Τα ναυπηγεία Fincantieri απέστειλαν την πλέον ανταγωνιστική πρόταση ναυπήγησης Κορβέτων και αναβάθμιση ΜΕΚΟ με 3 εκ των 4 κορβέτων και η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ να γίνουν στα ναυπηγεία Onex Elefsis – Στόχος να υποβληθεί το σχέδιο ακόμα και πριν από το τέλος της χρονιάς η το αργότερο μέσα στην πρώτη εβδομάδα Ιανουαρίου
Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας την ώρα που τα ναυπηγεία Fincantieri απέστειλαν την πλέον ανταγωνιστική πρόταση ναυπήγησης Κορβέτων και αναβάθμιση ΜΕΚΟ με 3 εκ των 4 κορβέτων και η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ να γίνουν στα ναυπηγεία Onex Elefsis.
Οι εξελίξεις
⁃ την εβδομάδα 13-17 Δεκεμβρίου πέρασε από το Αμερικανικό κοινοβούλιο νομοσχέδιο που ανοίγει το δρόμο και μέσω νόμου στο DFC για να χρηματοδοτήσει / επενδύσει στην Onex Ναυπηγεία Ελευσίνα της Ελλάδας που προάγουν την Ασφάλεια της περιοχής
⁃ Την Παρασκευή 17 και Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι Ελευσίνας κατόπιν απόφασης ΔΣ Σωματείου και Γενικής Συνέλευσης γίνονται οι πρώτοι πιστωτές που συμβάλλονται με το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων από τον Onex
⁃ Τρίτη 21/21, Fincantieri απέστειλε την πλέον ανταγωνιστική πρόταση κατασκευής Κορβέτων και αναβάθμιση ΜΕΚΟ με κατασκευή των 3 από τις 4 κορβέτων και της αναβάθμισης των ΜΕΚΟ στα ναυπηγεία Onex elefsis. Η κορβέτα ελληνικής κατασκευής με ιταλικό σχεδιασμό θεωρείται το κορυφαίο με διαφορά στην κατηγορία του πλοίο, με πλείστα επιχειρησιακά οφέλη, ενώ τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα μετατραπούν σε κορυφαίοι κατασκευαστικό ναυπηγείο της Ευρώπης μέσα από την μεταφορά τεχνογνωσίας και νέες επενδύσεις
⁃ Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23/12 το σχέδιο εξυγίανσης προωθείται από την ΕΥ (Εrnst& Young) για υπογραφή στο ΥΕΘΑ / ΠΝ και στα τραπεζικά ιδρύματα ώστε αμέσως μετά να υποβληθεί στα αρμόδια δικαστήριο για επικύρωση. Το σχέδιο προβλέπει την ανάληψη περί των 210-230 εκατομμυρίων ευρώ υποχρεώσεις, πλάνο επενδυτών ύψους 150-200 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 10ετιας, δημιουργία άνω των 2.000 θέσεων εργασίας, και πολλαπλά οφέλη, όπως για το Δημόσιο άνω του μισού δισ., για Ταμεία άνω των 300 εκ καθώς και έμμεση αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,5%. Το εμπορικό τμήμα του ναυπηγείου είναι ήδη διασφαλισμένο από το πλεονάζον πελατειακό δυναμικό της Onex που δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετηθεί στα ναυπηγεία της Σύρου ενώ το αμυντικό θεωρείται πως θα επανεκκινήσει με το πρόγραμμα κορβέτων του ΠΝ.
Στόχος να υποβληθεί το σχέδιο ακόμα και πριν από το τέλος της χρονιάς ή το αργότερο μέσα στην πρώτη εβδομάδα Ιανουαρίου.
Μηνάς Τσαμόπουλος
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Το σχέδιο εξυγίανσης προωθείται για υπογραφή σε ΥΕΘΑ / ΠΝ και τράπεζες