Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εννέα προτάσεις για τη νέα εποχή της Ακτοπλοΐας

Ενώπιον πολλών και σοβαρών προκλήσεων βρίσκεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα η οποία καλείται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της επόμενης ημέρας ώστε να προλάβει να ανέβει στο τρένο των εξελίξεων. Οι εποχές είναι κομβικής σημασίας αν αναλογιστεί κανείς ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι αρτηρίες που συνδέουν τα νησιά της Ελλάδας με την ηπειρωτική χώρα και διαδραματίζει εκτός από οικονομικό ρόλο και εθνικό.

Η ενεργειακή κρίση έχει στριμώξει τον κλάδο που προσπαθεί να κάνει διαχείριση προβλημάτων και να ισορροπήσει τα λειτουργικά κόστη με τις τιμές των εισιτηρίων. Όμως το βασικό θέμα- πρόκληση είναι και μετάβαση στην “πράσινη ναυτιλία” που προϋποθέτει την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 11 δισεκατομμύρια ευρώ.

Προς την κατεύθυνση αυτή το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με επικεφαλής τον δρ Γιώργο Πατέρα κατέθεσε εννέα προτάσεις-λύσεις:

Παρά την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ σε 13% στα εισιτήρια επιβατών, διατηρούμε τα πρωτεία στην Ε.Ε. σε ύψος συντελεστή που σε κάποια Κ-Μ είναι μηδενικός ή 3-6%. Όσο πιο προσιτή είναι η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου επιβατών (αλλά και αυτό των ι.χ. οχημάτων), τόσο μεγαλύτερα είναι τα δημόσια έσοδα από ΦΠΑ στα νησιά υπερβαίνοντας τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα ναύλα.
Η ολοκλήρωση της επί μακρόν κυοφορούμενης επέκτασης του προαστιακού στο Λαύριο, προσφέρει την εναλλακτική επιλογή αξιοποίησης του λιμένα αυτού, με την εξοικονόμηση 2-4 ωρών θαλάσσιου ταξιδιού και των αντιστοίχων καυσίμων. Το έργο αυτό, όπως και για την Ραφήνα, πρέπει να προχωρήσει άμεσα και παράλληλα απαιτούνται κάποια συμπληρωματικά λιμενικά έργα στον λιμένα του Λαυρίου.
Η συνεπής τήρηση των υποχρεώσεων του Δημοσίου για την καταβολή εμπρόθεσμα των μισθωμάτων των γραμμών δημοσίου συμφέροντος και
του μεταφορικού ισοδύναμου. Επιβάλλεται και η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των άγονων γραμμών ώστε να καλυφθεί το επιπλέον κόστος των καυσίμων.
Η χρήση εναλλακτικού καυσίμου (LNG) στα πλoία που οι μηχανές τους δύνανται να μετατραπούν σε διπλού καυσίμου (dual fuel) με προϋπόθεση την λειτουργία δικτύου παροχής του καυσίμου αυτού στα πλοία. Το LNG (με τη σημερινή του προέλευση από ορυκτά καύσιμα) θεωρείται μεταβατικό καύσιμο και δεν θεωρείται γαλάζιο ή πράσινο.
Η δρομολόγηση των κονδυλίων που θα προέλθουν από το ETS (Emission Trading Scheme) για την απανθρακοποίηση τη ακτοπλοίας.
Μακροπρόθεσμες ( πολυετείς ) συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για νεότευκτα πιο πράσινα πλοία
Αύξηση του ανταγωνισμού στην προσφορά λιμενικών υπηρεσιών
Πρόσβαση σε χρηματοδοτικούς πόρους ( grants ) του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ( και Αναπτυξιακού Νόμου ) για εγκατάσταση Energy Saving Devices στον υφιστάμενο στόλο και χρηματοδότηση του πράσινου κομματιού νεότευκτων πλοίων
Αποζημίωση υποχρεωτικών εκπτώσεων

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εννέα προτάσεις για τη νέα εποχή της Ακτοπλοΐας

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Π.Ο.Λ.: ‘’Κουρεμένο’’ το έκτακτο επίδομα 600 ευρώ για τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ και του Λιμενικού

Σε συνέχεια της από 06-12-2022 ανακοίνωσης μας (εδώ) αναφορικά με την εξαγγελία του πρωθυπουργού για την χορήγηση εφάπαξ επιδόματος 600 ευρώ στα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ και του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. η Ομοσπονδία μας ενημερώθηκε πως στο ανωτέρω ποσό θα είναι  ακατάσχετο αλλά φορολογήσιμο

Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων: Ξεκίνησε η υποβολή των αιτήσεων για μετατάξεις και αποσπάσεις

Με ανακοίνωση της, η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων έκανε γνωστό ότι αναρτήθηκαν από το Υπουργείο Εσωτερικών τα αιτήματα των Φορέων για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων με μετάταξη καθώς και αναγκών με απόσπαση στο πλαίσιο του Β΄ Κύκλου 2022 του Ενιαίου Συστήματος

Κύμη: Στο νέο λιμάνι βρέθηκε βυθισμένο σκάφος από λιμενικούς

Μεσημβρινές ώρες χθες, κατά τη διάρκεια πεζής περιπολίας, από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Κύμης, διαπιστώθηκε, η βύθιση του Ε/Ρ-Τ/Χ σκάφους «ΑΡΜΕΝΙΣΤΗΣ» Τ.Π. 1818, στον νέο λιμένα Κύμης. Από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός, καθώς δεν υπήρχε άτομο εντός του σκάφους

Πλοίο γερμανικής ΜΚΟ με 261 πρόσφυγες, ζητάει άδεια να ελλιμενιστεί σε Ιταλία ή Μάλτα

Πλοίο γερμανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης το οποίο εκτελεί επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στη Μεσόγειο προσπαθούσε χθες Τετάρτη να εξασφαλίσει την άδεια για να ελλιμενιστεί είτε στη Μάλτα, ή στην Ιταλία, προκειμένου να αποβιβάσει εκατοντάδες ανθρώπους που διέσωσε ανοικτά της Λιβύης.  Το σκάφος Humanity 1, της ΜΚΟ SOS Humanity («Ανθρωπότητα SOS»), πλέει προς την κατεύθυνση των ακτών της