Όσον αφορά το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά δεν έχει αποσαφηνιστεί πότε θα εξοφληθούν οι εργαζόμενοι και πόσοι από αυτούς θα εργαστούν κάτω από τη νέα ιδιοκτησία.
Συνεχίζονται ωστόσο οι εργασίες για την ολοκλήρωση των εργασιών στα σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού, μετά την εκταμίευση που έγινε πρόσφατα.
Για το Ναυπηγείο Ελευσίνας, εκκρεμεί ακόμα η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου που θα προβλέπει τη δραστική μείωση των οφειλών προς τρίτους και μια σειρά θεμάτων που έχουν σχέση με την βιώσιμη λειτουργία του Ναυπηγείου και βεβαίως την εξόφληση των εργαζομένων.
Το ενδιαφέρον της Fincantieri είναι ζωηρό και εκπρόσωποί της συμμετέχουν στις συζητήσεις για το μέλλον του ναυπηγείου, τόσο με τον Πάνο Ξενόκωστα, όσο και με κυβερνητικούς παράγοντες.
Αν για κάποιους λόγους δεν ολοκληρωθεί το κείμενο που θα ενσωματώνει τις απόψεις των επενδυτών, τότε, όπως σχολίαζαν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη, θα είναι μια δυσάρεστη εξέλιξη.
Η Cosco
Το όλο σκηνικό συμπληρώνει η πρόθεση της κινεζικής εταιρείας Cosco να επισπεύσει την κατασκευή της τέταρτης προβλήτας στους χερσαίους χώρους που σήμερα χρησιμοποιούνται για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες από εταιρείες που ενοικιάζουν τους χώρους.
Προφανώς, οι διεργασίες για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας επηρεάζουν και τα μικρά ναυπηγεία του Περάματος και κυρίως τους εργολάβους που αναλαμβάνουν εργασίες στους ντόκους του λιμένα Πειραιώς. Οι εταιρείες αυτές περιμένουν με αγωνία τις εξελίξεις προκειμένου να καθορίσουν και να σχεδιάσουν το δικό τους μέλλον.
Το μεγάλο άγχος το έχει για τις εξελίξεις ο Πάνος Ξενοκώστας, ο οποίος συντονίζει τις συζητήσεις και με την κυβέρνηση και με τους ξένους επενδυτές. Να θυμίσουμε ποιες είναι προθέσεις του Π. Ξενοκώστα, όπως αυτές αναπτύχθηκαν από τον ίδιο πρόσφατα στο Mononews:
«Έδωσα τον λόγο μου στους εργαζομένους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως είχα κάνει και στο Νεώριο. Και εξηγώ: δεν ήμουν σε θέση να γνωρίζω, κανείς δεν θα μπορούσε, τα πραγματικά χρέη των Ναυπηγείων, καθώς είχαμε όλοι παραπλανηθεί, αφού για παράδειγμα, δεν αποτυπώνονταν καν στους ισολογισμούς της εταιρίας οι οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ αντίθετα αποτυπώνονταν ως έσοδα οι επι της ουσίας ταμειακές διευκόλυνσης του ΠΝ.
Αυτά και αλλά, δεν θέλω να σας μπλέξω με λεπτομέρειες, εκτίναξαν τα χρέη.
«Το ναυπηγείο δεν είναι το ΑΦΜ»
Γιατί; Μα το ναυπηγείο, δεν είναι το ΑΦΜ, οι τίτλοι ιδιοκτησίας ή τα ακίνητα του. Είναι οι άνθρωποί του. Αυτοί είναι που πετυχαίνουν τα θαύματα και αλλάζουν την φυσική εξέλιξη μιας κατάστασης. Γιατί μαζί με αυτούς, όπως και στο Νεώριο, θέλω να αλλάξω την φυσική εξέλιξη των πραγμάτων και να αναγεννήσουμε ένα «νεκρό» ναυπηγείο από τις στάχτες του.
Εγώ, μαζί με αυτούς τους ανθρώπους δουλεύω, αγωνίζομαι και αγωνιώ. Και για αυτούς θα κάνω τα πάντα, γιατί γνωρίζω πως και αυτοί κάνουν για εμένα τα πάντα. Άρα, πολύ απλά, χωρίς καθόλου σκέψη πήρα την απόφαση να βρούμε, και το βρήκαμε, το μοντέλο που θα κάνει το απίθανο, πιθανό.
Αυτό το πλάνο σχεδιάζουμε να υποβάλλουμε για έγκριση στα αρμόδια δικαστήρια αφού το αποδεχτούν και εγγράφως οι πιστωτές. Και πάνω σε αυτό το πλάνο την επόμενη μέρα θα κάνουμε ότι χρειαστεί για να πετύχουμε».