Ναυτικό Νοσοκομείο Πειραιά (ΝΝΠ): Η ιστορία του

Το N.Ν.Π. είναι το πρώτο Ναυτικό Νοσοκομείο του Πολεμικού Ναυτικού. Ιδρύθηκε το 1869 και στεγάσθηκε σε κτίριο της περιοχής του Τελωνείου έως το 1890, οπότε και ο εξοπλισμός του μεταφέρθηκε στο τότε νεοϊδρυθέν Νοσοκομείο του Πολεμικού Ναυστάθμου της Σαλαμίνος. Διευθυντής επί πολλά χρόνια διατέλεσε ο Αρχίατρος Όθων Σωνιέρος.

 

%CE%9D%CE%9D%CE%A0%202

 

 

Το 1895 η βασίλισσα Όλγα αγόρασε από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος την έπαυλη Μελετοπούλου με σκοπό την δημιουργία νοσηλευτικού ιδρύματος για την περίθαλψη των πληρωμάτων του Ρωσικού στόλου, όταν αυτός ναυλοχούσε στον Πειραιά. Το ίδρυμα αυτό ήταν ανοικτό για νοσηλεία σε στελέχη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού σε κατοίκους του Πειραιά και σε ιδιώτες της ρωσικής παροικίας.

 

%CE%9D%CE%9D%CE%A0%203

Το 1914-1920 λειτούργησε στην ακτή Ξαβιερίου το νέο Ναυτικό Νοσοκομείο δυναμικότητας 30-40 κλινών. Στη υπάρχουσα έπαυλη προστέθηκε ένας ακόμη όροφος, ενώ στον περίβολο ανεγέρθη Ιερός Ναός της Ρωσικής Παροικίας. Τόσο κατά την διάρκεια της κατοχής όσο και του εμφυλίου πολέμου το κτίριο χρησιμοποιήθηκε για αλλότριες χρήσεις. Μετά από το εμφύλιο πόλεμο παρελήφθη από την Υγειονομική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού και συνέχισε απρόσκοπτα την προσφορά του έως τους σεισμούς του Φεβρουάριου του 1981, που το έπληξαν και σταμάτησε την λειτουργία του. Έως το 1981 το κτίριο υπέστη σημαντικές καταστροφές από τον σεισμό που έπληξε το λεκανοπέδιο της Αττικής και το Νοσοκομείο σταμάτησε να λειτουργεί. Το 1985 το κτίριο ανακαινίστηκε και επαναλειτούργησε. Το 2001 με πρωτοβουλία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, το κτίριο ανακαινίστηκε εκ νέου, εκσυγχρονίστηκε και επαναλειτουργεί έως σήμερα ως Ναυτικό Νοσοκομείο Πειραιά (Ν.Ν.Π) – Παράρτημα του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών (Ν.Ν.Α).

 

Πρόκειται για τετραώροφο κτίριο, που στεγάζεται με κεραμοσκεπή. Μορφολογικά εμφανίζει απλές γεωμετρικές φόρμες, καθώς συνιστά ένα συμπαγές στερεό, με αναφορές στο Νεοκλασικισμό, όπως τα περιθυρώματα που κοσμούν τα ανοίγματα, με τα ξύλινα γαλλικά κουφώματα, τους εξώστες με τα μαρμάρινα φουρούσια στον β’ όροφο, το γείσο στο σημείο διαφοροποίησης των ορόφων, κ.α. Ο τελευταίος όροφος στο κτίριο αποτελεί μεταγενέστερη προσθήκη, αφού εμφανίζει μορφολογικά απλοποιημένα στοιχεία.

ΠΗΓΗ: https://piraeusarchwalks.gr/ktiria/nautiko-nosokomeio/

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Ώρα νησιού: Γιατί κάποια θέρετρα στις Μαλδίβες μετακινούν τα ρολόγια τους μια ώρα μπροστά

Μπορεί να είναι αλήθεια ότι τα πολυτελή θέρετρα των Μαλδίβων τα έχουν πραγματικά όλα – το τιρκουάζ νερό, την πλούσια θαλάσσια ζωή και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικό τους σύστημα χρόνου. Αναφέρεται ως «ώρα του νησιού», δεν είναι μια μεταφορική ρήση που

Σύγκρουση και βύθιση πλοίου στον Εύξεινο Πόντο

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Τρία μέλη πληρώματος Συριακής εθνικότητας αγνοούνται όταν το 36 ετών πλοίο τους συγκρούσθηκε και βυθίστηκε στο διάδρομο σιτηρών της Ουκρανίας πλησίον των ακτών της Ρουμανίας τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου (18/5). Tο υπό σημαία Τανζανίας

Μετάβαση στο περιεχόμενο