Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων

Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις

Κοντά στα υψηλά όλων των εποχών βρίσκονται οι τιμές ναυπήγησης όλων σχεδόν των κατηγοριών πλοίων σύμφωνα με μελέτη της Danish Ship Finance. H συνεχής τοποθέτηση νέων παραγγελιών και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων όλο και πιο κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αναφέρει ο χρηματοδοτικός οίκος προσθέτοντας ότι ο μέσος δείκτης τιμών των νεότευκτων έχει αυξηθεί κατά 4% τους τελευταίους έξι μήνες και βρίσκεται κοντά στο υψηλά της περιόδου 2007-2008.

Τα κινεζικά και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι τα κύρια ωφελημένα, καθώς εξασφαλίζουν τη μερίδα του λέοντος των νέων παραγγελιών. Τα κινέζικα ναυπηγεία αναμένεται να παραδώσουν τα περισσότερα νέα δεξαμενόπλοια, ενώ τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας θα είναι απασχολημένα με την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων για τα επόμενα χρόνια.

Εμπορευματοκιβώτια

Το ήδη ρεκόρ υψηλών παραγγελιών (σε όρους χωρητικότητας) συγκράτησε, το 2023, την υπογραφή νέων συμβολαίων στο μέσο όρο δεκαετίας (6% του στόλου) αναφέρει η Danish Ship Finance.

Το βιβλίο παραγγελιών των περίπου 800 πλοίων κατανέμεται μεταξύ 80 ναυπηγείων, αλλά συγκεντρώνεται σε μεγάλα ναυπηγεία πρώτης τάξης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία κατασκευάζουν το 55% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτια καταλαμβάνουν το 23% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών, μετρούμενα σε cgt.

Ξηρό χύδην φορτίο

Οι συµβάσεις ναυπήγησης στον τοµέα των χύδην φορτίων ξηρού φορτίου έχουν παραμείνει στο μέσο επίπεδο από το 2017. Πέρυσι, οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο 5% του στόλου. Οι τρέχουσες παραγγελίες (περίπου 1.200 πλοία – 9% του

στόλου) κατανέμονται μεταξύ 100 ναυπηγείων, με τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία να κατασκευάζουν το 50%.

Το βιβλίο παραγγελιών των bulk carrier βρίσκεται σήμερα σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο και αντιπροσωπεύει το 17% του παγκόσμιου του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.

Φορτηγά φυσικού αερίου

Με το βιβλίο παραγγελιών να βρίσκεται ήδη στο 55% περίπου του στόλου, η τοποθετήση παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου )LNG Carriers) υποχώρησε τον τελευταίο χρόνο στο 10% του στόλου. Εν τω μεταξύ, οι παραγγελίες για LPG Carriers (πλοία μεταφοράς υγραερίου) έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ (18% του στόλου). Σε 32 ανέρχονται τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν τα σχεδόν 600 Gas Carriers σε παραγγελία, με τα τρία μεγαλύτερα διεκδικούν το 60% και οι δέκα πρώτες το 90%. Το 29% των του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών είναι αφιερωμένο στα Gas Carriers.

Δεξαμενόπλοια

Μετά το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 2022 (1% του στόλου), οι νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων επανήλθαν το 2023 σε υψηλότερα επίπεδα (στο 5% του στόλου). Περίπου 500 παραγγελίες νέων πλοίων τοποθετήθηκαν, με την πλειοψηφία να τοποθετείται στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα 800 πλοία που είναι υπό παραγγελία κατανέμονται σε περίπου 100 ναυπηγεία, με τα δέκα μεγαλύτερα να κατασκευάζουν το 50%. Οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 14% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.

Τάσεις

Από τις αρχές του 2023, η ετήσια διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία έχει αυξηθεί κατά 6 εκατομμύρια cgt σε 59 εκατ. cgt. Η ενεργός χωρητικότητα των ναυπηγείων κατανέμεται σήμερα μεταξύ περίπου 314 ναυπηγείων που κατασκευάζουν πλοία μεγαλύτερα από 2.000 dwt, σε σύγκριση με 290 ναυπηγεία το 2022. Τα ναυπηγεία πρώτης βαθμίδας αντιπροσώπευαν περίπου το 75% των συνολικών παραδόσεων το 2023. Σημειώνεται τέλος ότι το 2023 παραγγέλθηκαν 1.800 επιπλέον πλοία κατανεμημένα μεταξύ 190 ναυπηγείων εκ των οποίων τα 75 είναι πρώτης τάξης. Τον Απρίλιο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 127 εκατομμύρια cgt.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Γιβραλτάρ βάζει το… κερασάκι στην τούρτα του Brexit: Η συμφωνία οδηγός για να χαθούν στη συνέχεια η βόρεια Ιρλανδία και οι βάσεις στην Κύπρο

Όπως αναφέρεται σε αυτό, οι βουλευτές προειδοποιούν πως η υπόσχεση του Brexit για ισχυρότερη κυριαρχία απέτυχε και, αντίθετα, οδηγεί σε απώλεια του ελέγχου των βρετανικών εδαφών. Ο ισχυρισμός έρχεται πριν από μια αντιπαράθεση τη Δευτέρα μεταξύ του David Cameron και

Ναυάγιο στην Πύλο: Ένταση έξω από τα δικαστήρια στην Καλαμάτα – Δύο τραυματίες και δύο προσαγωγές

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, υπήρξε ένταση ανάμεσα σε άνδρες των ΜΑΤ και διαδηλωτές. Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστούν δύο άτομα, ενώ έγιναν και δύο προσαγωγές. Να σημειωθεί ότι για τις 9 το πρωί, έχουν προγραμματιστεί διαδηλώσεις συλλογικοτήτων. Δείτε ΒΙΝΤΕΟ του tharrosnews:

ΣτΕ: Άμεση επανεκκίνηση των εργασιών εκβάθυνσης στο λιμάνι του Πειραιά

Το Συμβούλιο της Επικρατείας ανακάλεσε την από 17/05/2024 προσωρινή διαταγή αναστολής των εργασιών εκβάθυνσης στο λιμάνι του Πειραιά. Η απόφαση ανάβει το πράσινο φως στη συνέχιση των εργασιών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού ενός από τα πιο σημαντικά λιμάνια της Ευρώπης και

ΟΛΠ Α.Ε.: Επενδύσεις σε όλους τους τομείς για την επίτευξη νέων ρεκόρ

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς προχωρά στην υλοποίηση αναπτυξιακών έργων με μακροπρόθεσμο ορίζοντα και περιβαλλοντικό πρόσημο, αλλά και στην ψηφιακή μετάβαση με τη χρήση νέων τεχνολογιών και εργαλείων ψηφιοποίησης. Τα σχέδια αυτά ενισχύονται από τις οικονομικές επιδόσεις της εισηγμένης, η οποία

Μετάβαση στο περιεχόμενο