Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας: Τον Δεκέμβριο οι οριστικές αποφάσεις – Ξενοκώστας: Θέλουμε να κάνουμε το απίθανο πιθανό

Οι παρασκηνιακές συζητήσεις συνεχίζονται για τις τελικές ρυθμίσεις που αφορούν στην λειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά με τον νέο ιδιοκτήτη εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου και του Ναυπηγείου Ελευσίνας με την συνεργασία ΟΝΕΧ και Fincantieri.

Όσον αφορά το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά δεν έχει αποσαφηνιστεί πότε θα εξοφληθούν οι εργαζόμενοι και πόσοι από αυτούς θα εργαστούν κάτω από τη νέα ιδιοκτησία.

Συνεχίζονται ωστόσο οι εργασίες για την ολοκλήρωση των εργασιών στα σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού, μετά την εκταμίευση που έγινε πρόσφατα.

Για το Ναυπηγείο Ελευσίνας, εκκρεμεί ακόμα η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου που θα προβλέπει τη δραστική μείωση των οφειλών προς τρίτους και μια σειρά θεμάτων που έχουν σχέση με την βιώσιμη λειτουργία του Ναυπηγείου και βεβαίως την εξόφληση των εργαζομένων.

Το ενδιαφέρον της Fincantieri είναι ζωηρό και εκπρόσωποί της συμμετέχουν στις συζητήσεις για το μέλλον του ναυπηγείου, τόσο με τον Πάνο Ξενόκωστα, όσο και με κυβερνητικούς παράγοντες.

Αν για κάποιους λόγους δεν ολοκληρωθεί το κείμενο που θα ενσωματώνει τις απόψεις των επενδυτών, τότε, όπως σχολίαζαν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη, θα είναι μια δυσάρεστη εξέλιξη.

Η Cosco

Το όλο σκηνικό συμπληρώνει η πρόθεση της κινεζικής εταιρείας Cosco να επισπεύσει την κατασκευή της τέταρτης προβλήτας στους χερσαίους χώρους που σήμερα χρησιμοποιούνται για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες από εταιρείες που ενοικιάζουν τους χώρους.

Προφανώς, οι διεργασίες για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας επηρεάζουν και τα μικρά ναυπηγεία του Περάματος και κυρίως τους εργολάβους που αναλαμβάνουν εργασίες στους ντόκους του λιμένα Πειραιώς. Οι εταιρείες αυτές περιμένουν με αγωνία τις εξελίξεις προκειμένου να καθορίσουν και να σχεδιάσουν το δικό τους μέλλον.

 

Το μεγάλο άγχος το έχει για τις εξελίξεις ο Πάνος Ξενοκώστας, ο οποίος συντονίζει τις συζητήσεις και με την κυβέρνηση και με τους ξένους επενδυτές. Να θυμίσουμε ποιες είναι προθέσεις του Π. Ξενοκώστα, όπως αυτές αναπτύχθηκαν από τον ίδιο πρόσφατα στο Mononews:

«Έδωσα τον λόγο μου στους εργαζομένους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως είχα κάνει και στο Νεώριο. Και εξηγώ: δεν ήμουν σε θέση να γνωρίζω, κανείς δεν θα μπορούσε, τα πραγματικά χρέη των Ναυπηγείων, καθώς είχαμε όλοι παραπλανηθεί, αφού για παράδειγμα, δεν αποτυπώνονταν καν στους ισολογισμούς της εταιρίας οι οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ αντίθετα αποτυπώνονταν ως έσοδα οι επι της ουσίας ταμειακές διευκόλυνσης του ΠΝ.

Αυτά και αλλά, δεν θέλω να σας μπλέξω με λεπτομέρειες, εκτίναξαν τα χρέη.

Η αλήθεια είναι πως είχα, όπως και στο Νεώριο όπου είχαν ανακύψει ανάλογα προβλήματα, εισηγήσεις από όλους τους συμβούλους μου να εγκαταλειφθεί η προσπάθεια και να περιμένουμε να προχωρήσουμε μέσω της διαδικασίας της ειδικής διαχείρισης, όταν και όπως αυτή εξελίσσονταν.

«Το ναυπηγείο δεν είναι το ΑΦΜ»

Γιατί; Μα το ναυπηγείο, δεν είναι το ΑΦΜ, οι τίτλοι ιδιοκτησίας ή τα ακίνητα του. Είναι οι άνθρωποί του. Αυτοί είναι που πετυχαίνουν τα θαύματα και αλλάζουν την φυσική εξέλιξη μιας κατάστασης. Γιατί μαζί με αυτούς, όπως και στο Νεώριο, θέλω να αλλάξω την φυσική εξέλιξη των πραγμάτων και να αναγεννήσουμε ένα «νεκρό» ναυπηγείο από τις στάχτες του.

Εγώ, μαζί με αυτούς τους ανθρώπους δουλεύω, αγωνίζομαι και αγωνιώ. Και για αυτούς θα κάνω τα πάντα, γιατί γνωρίζω πως και αυτοί κάνουν για εμένα τα πάντα. Άρα, πολύ απλά, χωρίς καθόλου σκέψη πήρα την απόφαση να βρούμε, και το βρήκαμε, το μοντέλο που θα κάνει το απίθανο, πιθανό.

Αυτό το πλάνο σχεδιάζουμε να υποβάλλουμε για έγκριση στα αρμόδια δικαστήρια αφού το αποδεχτούν και εγγράφως οι πιστωτές. Και πάνω σε αυτό το πλάνο την επόμενη μέρα θα κάνουμε ότι χρειαστεί για να πετύχουμε».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο