε τη ζωή σε 26 άτομα!
Έτσι, από το 1981 και μετά, με το περίφημο «αν το δηλώσεις μπορείς να το
σώσεις», ξεκίνησε η βιομηχανία των «τακτοποιήσεων/ νομιμοποιήσεων»,
που ικανοποιούσε τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων αλλά και την Αυτοδιοίκηση
και το κράτος αρχικά λόγω της οικονομικής ωφέλειας (σ.σ. και της
διατήρησης «πελατειακών σχέσεων»).
Η φύση, τα ρέματα, η πυροπροστασία και άλλα παρεμφερή ήταν ζητήματα, που
έρχονταν (και έρχονται) στην επικαιρότητα μόνο σε περίπτωση
καταστροφών, οπότε αφήνονταν (και αφήνονται) στη τύχη.
Ένα πολύ κοντινό μας, χαρακτηριστικό παράδειγμα της στάσης των κομμάτων, είναι η ελληνικότατη περίπτωση των αυθαίρετων κατασκευών καταστημάτων στο Μικρολίμανο.
Παρότι «από το έτος 1952 έως το 1955 () δημιουργήθηκαν και
μερικές κατασκευές οι πλείστες των οποίων είναι πρόχειρες. Οι κατασκευές
αυτές, πέργκολες, των καταστηματαρχών εμπίπτουν μέσα στο χώρο του
αιγιαλού
» μόλις στα τέλη της δεκαετίας του 1990 το Δημόσιο άρχισε να απασχολείται με τη τήρηση της νομιμότητας. {Πηγή: Ομιλία υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Απόστολου Φωτιάδη στη Βουλή των Ελλήνων, συνεδρίαση 8.12.2003}
«Η Κτηματική Υπηρεσία έχει εκδώσει τα έτη 1999, 2000 και 2002
επτά τα πρωτόκολλα κατεδάφισης των εντός του αιγιαλού υφισταμένων
αυθαιρέτων κατασκευών τα οποία έχουν καταστεί τελεσίδικα και έχουν
διαβιβαστεί στον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας ο οποίος είναι
αρμόδιος για την εκτέλεση των συγκεκριμένων πρωτοκόλλων κατεδάφιση
ς», είχε αναφέρει, στις 8.12.2003, σε ομιλία του στη Βουλή ο τότε υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Απόστολος Φωτιάδης.
Πριν, όμως, εκδοθούν τα πρωτόκολλα κατεδάφισης είχε ξεκινήσει- και
σωστά- μια συζήτηση για την ανάπλαση του Μικρολίμανου, ώστε αφενός να
απομακρυνθούν οι αυθαίρετες κατασκευές από τον αιγιαλό και αφετέρου να
μην διαταραχθεί η λειτουργία των καταστημάτων, όπου απασχολούνται πολλοί
εργαζόμενοι.

Όπως πληροφορούμαστε από τα πρακτικά της Βουλής την απόφαση για την
ανάθεση σχετικής μελέτης έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά στις
αρχές του 1998!

«Όπως μας πληροφόρησε ο Δήμος Πειραιά το θέμα της διατήρησης του
παραδοσιακού χαρακτήρα της ευρύτερης περιοχής Καστέλλας – Μικρολίμανου –
Ακτής Πρωτοψάλτη, έχει απασχολήσει σοβαρά το δημοτικό συμβούλιο, το
οποίο έχει προχωρήσει και στην ανάθεση σχετικής μελέτης
», απάντησε
εγγράφως σε ερώτηση του τότε βουλευτή Γιώργου Καλού ο υφυπουργός
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Λ. Παπαδήμας. {Πηγή: Γραπτή απάντηση με Αριθμ. Πρωτοκόλλου 13744/14-4-98}
Πέρασαν 5 χρόνια άλλαξε η δημοτική αρχή Λογοθέτη, ανέλαβε ο
Χρήστος Αγραπίδης και στις 8/12/2003 απαντώντας ο υφυπουργός Οικονομικών
Απόστολος Φωτιάδης σε επίκαιρη ερώτηση του τότε βουλευτή και μετέπειτα
δήμαρχου Παναγιώτη Φασούλα ανέφερε:
«() η εταιρεία «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα», η θυγατρική του ΕΟΤ
έχει καταλήξει σε μνημόνιο συνεργασίας με το Δήμο Πειραιά που αφορά την
παραλιακή ζώνη και περιλαμβάνει την παραχώρηση της έκτασης του
Μικρολίμανου μέχρι το 2043. Το μνημόνιο αυτό έχει εγκριθεί από το
δημοτικό συμβούλιο του Πειραιά αλλά και από το διοικητικό συμβούλιο της
εταιρείας «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα». Στους όρους της παραχώρησης
περιλαμβάνεται και η υποχρέωση του Δήμου να ολοκληρώσει την ανάπλαση της
παραλιακής ζώνης μέχρι το Μάϊο του 2004 εν όψει της διοργάνωσης των
Ολυμπιακών Αγώνων.
Η ΕΤΑ αναλαμβάνει με τη σειρά της την
κατάρτιση της μελέτης και την ανάπλαση στο τμήμα μεταξύ οικοδομικής
γραμμής και ακτογραμμής προϋπολογισμού περίπου ενός εκατομμυρίου ευρώ
».
Πέρασαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, φτάσαμε στο 2018 και όπως
πληροφορηθήκαμε και πάλι στη Βουλή η μελέτη ολοκληρώθηκε και αναμένεται η
έγκρισή της από την Περιφέρεια Αττικής. Με δύο λόγια, πέρασαν 20 χρόνια
(!) για να έχουμε μια μελέτη ανάπλασης του Μικρολίμανου. Αν είναι
δυνατόν.

Στο μεταξύ, όμως, καθώς «έτρεχαν» (έστω και με ρυθμό χελώνας) οι
διαδικασίες κατεδάφισης γίνεται το 2004 εισαγγελική έρευνα, μετά από
«πολλές καταγγελίες κατοίκων και φορέων της περιοχής», σε βάρος του τότε
περιφερειάρχη και υπηρεσιακών παραγόντων διότι δεν προχώρησαν στη
κατεδάφιση, εκδόθηκαν αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που
απέρριπτε προσφυγές του Δήμου Πειραιά (!) και των καταστηματαρχών για
την ακύρωση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης και γίνονται καταγγελίες στη
Βουλή.
Μεταξύ άλλων κατά τη συζήτηση επερώτησης του ΛΑΟΣ (Λαϊκός Ορθόδοξος
Συναγερμός), στις 18 Ιανουαρίου 2008, ο τότε βουλευτής του ΛΑΟΣ και
σήμερα αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε:
«Η επόμενη ερώτηση αφορά το Μικρολίμανο. Ξέρετε ότι ο κ.
Ζαχόπουλος πρωταγωνίστησε σε προσπάθεια να έχουμε διώροφη ψαροταβέρνα
πάνω στα μοναδικά υπολείμματα του αρχαίου ναυστάθμου των Αθηναίων; Είναι
να τρελαίνεσαι. Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, φίλος
του Πρωθυπουργού, υπερυπουργός της Νέας Δημοκρατίας, πρωτοστατούσε στο
πώς θα φτιαχτεί ψαροταβέρνα πάνω στα υπολείμματα του ναυστάθμου. Μα, πού
στον κόσμο γίνονται αυτά τα πράγματα

Κάπως, έτσι φτάσαμε στο 2014, οπότε φτάνει ο κόμπος στο χτένι καθώς η
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής με έγγραφό της γνωστοποιούσε πως θα
γίνουν στις 27 Νοεμβρίου στις 09.00 κατεδαφίσεις κτισμάτων που έχουν
χαρακτηριστεί ως αυθαίρετα.

Όπως διαβάζαμε στην εφημερίδα «Το Βήμα» της 19ης Νοεμβρίου 2014:
«Το σχετικό έγγραφο έφτασε στα χέρια των καταστηματαρχών», που
συναντήθηκαν με τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και «σύμφωνα με
πληροφορίες από τον δήμαρχο ζήτησαν να μεσολαβήσει έτσι ώστε οι εργασίες
κατεδάφισης να μετατεθούν για μετά τις γιορτές {εννοεί των
Χριστουγέννων}
».
Τα κόμματα φάνηκαν γενναιόδωρα και δεν άφησαν να περάσουν τα
Χριστούγεννα του 2014 αλλά και όλα τα επόμενα, δίνοντας διαρκώς
παρατάσεις ενός έτους στην εκτέλεση των κατεδαφίσεων.
Εκείνο, που έχει, όμως, ενδιαφέρον, είναι η στάση που έχουν κρατήσει
τα κόμματα από το 2014 και μετά στις συζητήσεις για χορήγηση παράτασης
ενός έτους στην εκτέλεση των κατεδαφίσεων.

Συνοπτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι «σταθεροί» είναι
το ΚΚΕ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, ψηφίζοντας πάντα θετικά στις
παρατάσεις (το ΚΚΕ μια φορά καταψήφισε διευκρινίζοντας ότι συμφωνεί με
την παράταση αλλά επειδή στη τροπολογία ρυθμίζονταν και άλλα θέματα την
καταψήφισε).
Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταψηφίσει τη σχετική τροπολογία το 2014
(κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου) και την υπερψήφισε ως κυβερνητικός εταίρος
τα επόμενα τρία χρόνια (2016, 2017, 2018).
Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν δώσει ρεσιτάλ αλλαγής θέσεων:
Το 2014 υπερψήφισαν τη τροπολογία, που είχε εμφανιστεί ως βουλευτική του
Κων. Αρβανιτόπουλου και είχε γίνει, φυσικά, αποδεκτή από υπουργό Αν.
Λοβέρδο.
Το 2016 (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ) η Νέα Δημοκρατία δηλώνει δια
του κ. Νότη Μυταράκη απούσα (!) λέγοντας ότι θεωρούσε τη τροπολογία μη
υφιστάμενη το δε ΠΑΣΟΚ δια του κ. Αρβανιτίδη δήλωνε απλά ότι καταψήφιζε.

Επίσης, καταψήφισαν η Ένωση Κεντρώων, το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή.
2017: Ξαφνικά, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης άλλαξαν θέση. Η Νέα Δημοκρατία δια του κ. Θεόδωρου Φορτσάκη υπερψήφισε,
το ΠΑΣΟΚ (Δημοκρατική Συμπαράταξη) πάλι δια του κ. Αρβανιτίδη αυτή τη
φορά υπερψήφισε ενώ θετικά ψήφισαν και το Ποτάμι με την Ένωση Κεντρώων. Η
Χρυσή Αυγή δεν ήθελε να κάνει πλήρη στροφή και τελικά ψήφισε «παρών».
2018: Νέα στροφή από τη Νέα Δημοκρατία, που εντυπωσιάζει με τις
«σταθερές» απόψεις της. Αυτή τη φορά η αξιωματική αντιπολίτευση
καταψήφισε τη τροπολογία. Αντίθετα, το ΠΑΣΟΚ, Το Ποτάμι και η Ένωση
Κεντρώων παρέμειναν στη θετική ψήφο και η Χρυσή Αυγή στο «παρών».

@ Χρειάζονται άλλα σχόλια;

https://pireas2day.blogspot.com/2018/08/blog-post_…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Ώρα νησιού: Γιατί κάποια θέρετρα στις Μαλδίβες μετακινούν τα ρολόγια τους μια ώρα μπροστά

Μπορεί να είναι αλήθεια ότι τα πολυτελή θέρετρα των Μαλδίβων τα έχουν πραγματικά όλα – το τιρκουάζ νερό, την πλούσια θαλάσσια ζωή και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικό τους σύστημα χρόνου. Αναφέρεται ως «ώρα του νησιού», δεν είναι μια μεταφορική ρήση που

Σύγκρουση και βύθιση πλοίου στον Εύξεινο Πόντο

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Τρία μέλη πληρώματος Συριακής εθνικότητας αγνοούνται όταν το 36 ετών πλοίο τους συγκρούσθηκε και βυθίστηκε στο διάδρομο σιτηρών της Ουκρανίας πλησίον των ακτών της Ρουμανίας τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου (18/5). Tο υπό σημαία Τανζανίας

Μετάβαση στο περιεχόμενο