Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εννέα προτάσεις για τη νέα εποχή της Ακτοπλοΐας

Ενώπιον πολλών και σοβαρών προκλήσεων βρίσκεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα η οποία καλείται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της επόμενης ημέρας ώστε να προλάβει να ανέβει στο τρένο των εξελίξεων. Οι εποχές είναι κομβικής σημασίας αν αναλογιστεί κανείς ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι αρτηρίες που συνδέουν τα νησιά της Ελλάδας με την ηπειρωτική χώρα και διαδραματίζει εκτός από οικονομικό ρόλο και εθνικό.

Η ενεργειακή κρίση έχει στριμώξει τον κλάδο που προσπαθεί να κάνει διαχείριση προβλημάτων και να ισορροπήσει τα λειτουργικά κόστη με τις τιμές των εισιτηρίων. Όμως το βασικό θέμα- πρόκληση είναι και μετάβαση στην “πράσινη ναυτιλία” που προϋποθέτει την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 11 δισεκατομμύρια ευρώ.

Προς την κατεύθυνση αυτή το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με επικεφαλής τον δρ Γιώργο Πατέρα κατέθεσε εννέα προτάσεις-λύσεις:

Παρά την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ σε 13% στα εισιτήρια επιβατών, διατηρούμε τα πρωτεία στην Ε.Ε. σε ύψος συντελεστή που σε κάποια Κ-Μ είναι μηδενικός ή 3-6%. Όσο πιο προσιτή είναι η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου επιβατών (αλλά και αυτό των ι.χ. οχημάτων), τόσο μεγαλύτερα είναι τα δημόσια έσοδα από ΦΠΑ στα νησιά υπερβαίνοντας τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα ναύλα.
Η ολοκλήρωση της επί μακρόν κυοφορούμενης επέκτασης του προαστιακού στο Λαύριο, προσφέρει την εναλλακτική επιλογή αξιοποίησης του λιμένα αυτού, με την εξοικονόμηση 2-4 ωρών θαλάσσιου ταξιδιού και των αντιστοίχων καυσίμων. Το έργο αυτό, όπως και για την Ραφήνα, πρέπει να προχωρήσει άμεσα και παράλληλα απαιτούνται κάποια συμπληρωματικά λιμενικά έργα στον λιμένα του Λαυρίου.
Η συνεπής τήρηση των υποχρεώσεων του Δημοσίου για την καταβολή εμπρόθεσμα των μισθωμάτων των γραμμών δημοσίου συμφέροντος και
του μεταφορικού ισοδύναμου. Επιβάλλεται και η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των άγονων γραμμών ώστε να καλυφθεί το επιπλέον κόστος των καυσίμων.
Η χρήση εναλλακτικού καυσίμου (LNG) στα πλoία που οι μηχανές τους δύνανται να μετατραπούν σε διπλού καυσίμου (dual fuel) με προϋπόθεση την λειτουργία δικτύου παροχής του καυσίμου αυτού στα πλοία. Το LNG (με τη σημερινή του προέλευση από ορυκτά καύσιμα) θεωρείται μεταβατικό καύσιμο και δεν θεωρείται γαλάζιο ή πράσινο.
Η δρομολόγηση των κονδυλίων που θα προέλθουν από το ETS (Emission Trading Scheme) για την απανθρακοποίηση τη ακτοπλοίας.
Μακροπρόθεσμες ( πολυετείς ) συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για νεότευκτα πιο πράσινα πλοία
Αύξηση του ανταγωνισμού στην προσφορά λιμενικών υπηρεσιών
Πρόσβαση σε χρηματοδοτικούς πόρους ( grants ) του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ( και Αναπτυξιακού Νόμου ) για εγκατάσταση Energy Saving Devices στον υφιστάμενο στόλο και χρηματοδότηση του πράσινου κομματιού νεότευκτων πλοίων
Αποζημίωση υποχρεωτικών εκπτώσεων

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εννέα προτάσεις για τη νέα εποχή της Ακτοπλοΐας

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρ’ ολίγον σύγκρουση αεροσκάφους που απογειώθηκε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με drone

Αεροπλάνο της British Airways που απογειώθηκε από την Αθήνα με προορισμό το αεροδρόμιο Χίθροου στο Λονδίνο απέφυγε στο παρά πέντε σύγκρουση με ένα drone στα 9.600 πόδια. Το περιστατικό πιστεύεται ότι είναι ένα από τα πιο κοντινά ατυχήματα που έχουν

Συντάξεις: Κύμα εξόδου από το Δημόσιο για 40.000

Στην «ουρά» για σύνταξη βρίσκονται φέτος περίπου 40.000 δημόσιοι υπάλληλοι με θεμελιωμένα και κατοχυρωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, χωρίς να έχουν συμπληρώσει το γενικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των 62 ετών. Οι περισσότεροι αναμένεται να κάνουν χρήση των πλασματικών ετών. Την ίδια ώρα αναμένεται

Δημογραφικό: Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού

Η δραματική μείωση της παγκόσμιας γονιμότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του αιώνα αποδεικνύεται στις επικαιροποιημένες και ολοκληρωμένες δημογραφικές εκτιμήσεις των βασικών δεικτών. Η γήρανση του πληθυσμού οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε μακροπρόθεσμες επιπτώσεις τόσο στην αγορά εργασίας όσο και στο συνταξιοδοτικό σύστημα. Τα παγκόσμια «καμπανάκια» έχουν αρχίσει να

Μοντέλο λειτουργίας αεροδρομίου εξετάζεται για τα λιμάνια

Ολοένα και πιο ενεργά συζητά το Υπουργείο Ναυτιλίας την αλλαγή του μοντέλου διαχείρισης της ακτοπλοϊκής κίνησης στα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Η πολιτική ηγεσία φαίνεται πως εξετάζει την δημιουργία μοντέλου αεροδρομίων για τα λιμάνια που έχουν αυξημένο αριθμό ταυτόχρονων ή

Μετάβαση στο περιεχόμενο