Mπορεί η Αθήνα να γίνει κόμβος ναυτιλιακών start-ups; (Ή μήπως είναι ήδη;)

Αν περάσει κανείς από τα περίπτερα στους εκθεσιακούς χώρους στο Posidonia αυτή την εβδομάδα, θα διαπιστώσει ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως όσον αφορά τις ναυτιλιακές νεοφυείς επιχειρήσεις.

Από πλοιοκτήτες και ναυλωτές, έως και ιδιοκτήτες cargo και lenders, όλοι προετοιμάζονται για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με την ευρεία υιοθέτηση των ανάλογων να αποτελεί μια νέα εξέλιξη που θα γίνει γεγονός σε βάθος δεκαετίας. Προς υποστήριξη αυτής της μετάβασης, η συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση, μεταξύ άλλων των λιμένων και της αλυσίδας εφοδιασμού, θα οδηγήσει σε αποτελεσματικές λύσεις. Οι θαλάσσιες πόλεις και τα clusters θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση, με νέα επιχειρηματικά μοντέλα να είναι αρωγοί, καθώς αναπτύσσουν μοναδικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση αυτών των παγκόσμιων μετασχηματισμών.

Οι πόλεις ανταγωνίζονται για να προσελκύσουν τις καλύτερες νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας και τους πιο ταλαντούχους ανθρώπους στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο η Αθήνα εξελίσσεται ως γόνιμο έδαφος για πρωτοποριακές καινοτομίες που υποστηρίζονται από τεχνολογίες αιχμής, ειδικοί του κλάδου προτείνουν ότι η πόλη είναι και θα συνεχίσει να είναι ένα από τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα στον κόσμο.

Με την υποστήριξη του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Εμπορικού Επιμελητηρίου Πειραιά σε συνεργασία με το ναυτιλιακό cluster, τον δήμο και το Πανεπιστήμιο Πειραιώς πραγματοποιούνται διαγωνισμοί και επενδύσεις από ταμεία και ναυτιλιακές εταιρείες σε start-ups  τεχνολογίας που λειτουργούν με επιτυχία για κάποια χρόνια στην Αθήνα και τον Πειραιά. Oι συγκεκριμένες επιχειρήσεις έχουν προσελκύσει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον με στόχο την αξιοποίηση του τεράστιου πλούτου εμπειριών και γνώσεων από την υπάρχουσα ναυτιλιακή αγορά.

Ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας METIS Cyberspace Technology, εκτιμά ότι η ελληνική start-up σκηνή είναι ζωντανή και ακμάζουσα και όλα τα σημάδια δείχνουν ότι θα συνεχίσει να ανθίζει τα επόμενα χρόνια. «Δεδομένης της σημασίας του τοπικού ναυτιλιακού οικοσυστήματος, είναι βέβαιο ότι θα δούμε μερικές πολλά υποσχόμενες πρωτοβουλίες -με επίκεντρο τη ναυτιλιακή τεχνολογία- να προσελκύουν στο εγγύς μέλλον το παγκόσμιο ενδιαφέρον. Είμαι βέβαιος ότι η ηγετική φήμη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας θα συνοδευτεί σύντομα από ευρύτερη ευαισθητοποίηση για τον τεχνολογικό τομέα», υποστηρίζει.

Ο Simon Ward από την Ursa Shipbrokers βλέπει επίσης πολλές νεοφυείς εταιρείες τεχνολογίας στην Αθήνα συνδεδεμένες με τα πλοία και τη ναυτιλία. «Είναι αληθινή καινοτομία και όχι μόνο από πάνω προς τα κάτω ή με γνώμονα την τεχνολογία. Συνειδητοποιούνμε ότι η τεχνολογία είναι ένα εργαλείο, όχι αυτοσκοπός», λέει.

Ο Χάρης Βαφιάς, Διευθύνων Σύμβουλος της StealthGas, δήλωσε ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες είναι γενικά συντηρητικοί επιχειρηματίες παλαιού τύπου, αλλά σιγά-σιγά συνειδητοποιούν ότι πρέπει να αγκαλιάσουν την τεχνολογία για να παραμείνουν στον διεθνή ανταγωνισμό. «Βλέπουμε τον τελευταίο καιρό ολοένα και περισσότερες ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις να κάνουν την εμφάνισή τους στην Αθήνα. Η πόλη δίνει επίσης επιχορηγήσεις για μικρές ‘επαναστατικές΄ νεοφυείς επιχειρήσεις γεγονός που επίσης φαίνεται να βοηθάει».

Η αειφορία βρίσκεται εδώ και καιρό στο “ραντάρ” της ναυτιλιακής κοινότητας, καθοδηγούμενη από την επιθυμία να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα της βιομηχανίας. Οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση, βοηθώντας τον κλάδο να τηρήσει τις προθεσμίες-ορόσημο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Με πληροφορίες από το splash247.com

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο