Μονόδρομος η συνεχής ενίσχυση της Υπηρεσίας Συνδέσμων – Διασωστών του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής !!!

Η Υπηρεσία Συνδέσμων – Διασωστών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2000.  Διοικητικά υπάγεται στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και επιχειρησιακά-οργανωτικά στην 112 Πτέρυγα Μάχης/ 384 Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας, με έδρα το Αεροδρόμιο Ελευσίνας (και διασπορά στις επιχειρησιακές βάσεις (Α/Ν) της Χίου, της Λήμνου και της Ρόδου).

 

Η 384 Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης επιλαμβάνεται της έρευνας και διάσωσης εντός του FIR Αθηνών στη θάλασσα και στη στεριά σε περίοδο ειρήνης και πολέμου, καθώς επίσης και παντός αεροπορικού ατυχήματος εντός του FIR Αθηνών.  Στις αρμοδιότητές της περιλαμβάνονται: (α) οι αεροδιακομιδές ασθενών – τραυματιών από τη νησιωτική Ελλάδα, (β) η μεταφορά ασθενών – τραυματιών από πλοία που πλέουν εντός του FIR Αθηνών ή πλησίον αυτού, (γ) η μεταφορά υψηλών προσώπων (VIP), (δ) ο απεγκλωβισμός πλημμυροπαθών, ορειβατών και πυρόπληκτων, (ε) η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε όμορες χώρες και όπου αλλού διαταχθεί και (στ) η συμμετοχή της σε διεθνείς ασκήσεις έρευνας και διάσωσης καθώς και σε διακλαδικές ασκήσεις.

 

Πιο συγκεκριμένα, σε ειρηνική περίοδο η κύρια αποστολή της συνίσταται στην εκτέλεση επιχειρήσεων έρευνας & διάσωσης (SAR) στον χερσαίο και θαλάσσιο χώρο καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου (όντας η μοναδική μοίρα της Π.Α. που διαθέτει ικανότητα ταυτόχρονης υλοποίησης και των δύο διαστάσεων μιας αποστολής SAR ημέρα και νύχτα), ενώ σε περίοδο πολεμικών επιχειρήσεων η αποστολή της μεταπίπτει σε Έρευνα & Διάσωση Μάχης (Combat Search And Rescue).  Αυτό πρακτικά σημαίνει αποκάλυψη, εντοπισμό, αναγνώριση και διάσωση ιπταμένων μαχητικών αεροσκαφών που έχουν καταρριφθεί σε εχθρική περιοχή.  Τα Ε/Π CSAR φέρουν πυροβόλα στις πλευρικές θύρες εξόδου.  Για την εκτέλεση νυκτερινών επιχειρήσεων γίνεται χρήση διοπτρών νυκτερινής όρασης (NVGs: Night Vision Goggles).  Δευτερευόντως, και όπως ήδη αναφέραμε, η 384 ΜΕΔ επιφορτίζεται με την εκτέλεση αεροδιακομιδών αλλά και μεταφορών προσώπων VIP και υλικών, αν και σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία οι αποστολές αεροδιακομιδών είναι υπερδιπλάσιες της πρωτεύουσας αποστολής της στην έρευνα και διάσωση!  Αποστολές αεροδιακομιδών με Super Puma πραγματοποιούνται από όλες τις επιχειρησιακές βάσεις (Ελευσίνα, Λήμνος, Χίος, Ρόδος).

 

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι η 384 ΜΕΔ, έδρα της Υπηρεσίας Συνδέσμων – Διασωστών, είναι μια ευαίσθητη Μονάδα ανθρωπιστικού χαρακτήρα με τεράστια προσφορά εθνικής σημασίας και σπουδαίο κοινωνικό έργο, η οποία διαθέτει – εκτός των άξιων πιλότων και μηχανικών της Πολεμικής Αεροπορίαςκαι Λιμενικούς, που αψηφώντας τους καιρούς και τους κινδύνους, πετούν για να σώζουν ζωές.  Συγκεκριμένα, το Super Puma επανδρώνεται με 1 Κυβερνήτη, 1 Συγκυβερνήτη, 1 Μηχανικό της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 Σύνδεσμο – Σύμβουλο και 2 Δύτες – Διασώστες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.  Το πλήρωμα βρίσκεται καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου σε ετοιμότητα 30 λεπτών, η οποία μεταπίπτει σε μέγιστη ετοιμότητα 15 λεπτών εφόσον απαιτηθεί.  Οι συνάδελφοι Λιμενικοί που υπηρετούν σε αυτήν τη μάχιμη Υπηρεσία καταβάλλουν καθημερινά συστηματική προσπάθεια υπερβαίνοντας τις σωματικές και ψυχικές τους δυνάμεις, απόλυτα αφοσιωμένοι στο καθήκον με ό, τι αυτό συνεπάγεται.  Δεν υπερβάλλουμε στους χαρακτηρισμούς, αρκεί να συνειδητοποιήσουμε ότι το αντικείμενο της εργασίας τους είναι η διάσωση της ζωής των συνανθρώπων μας.

 

Βάσει του ισχύοντος σήμερα Πίνακα Οργανικής Σύνθεσης της Μοίρας, αλλά και των απαιτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας σε καθημερινές (πρωινές και βραδινές) εναέριες ασκήσεις και συντηρήσεις (βλ. πιο κάτω Πίνακες Α΄και Β΄), την Υπηρεσία αυτή κανονικά προβλέπεται να στελεχώνουν 30 Σύνδεσμοι – Σύμβουλοι και 60 Δύτες – Διασώστες, όπως και 6 Διοικητικοί Υπάλληλοι, με διασπορά τους σε τις επιχειρησιακές βάσεις (Ελευσίνας, Λήμνου, Χίου και Ρόδου), καθώς και τις 24ωρες βάρδιες της Μοίρας στην Ελευσίνα, με αποτέλεσμα οι εντατικοί ρυθμοί εργασίας να τους κρατούν μακριά από τις εστίες τους έως και 5 – 6 μήνες τον χρόνο!   Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, λοιπόν, κρίνεται απολύτως αναγκαία η περαιτέρω στελέχωση της Υπηρεσίας Συνδέσμων – Διασωστών τόσο με Αξιωματικούς όσο και με Υπαξιωματικούς και Λιμενοφύλακες, Λιμενικούς δηλαδή, που θα θελήσουν να εργαστούν με αυταπάρνηση και να πλαισιώσουν τους ήδη έμπειρους επαγγελματίες και μοναδικούς στο είδος τους Συνδέσμους και Διασώστες.

 

Στο σημείο αυτό ας δούμε πιο αναλυτικά τις δύο ειδικότητες Λιμενικών που επανδρώνουν τα Super Puma, με βάση το κανονιστικό πλαίσιο που ισχύει μέχρι σήμερα:

 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ  (CO-ORDINATOR)

 

Ο Σύνδεσμος – Σύμβουλος δεν μετέχει απλώς οργανικά στη σύνθεση του πληρώματος του Ε/Π αλλά επιτελεί ουσιαστικό ρόλο, ο οποίος αναβαθμίζεται με την πάροδο των ετών και γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητος κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης. Οι βαθμοφόροι του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που υπηρετούν σήμερα με αυτή την ειδικότητα έχουν άπαντες ναυτική εμπειρία, προσόν που αποδεικνύεται καταλυτικό για κάθε θαλάσσια επιχείρηση με το Ε/Π SUPER PUMA.  Οι εν λόγω συνάδελφοι έχουν υπηρετήσει οι περισσότεροι ως Πλοίαρχοι ή Μηχανικοί στο Εμπορικό Ναυτικό και σε σκάφη (LAMBRO, ABEKING, Π.Α.Θ., Ν/Γ) του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αντιμετωπίζοντας κάθε είδους περιστατικό σε όλη την ελληνική επικράτεια.  Γι’ αυτό και βοηθούν καίρια τόσο τον Κυβερνήτη όσο και τον Δύτη – Διασώστη για την ακριβή κατάσταση του πλεούμενου στο οποίο ή για το οποίο θα επιχειρήσουν.  Για παράδειγμα, πληροφορεί τον κυβερνήτη αν το πλεούμενο βρίσκεται σε κλίση, αν βουλιάζει, αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η σωσίβια λέμβος ή σε ποιο σημείο είναι κατάλληλο για να επιχειρήσει τη διάσωση ο Δύτης – Διασώστης.  Εκτός, λοιπόν, ότι παρακολουθεί την ασφάλεια των Δυτών – Διασωστών κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, συντελεί ουσιαστικά στην αποτροπή ατυχημάτων ή άσκοπων κινήσεων του Ε/Π.  Όσον αφορά την εκπαίδευσή τους, εφόσον κριθούν ικανοί στις αθλητικές δοκιμασίες (κολύμβηση, τρέξιμο) και «κατάλληλοι» από το Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής ιπταμένων στο 251 ΓΝΑ, αυτή περιλαμβάνει τα κάτωθι στάδια: α) παρακολούθηση σεμιναρίων ιατρικής μέριμνας στο ΚΕΣΕΝ, β) παρακολούθηση σεμιναρίων στο Κέντρο Επιχειρήσεων, γ) επιτυχή παρακολούθηση του Σχολείου Εκπαίδευσης Θαλάσσιας Επιβίωσης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΕΘΕ), δ) επιτυχή παρακολούθηση του Σχολείου Διαφυγής από Βυθιζόμενο Ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού (HELO DUNKER) και ε) πολύωρες ασκήσεις επί του Ε/Π σε πραγματικά περιστατικά υπό την επίβλεψη Αξιωματικού Λιμενικού εκπαιδευτή, ο οποίος τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο μεταδίδει τις γνώσεις του στους νέους συναδέλφους βάσει της δικής του εκπαίδευσης και πολυετούς εμπειρίας.

 

Να σημειώσουμε ότι, αρκετοί Σύνδεσμοι –Σύμβουλοι και Δύτες – Διασώστες, είναι πιστοποιημένοι και για την παροχή Α΄ Βοηθειών και καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης (CARPA-CPR).

 

Επίσης, σύμφωνα με το ισχύον (από 17/2/2002) Εγχειρίδιο Ενεργειών Πτήσεως Συνδέσμου-Συμβούλου Λιμενικού Σώματος, μέσα στο Ε/Π αυτός καταλαμβάνει τη δεξιά πίσω θέση δίπλα στη συρόμενη πόρτα των επιβατών και σε ένα ναυάγιο, προκειμένου επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, ο Σύνδεσμος – Σύμβουλος οφείλει να γνωρίζει: α) την εικόνα  του  ναυαγίου, β) τη  θέση του ναυαγίου, γ) τη γενική  περιγραφή της κατάσταση της θάλασσας και του ανέμου σε μίλια, δ) τις βραχονησίδες, τα νησιά  στην  περιοχή  έρευνας, τα υψόμετρα  που επηρεάζουν την  έρευνα, ε) τα άλλα  μέσα  Διάσωσης  που  υπάρχουν  στην  περιοχή, στ) τους επιζώντες, τον αριθμό αυτών, τον αριθμό των ναυαγών.  Ακόμη, επικοινωνεί με τα παραπλέοντα σκάφη και μαθαίνει την διαθεσιμότητά τους, την ιδιότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας όλων όσων συμμετέχουν στην επιχείρηση.  Έχει παράλληλη συνεργασία  με  το  ΕΚΣΕΔ και τον Μηχανικό Πτήσεων όταν αυτός εκτελεί HOIST, καθώς τον βοηθάει ν’ ανεβάσει τους ναυαγούς στην  καμπίνα επιβατών.  Σε αποστολές έρευνας συνεργάζεται στενά με τους Δύτες – Διασώστες  για τον  οπτικό έλεγχο της περιοχής και καταγράφει με κάμερα όλη την επιχείρηση.  Κάνει χρήση διόπτρας και φωτογραφικής μηχανής.  Επίσης, τηρεί τα στοιχεία του ναυαγίου και των διαδικασιών  Έρευνας – Διάσωσης, όπως τον χρόνο απογείωσης του Ε/Π, τον χρόνο άφιξης στην περιοχή του ναυαγίου, την έκταση του ναυαγίου, τον αριθμό των μεταφερομένων ναυαγών ανά έξοδο πτήσεως και κάθε άλλο σημαντικό στοιχείο κατά την κρίση του ίδιου ή του Κυβερνήτη.  Ταυτόχρονα, κάνει χρήση των  ναυτικών χαρτών και μεταβιβάζει όλα τα στοιχεία και τις πληροφορίες στον κυβερνήτη και στους Δύτες – Διασώστες.  Καθ’ όλη τη διάρκεια μιας επιχείρησης, ο Σύνδεσμος είναι εκείνος που έρχεται εξαρχής σε επαφή με το ΕΚΣΕΔ, συλλέγοντας κάθε είδος πληροφορίες για το περιστατικό που έχει προκύψει.  Οπωσδήποτε, και όταν το Ε/Π βρεθεί πάνω από την θαλάσσια περιοχή του συμβάντος ενημερώνει το ΕΚΣΕΔ για το τι συμβαίνει, τι βοήθεια θα χρειαστεί, τον τρόπο και τον χρόνο που θα επιχειρήσουν οι Δύτες – Διασώστες, την εξέλιξη της επιχείρησης και τελικώς την έκβασή της.  Περαιτέρω, και ανάλογα με τις περιστάσεις, παρεμβαίνει στον συντονισμό  της επιχείρησης μεταξύ ΕΚΣΕΔ – σκαφών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ ή άλλων ιδιωτικών σκαφών που συνδράμουν στο έργο της επιχείρησης και τοπικών Λιμεναρχείων για τη σωστή και πιο οργανωμένη διάσωση στην περιοχή.

Με λίγα λόγια, ο Σύνδεσμος – Σύμβουλος είναι, θα λέγαμε, «ΤΑ ΜΑΤΙΑ» του ΕΚΣΕΔ σε κάθε περιστατικό, ενώ μετά τον εφοδιασμό του με συσκευή A.I.S. (Automatic Identification System) εγκατεστημένης σε φορητό υπολογιστή στρατιωτικού τύπου με ενσωματωμένο GPS και ναυτικούς χάρτες, ο Σύνδεσμος – Σύμβουλος είναι σε θέση να εντοπίζει πολύ πιο γρήγορα τα πλοία που βρίσκονται σε κίνδυνο, να επιβεβαιώνει πιο γρήγορα το στίγμα της έρευνας, εξοικονομώντας έτσι καύσιμα για το Ε/Π και χρόνο Ζωής για τους ναυαγούς.

 

ΔΥΤΗΣ – ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ  (RESCUE SWIMMER)

 

Ως Δύτης – Διασώστης εκπαιδεύεται όποιος είναι κάτοχος είτε πτυχίου αυτοδύτη της ΜΑΚ ή της ΜΥΚ είτε πτυχίου υποβρύχιου καταστροφέα της ΜΥΚ.  Στη συνέχεια, πρέπει να ολοκληρώσει με επιτυχία την επιχειρησιακή εκπαίδευση που απαιτείται, η οποία περιλαμβάνει εκτός της εκπαίδευσης εδάφους και 24 πτητικές εξόδους ως εκπαίδευση αέρος.  Έτσι, ο Δύτης – Διασώστης ενστερνίζεται πλήρως τις διαδικασίες ανάγκης που μπορεί να απαιτηθούν προκειμένου ν’ αντιμετωπιστούν τυχόν επείγοντα περιστατικά (κράτηση κινητήρα, φωτιά στο Ε/Π, προσθαλάσσωση κ.α.), υιοθετεί τη σωστή επαγγελματική συμπεριφορά και ασκείται στην πειθαρχεία πτήσεων.  Επίσης, μαθαίνει: α) τη σωστή χρήση του διασωστικού εξοπλισμού, β) τη χρήση αρτάνης ή φορείου ή διχτυού διάσωσης ναυαγού ή ατόμου από πλοίο ή ξηρά και γ) τη σχεδίαση και οργάνωση των αποστολών.  Η εκπαίδευσή του ολοκληρώνεται με την επιτυχή παρακολούθηση του Σχολείου Εκπαίδευσης Θαλάσσιας Επιβίωσης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΕΘΕ) και του Σχολείου Διαφυγής από Βυθιζόμενο Ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού (HELO DUNKER).  Ως προς τα καθήκοντά του, ένας Δύτης – Διασώστης πριν την απογείωση του Ε/Π ασχολείται με: α) την επιθεώρηση του ατομικού του εξοπλισμού, β) τον έλεγχο φορείου διάσωσης, αρτάνης διάσωσης και λοιπού διασωστικού εξοπλισμού και γ) τη συλλογή πληροφοριών από τον Σύνδεσμο – Σύμβουλο.  Οι Δύτες – Διασώστες συμμετέχουν σε ποικίλες αποστολές, κυρίως δε σε αεροδιακομιδές επ΄ ωφελεία ΕΚΑΒ και σε επιχειρήσεις έρευνας για τον εντοπισμό ναυαγών, αγνοουμένων κ.λ.π.

 

Από τις πιο δύσκολες επιχειρήσεις θεωρούνται οι από αέρος διασώσεις (διάσωση ναυαγών, τραυματιών και ατόμων από βυθιζόμενα πλοία ή χιονοσκεπείς, αποκλεισμένες περιοχές).  Συγκεκριμένα, σε αυτές τις επιχειρήσεις διάσωσης, ακολουθείται η εξής διαδικασία: Μετά τον εντοπισμό του ναυαγού και την επιλογή της κατάλληλης θέσης στην οποία θα πραγματοποιηθεί η καταβίβαση των Δυτών – Διασωστών με το Ηoist, αποφασίζεται από κοινού με τον μηχανικό πτήσεως και τον κυβερνήτη του Ε/Π ο τρόπος που θα εκτελεστεί η διάσωση καθώς και ο διασωστικός εξοπλισμός που θα χρησιμοποιηθεί.  Στη συνέχεια, κατέρχεται ο 1ος Δύτης – Διασώστης επί του σημείου, προσεγγίζει το άτομο, προσαρμόζει την αρτάνη διάσωσης και όταν είναι έτοιμος κάνει με ένα νεύμα σήμα στον Μηχανικό για να ξεκινήσει η αναβίβαση του ατόμου.  Μόλις ασφαλιστεί ο διασωζόμενος εντός του Ε/Π, ο Δύτης – Διασώστης είναι έτοιμος να επαναλάβει την διαδικασία όσες φορές απαιτηθεί!  Πολλές φορές, όταν ο καιρός είναι άσχημος και ο Δύτης – Διασώστης αιωρείται ανάμεσα στο ελικόπτερο και στο πλοίο, υπάρχει φόβος μήπως χτυπήσει κάπου, καθώς προσπαθεί να πατήσει τα πόδια του στο κατάστρωμα για να σώσει όσους περισσότερους προλαβαίνει!  Αν όμως είναι απαραίτητη η χρήση φορείου διάσωσης λόγω τραυματισμού τότε κατέρχεται και ο 2ος Δύτης – Διασώστης και από κοινού οι δύο κατεβάζουν το φορείο, ασφαλίζουν τον τραυματία σε αυτό και τον ανεβάζουν στο Ε/Π.  Από τα παραπάνω είναι εμφανές ότι από την επιτυχημένη ή όχι έκβαση των ενεργειών του Δύτη – Διασώστη κρίνεται ολόκληρη η επιτυχία μιας αποστολής.  Γι’ αυτό, επιβάλλεται να ενισχύονται διαρκώς με προηγμένης τεχνολογικής εξέλιξης εξοπλισμό (π.χ. ασύρματη ενδοεπικοινωνία, αδιάβροχα VHF κλπ.).  Είναι εξίσου σημαντικό, για να μην πούμε αυτονόητο, ότι ο Δύτης που παλεύει με θηριώδη κύματα και πολλές φορές δεν φαίνεται από ψηλά, πρέπει να επικοινωνεί έχοντας αδιάκοπη επαφή με το Ε/Π, αλλά και να μπορεί να ειδοποιείται άμεσα από το Σύνδεσμο για πιθανή αλλαγή στη διαδικασία της επιχείρησης.

 

Οι αποστολές SAR ποικίλλουν από θάλασσα μέχρι βουνό.  Κάθε αποστολή διάσωσης είναι διαφορετική, κάθε περιστατικό είναι ιδιαίτερο και, ανάλογα με τις εκάστοτε κρατούσες συνθήκες, πρέπει να αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο από το πλήρωμα.

 

Οφείλουμε, πάντως να πούμε ότι η αφοσίωση, ο αλτρουισμός, η αποφασιστικότητα, η ευρηματικότητα, το ομαδικό πνεύμα, το υψηλό φρόνημα, το θάρρος και το μεγαλείο ψυχής διακρίνουν όλο το προσωπικό της Μοίρας 384 Έρευνας και Διάσωσης κάθε ειδικότητας.  Άπαντες είναι έτοιμοι όλο το 24ωρο κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους να αναλάβουν οποιαδήποτε αποστολή, σε οποιοδήποτε περιβάλλον!  Έτσι, ο υψηλός επαγγελματισμός που διακατέχει το σύνολο των πληρωμάτων των ελικοπτέρων SUPER PUMA έχει οδηγήσει στην καθιέρωση του μέσου ως το κυριότερο και πιο αξιόπιστο μέσο έρευνας και διάσωσης στην Ελλάδα, γεγονός που πιστοποιείται από τον τεράστιο όγκο των αποστολών που τους έχουν ανατεθεί και τον πολύ μεγάλο αριθμό επιτυχημένων διασώσεων εκεί που κανένας άλλος δεν μπορούσε να προσφέρει βοήθεια.

 

Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι προμήθεια τεσσάρων (04) ελικοπτέρων AS 332C1 Super Puma αποφασίστηκε το 1998 στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας, επ’ ωφελεία του Λιμενικού Σώματος.  Το Δεκέμβριο του 1999 παρελήφθησαν τα δύο πρώτα Ε/Π Super Puma, ενώ η παραλαβή τους ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2000 με την παράδοση και του τέταρτου Ε/Π.

 

Το Ε/Π AS 332C1 Super Puma είναι δικινητήριο, μονού στροφείου, μέσης μεταφορικής ικανότητας, πολλαπλού ρόλου με μεγάλη ευελιξία, αξιοπιστία και επιβιωσιμότητα και σε περιβάλλον μάχης.  Ο τύπος αυτός είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος και διαδεδομένος, έχοντας επιλεγεί από 37 στρατιωτικές δυνάμεις και περισσότερους από 1000 πολιτικούς χρήστες σε όλο τον κόσμο.  Το Super Puma αποδείχθηκε εξαιρετικό για επιχειρήσεις στις εξέδρες πετρελαίου της Βόρειας Θάλασσας, μεταφέροντας προσωπικό και εξοπλισμό.  Η είσοδος των Ελικοπτέρων Super Puma σε ελληνική υπηρεσία άλλαξε την ικανότητα και την αποτελεσματικότητα της Έρευνας & Διάσωσης εντός του FIR Αθηνών με έναν τρόπο ασύλληπτο σε σχέση με την εποχή των Agusta-Bell.  Πρόκειται για ένα ελικόπτερο που εισήγαγε καινούργια δεδομένα στις αποστολές έρευνας και διάσωσης.  Έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 19 επιβάτες /ναυαγούς ή εναλλακτικά 10 ασθενείς (6 σε φορεία και 4 σε καθίσματα).  Η εκτέλεση αποστολών SAR στη διάρκεια της νύκτας πλέον γίνεται ακόμη και με ένταση ανέμου που ξεπερνά τα 65 μίλια (ισοδύναμο δηλαδή με 12 Beaufort κυματισμό θαλάσσης), διασώζοντας διπλάσιο αριθμό ναυαγών στον ίδιο κύκλο!

 

Συμπερασματικά, από τα προηγηθέντα γίνεται αδιαμφισβήτητα αντιληπτή η κρισιμότητα που έχει για το Λιμενικό η εύρυθμη λειτουργία αλλά και η διαρκής ενίσχυση της Υ.ΣΥ.Δ. με ειδικευμένο προσωπικό.  Τα Λ.Ν. είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι η απελθούσα φυσική ηγεσία του Λ.Σ./ΕΛ.ΑΚΤ. ζήτησε από την αρμόδια υπηρεσιακή δομή του Αρχηγείου την αναμόρφωση του Κανονισμού Οργάνωσης & Λειτουργίας της, ώστε τα προσόντα και οι εκπαιδεύσεις των Συνδέσμων Διασωστών να εκσυγχρονιστούν και να είναι απολύτως ευθυγραμμισμένες με τα διεθνώς ισχύοντα πρότυπα.

 

Ευελπιστούμε, η αναμόρφωση του Κ.Ο.Λ./Υ.ΣΥ.Δ. να ολοκληρωθεί το συντομότερο, ώστε να μπορέσει η Υπηρεσία να ενισχυθεί με το αναγκαίο νέο προσοντούχο προσωπικό το ταχύτερο και να συνεχίσει να αποτελεί το «γνήσιο σύνδεσμο» του Λ.Σ./ΕΛ.ΑΚΤ. με τα ελικόπτερα Super Puma όσο και με τη βασική πολιτειακή αποστολή του, που δεν είναι άλλη από την άσκηση κρατικής κυριαρχίας (μέσω της Ε&Δ) εν καιρώ ειρήνης, στις θαλάσσιες ζώνες εθνικής δικαιοδοσίας (δηλ. σε όλο το εύρος FIR/SRR και Α.Ο.Ζ.) της χώρας μας.

 

Άλλη αναβολή δεν χωρά…  

 

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο