Ναυτιλία: Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων – Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές

Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα

Αυξημένη ζήτηση σε συμβουλές και προσωπικό ασφαλείας, αναφέρουν εταιρείες που προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας, καθώς οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να κρατήσουν τα πληρώματα, τα πλοία και τα φορτία ασφαλή από τις νέες απειλές.

Οι επιθέσεις των Χούθι, που κορυφώθηκαν τον περασμένο Μάρτιο,  έρχονται να προστεθούν στις απειλές που αντιμετωπίζουν τα πλοία και οι ναυτικοί τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας και την έξαρση των επιθέσεων πειρατών από τη Σομαλία.

Οι ανησυχίες για την ασφάλεια αυξήθηκαν επίσης μετά την κατάσχεση στις 13 Απριλίου από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν του MSC Aries, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ισραηλινές διασυνδέσεις, καθώς διέσχιζε το στενό του Ορμούζ στην είσοδο του Κόλπου.

Ο Jakob Larsen, επικεφαλής ασφάλειας και ασφάλειας της Bimco, μιας μεγάλης διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών, ανέφερε στους Financial Times, ότι η αναζήτηση συμβουλών ασφαλείας αντικατοπτρίζει το πώς η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι «πολύ ανήσυχη» για τις προοπτικές μεγάλης κλίμακας σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή.

«Η επιδείνωση της κατάστασης ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχει  ως αποτέλεσμα την αύξηση της χρήσης ένοπλων φρουρών σε εμπορικά πλοία στην περιοχή», είπε ο Λάρσεν.

Ο Ντέιβιντ Τζόνσον, διευθύνων σύμβουλος της EOS Risk, κορυφαίας επιχείρησης στο Ηνωμένο Βασίλειο στον τομέα, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του λάμβανε περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες ως αποτέλεσμα της έκρηξης της ανασφάλειας.

Ανάκαμψη

Το ανανεωμένο ενδιαφέρον σηματοδοτεί μια ανάκαμψη για έναν τομέα που είχε υποχωρήσει την τελευταία δεκαετία μετά την ανάσχεση των επιθέσεων από Σομαλούς πειρατές. Οι επιθέσεις κορυφώθηκαν μεταξύ 2009 και 2012 προτού μειωθούν σταδιακά, αποτρεπόμενες από φρουρούς ασφαλείας και καλύτερη χερσαία διακυβέρνηση.

Ωστόσο, ο Jon Gahagan, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων ναυτιλιακών κινδύνων Sedna Global, με έδρα τις ΗΠΑ, είπε ότι οι πλοιοκτήτες θα χρειάζονταν διαφορετικά μέσα προστασίας έναντι πολλών από τις τρέχουσες απειλές. Οι ένοπλοι φρουροί, για παράδειγμα, δεν θα τους προστάτευαν από τους βαλλιστικούς πυραύλους που συχνά εκτοξεύουν οι Χούθι.

«Οι ιδιωτικές εταιρείες θαλάσσιας ασφάλειας πρέπει να εξελιχθούν από ένα μονοδιάστατο κομμάτι μιας απειλής με την πειρατεία», είπε ο Gahagan.

Ο Peter Cook, πρώην επικεφαλής της Ένωσης Ασφαλείας για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία (Sami), μιας εμπορικής ένωσης, ανέφερε ότι, στο τρέχον, τεταμένο γεωπολιτικό περιβάλλον, οι ναυτιλιακές εταιρείες είχαν λίγες εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με τους παρόχους θαλάσσιας ασφάλειας.

Υψηλές αμοιβές

Η Johnson στην EOS Risk, η οποία αναπτύχθηκε σε μεγάλο βαθμό παρέχοντας ένοπλους φρουρούς για πλοία στο αποκορύφωμα του προβλήματος της πειρατείας στη Σομαλία μεταξύ 2009 και 2012, υποστήριξε ότι η παροχή «ανδρών με όπλα» στους πλοιοκτήτες είχε γίνει από τότε μια «εμπορευματοποιημένη επιχείρηση».

Αντίθετα, το προσωπικό του γραφείου – την ακριβή τοποθεσία του οποίου προτιμά να αποκρύψει η ομάδα – χρησιμοποιεί οθόνες για να παρακολουθεί τις τοποθεσίες των δεκάδων πλοίων πελατών και να παρακολουθεί τους πιθανούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν.

Οι ιδιοκτήτες θα πλήρωναν κάποτε στους παρόχους έως και 60.000 $ ανά διέλευση μέσω της περιοχής υψηλού κινδύνου στα ανοιχτά της Σομαλίας για μια εκπαιδευμένη ομάδα πρώην ελίτ στρατιωτικού προσωπικού. Πριν από τη φετινή άνοδο της πειρατικής δραστηριότητας, το ποσοστό είχε πέσει έως και 2.000 $, με το προσωπικό συνήθως από χώρες με χαμηλότερη αμοιβή όπως το Νεπάλ ή η Σρι Λάνκα.

«Προσφέρουμε αυτήν την υπηρεσία μόνο σε πολύ εκλεκτούς πελάτες τώρα», είπε ο Τζόνσον για τους ένοπλους φρουρούς. Αντίθετα, η εστίαση ήταν στην παροχή συμβουλών στους πελάτες σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα πλοία και οι ναυτικοί τους — και πώς να τους αποφύγουν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ψηφιακές πληρωμές: Το φιλοδώρημα… κινδυνεύει – Καταργείται το «κράτα τα ρέστα»;

Μια φορά κι έναν καιρό στη Γερμανία ένα απλό «κρατήστε τα ρέστα» ή «αυτά είναι για σας» αρκούσαν για να συνεννοηθούν πελάτης και σερβιτόρος. Τις περισσότερες φορές οι πελάτες έδιναν φιλοδώρημα στρογγυλοποιώντας λίγο το ποσό. Σήμερα όμως στην εποχή των ψηφιακών πληρωμών τα πράγματα αλλάζουν και

Παράταση μέχρι την 1η Ιουλίου για τις δηλώσεις «πόθεν έσχες»

Παράταση μέχρι την 1η Ιουλίου 2024 πήρε η υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες), με βάση την απόφαση του Συντονιστή Ελέγχων. Η δήλωση γίνεται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών τους στη διεύθυνση pothen.gr Ποιούς αφορά Πρέπει να σημειωθεί πως η

Η Ανδραβίδα γίνεται «φρούριο» για τα F-35

Από τις 10 Απριλίου 2024 που έφθασε η LOA (Letter of Acceptance) για την προμήθεια των μαχητικών 5ης γενιάς F-35, δεν έγινε πλέον κανένας λόγος ούτε για το εάν έχουν αρχίσει οι διαπραγματεύσεις για την απόκτησή τους, ούτε εάν άρχισαν τα

Δεν είμαστε στο 2019 – άρα ας μιλάμε για το 2025 όχι για το 2015

Ολοένα και περισσότερο ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέρχεται στη ρητορική στο «δεν θα γυρίσουμε στο 2015» και της διακινδύνευσης της σταθερότητας. Η σκοπιμότητα και η τακτική πίσω από αυτή την αναφορά είναι προφανής. Το 2015 έμεινε στη συλλογική μνήμη της ελληνικής

Μετάβαση στο περιεχόμενο