Ναυτιλία: Ο στόλος με το γηραιότερο containership στον κόσμο

Τι δείχνουν τα στοιχεία της Alphaliner για την ναυτιλιακή με τον μεγαλύτερο σε ηλικία στόλο στον κόσμο

MSC είναι η ναυτιλιακή εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας είκοσι ετών και άνω. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η ναυτιλιακή με έδρα τη Γενεύη διαθέτει σήμερα στόλο περίπου 212 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 718.000 teu, δηλαδή κοντά στο 25% του συνόλου του στόλου 20 ετών και άνω.

Είναι αξιοσημείωτο ότι 145 από τα 330 μεταχειρισμένα πλοία τακτικών γραμμών που αγόρασε η MSC από τότε που ξεκίνησε ένα ιστορικό σερί αγορών τον Αύγουστο του 2020 είναι πλοία εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 20 ετών και άνω.

Η Maersk έρχεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης μεγαλύτερης χωρητικότητας, με 48 πλοία σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την Evergreen (36 μονάδες), την ινδονησιακή εταιρεία Tanto Intim Line (23) και τη Hapag-Lloyd (20). Μια άλλη ναυτιλιακή εταιρεία από την Ινδονησία η Salam Pasifik είναι επόμενος στη λίστα (19 πλοία), ακολουθούμενος από την COSCO SHIPPING (18), την Arkas, την CMA CGM και την PIL (16 το καθένα).

Όσον αφορά τους Non-Operating ιδιοκτήτες (NOOs), οι κορυφαίοι 30 ιδιοκτήτες με τις περισσότερες μονάδες είκοσι ετών και άνω είναι η Global Ship Lease (GSL – 25 μονάδες), ακολουθούμενη από την Costamare, την Conbulk και τη Danaos (15 η καθεμία). Στη συνέχεια έρχονται η NSB Nierderelbe (12) και η SFL Corporation (9). Ο υπόλοιπος στόλος αυτής της ηλικιακής ομάδας, το μεγαλύτερο μέρος, είναι εξαιρετικά κατακερματισμένος.

Το γηραιότερο containership

Αξιοσημείωτη είναι η πορεία του πιο γερασμένου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο με την δραστηριότητα του σηματοδοτεί όλη την πορεία ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου, εμπορευματοκιβωτίων.

Ξεκίνησε τη ζωή του υπηρετώντας την πρώιμη ανάπτυξη του κλάδου μεταφοράς containers στον ανεπτυγμένο από τότε κόσμο, και όσο μεγάλωνε σε ηλικία, πλησίαζε τις υπό ανάπτυξη περιοχές. Πέρασε από τις ΗΠΑ, τη Βόρειο Ευρώπη και μετά κατέβηκε στο νότο (Μεσόγειο) ακόμη πιο νότια (Νότιος Αμερική) και τώρα βρίσκεται στη Δυτική Αφρική.

Πρόκειται για το πλοίο MARGI, μεταφορικής ικανότητας 486 teu που κατασκευάστηκε το 1970 στην Ολλανδία. Το MARGI παραδόθηκε ως GREYHOUND αλλά έγινε περισσότερο γνωστό ως FLYING SCOT για την αμερικανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων SeaLand. Στη συνέχεια πέρασε στην ναυτιλιακή Cast όπου χρησιμοποιήθηκε στη Βόρεια Ευρώπη, αρχικά ως CAST SALMON και αργότερα ως CAST RACCOON.

Στη συνέχεια της καριέρας του ήρθε στη Μεσόγειο με τη Metz Container Lines (MCL) ως PABLO METZ και αργότερα «μετανάστευσε» στη Νότια Αμερική, πριν καταλήξει στη Δυτική Αφρική, την τρέχουσα εμπορική ζώνη δραστηριότητας του. Το πλοίο έχει νεκρό βάρος 4.250 τόνους, μήκος 114,45 μέτρα και πλάτος 20,30 μέτρα.

Το σχέδιό του που προβλέπει να έχει την γέφυρα μπροστά, ήταν ήδη σχετικά προηγμένο για την εποχή του, αλλά και αρκετά κοινό με πολλά, ειδικά στις ΗΠΑ, πλοία εμπορευματοκιβωτίων αυτής της εποχής.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Α.Φωκά: Στη σωστή κατεύθυνση οι πρωτοβουλίες του Υπ. Ναυτιλίας για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου βάσει της έκθεσης Ντράγκι

Προς τη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι αποφάσεις και οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας για την ανανέωση και το “πρασίνισμα” του ακτοπλοϊκού στόλου με βάση την πρόσφατη έκθεση του πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι. Αυτό επεσήμανε η προϊσταμένη

Πολεμικό Ναυτικό: Δοκιμές εν πλω για το πρώτο περιπολικό κλάσης «Island»

Σύμφωνα με ανακοίνωση των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, που αποδέσμευσε επίσης και φωτογραφίες, το πρώτο παράκτιο περιπολικό τύπου «Island» του Πολεμικού Ναυτικού ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές εν πλω. To πρώτο από τα σκάφη έχει ονομαστεί  “Υποκελευστής Ιωάννης Μαντούβαλος” (P197).

Έλεγχος στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα

ΘΕΜΑ:  Αιφνιδιαστικός επιτόπιος έλεγχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα (Αττικής)- Παλούκια (Σαλαμίνας) – Πέραμα (Αττικής) Η Επιτροπή Ανταγωνισμού («ΕΑ») διενήργησε αιφνιδιαστικό επιτόπιο έλεγχο στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας στον κλάδο παροχής υπηρεσιών μεταφοράς στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα (Αττικής)- Παλούκια (Σαλαμίνας), αναφορικά

Το «ουκρανικό μοντέλο» είναι η λύση για το Προσφυγικό και όχι το κλείσιμο των συνόρων από τη Γερμανία (*)

Η απόφαση του Βερολίνου να επαναφέρει από 16/9/2024 έως 15/3/2025 τους μεθοριακούς ελέγχους στα χερσαία σύνορά της με Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Δανία, προκειμένου να αντιμετωπίσει λέει τις μεταναστευτικές ροές που κατακλύζουν τη Γερμανία, αναμφίβολα προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση μιας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο