Ν. Σαντορινιός: Το Νομοσχέδιο του Υπουργείο Ναυτιλίας είναι γεμάτο ηχηρές εξυπηρετήσεις σε συμφέροντα, κατά του ελληνικού yaching και των λιμανιών της χώρας

Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις» που συζητήθηκε στις Επιτροπές της Βουλής, τοποθετήθηκε ο Νεκτάριος Σαντορινιός, αρμόδιος Τομεάρχης εκ μέρους της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, ως εισηγητής.

Ø Η Κυβέρνηση επιτίθεται στο ελληνικό yachting

«Η ΝΔ επικαλείται συνεχώς το δήθεν φιλοεπενδυτικό της προφίλ, αλλά η πραγματικότητα είναι πως κλείνει το μάτι σε παρανομίες, τις οποίες βαφτίζει επενδύσεις».

«Με δυο άρθρα του νομοσχεδίου ανοίγει η πόρτα για δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας, χωρίς κανένα πλαίσιο, πλοία αναψυχής με τριτοχωρικές σημαίες. Η Κυβέρνηση εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και γυρίζει την πλάτη στις ελληνικές εταιρείες του θαλάσσιου τουρισμού, επικαλούμενη την καραμέλα της ελεύθερης αγοράς. Ελεύθερη αγορά δεν είναι να έρχεται ένα κάποιο σκάφος, κάποιου ιδιοκτήτη από τα Φίτζι, για παράδειγμα, να κάνει ό,τι θέλει, να κερδοφορεί και μετά να φεύγει, ενώ στην Ελλάδα οι εταιρείες είναι υπαρκτές, φορολογούνται και δηλώνουν το προσωπικό τους».

«Γιατί η αλήθεια είναι πως με τις προωθούμενες αλλαγές αυτά τα σκάφη θα έρθουν για 21 μέρες στην Ελλάδα- με δυνατότητα παράτασης που δίνετε από τον Υπουργό- και θα έρθουν με προμήθειες που έχουν αγοράσει από τη χώρα τους και με ναυτικούς που έχουν προσλάβει στη χώρα τους, ενώ αν κάνουν κάποια περιβαλλοντική παράβαση, ποιον θα τρέχει το Ελληνικό κράτος να βρει να καταλογίσει; Αυτό δεν είναι ελεύθερη αγορά, είναι αθέμιτος ανταγωνισμός προς την ελληνική σημαία. Θέλουμε νομοσχέδια που εξυπηρετούν την επιχειρηματικότητα, τους πολίτες και τη χώρα. Δεν θέλουμε νομοσχέδια που εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα, τα οποία μάλιστα έρχονται και ως εκπρόσωποι φορέων».

«Αλήθεια, μέχρι τώρα και το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, πόσους ελέγχους έχετε κάνει και πόσες παράνομες ναυλώσεις έχετε πιάσει; Κατά τη διάρκεια της δικής μας διακυβέρνησης δώσαμε έναν γιγάντιο αγώνα να πατάξουμε τις παράνομες ναυλώσεις, ενώ καταλογίσαμε περισσότερα από 450 πρόστιμα σε τέτοια σκάφη. Σήμερα εσείς την παρανομία την κάνετε νόμο, κατά την προσφιλή συνήθεια της Κυβέρνησης της ΝΔ».

Ø Άλλο ένα σκάνδαλο με την παράταση των Συμβάσεων για τα απόβλητα των Λιμένων

«Η ιστορία των μονοπωλιακών συμβάσεων που διαχειρίζονται τα απόβλητα είναι αρκετά μεγάλη και η ΝΔ έχει ήδη πάρει θέση υπέρ της ανομίας: Το 2020 η Κυβέρνηση κατήργησε το άρθρο 105 του 4504/2017 με την αιτιολογία ότι δήθεν δεν μπορούσε να εφαρμοστεί, ενώ με τις κατάλληλες τροποποιήσεις που είχαμε κάνει μπορούσε να εφαρμοστεί και να δώσει λύσεις στην απελευθέρωση της αγοράς διαχείρισης των αποβλήτων των Λιμένων. Άφησε λοιπόν τα μονοπώλια να λειτουργούν ανενόχλητα, υποσχόμενη ότι το νέο πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ΕΕ, θα το διαμορφώσει η ΡΑΛ. Το 2021 έδωσε παράταση στις συμβάσεις των μονοπωλίων για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία των λιμανιών. Μετά κατήργησε την ίδια την ΡΑΛ και τώρα δίνει ακόμη μια παράταση σε αυτό το καθεστώς»

Ø « Είναι πλέον προφανές ότι η ΝΔ ενδιαφέρεται για την ικανοποίηση των συγκεκριμένων συμφερόντων τόσο πολύ ώστε αψηφά και την ευρωπαϊκή οδηγία (352/2017) και την προειδοποίηση ότι η χώρα μας θα φάει πρόστιμο για αυτήν την παράνομη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων σε συγκεκριμένες εταιρείες αποβλήτων. Ευτυχώς το 2023 δεν θα δώσει άλλη παράταση, γιατί πια δε θα είναι Κυβέρνηση και θα εφαρμοστούν όσα ορίζουν οι ευρωπαϊκοί κανόνες και το Δίκαιο» Πλωτές εξέδρες…χωρίς περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις! Άλλη μια «αναπτυξιακή» πολιτική της ΝΔ

«Σχετικά με το άρθρο που παρατείνει τις άδειες των πλωτών εξεδρών από 6 σε 9 μήνες, η γνώμη μας είναι ότι πρέπει να μπουν όροι, να προστεθεί η υποχρέωση πρότυπων περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεω- ειδικά στις περιπτώσεις που αυτές θα είναι ηλεκτροδοτούμενες και υδροτοτούμενες- και να ορισθεί η αδειοδοτούσα Αρχή. Ναι στην ενίσχυση του τουρισμού, αλλά δεν μπορούμε να δεχθούμε την παραβίαση της νομοθεσίας και την μονιμοποίηση, ουσιαστικά, του προσωρινού καθεστώτος».

Ø Φωτογραφικές αλλαγές στη διαδικασία μεταθέσεων των Λιμενικών

«Θεσμοθετείται φωτογραφικές διαδικασίες μεταθέσεων, που παρακάμπτουν την υπάρχουσα νομοθεσία και υπονομεύουν τον βασικό στόχο για την ενίσχυση των υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος. Με λίγα λόγια, πρέπει να στελεχώνεται το Καστελόριζο και όχι να μένει κενό για να στέλνουμε τους «δικούς» μας εκεί που επιθυμούν, γιατί αυτό κάνει με αυτό το άρθρο η Κυβέρνηση».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο