Νάξος – Λιμεναρχείο: Να φτιάξουμε επιτέλους τα λιμάνια μας

«Από το 2002, δυστυχώς, δεν έχει γίνει τίποτε, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις. Σε αυτήν την έκθεση χωρίς βέβαια να διεκδικούνται περγαμηνές λιμενολόγου, φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία των συναδέλφων μου στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους. Μια αγωνία για το απρόοπτο, που πάντα τέτοιες συνθήκες επιφυλάσσουν». Ποιος τα λέει αυτά; Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΕΠΕΝ) το σωτήριο έτος 2012 μεταφέροντας στο αρμόδιο (τότε) Υπουργείο Ναυτιλίας τις παρατηρήσεις των πλέον αρμόδιων – των πλοιάρχων δηλαδή – για την κατάσταση που βρίσκονται στην Ελλάδα… Μάλιστα, το 2012 μιλούσαν για σημαντικές δράσεις για τα λιμάνια (σ.σ. μένουμε στις Κυκλάδες) της Μήλου, της Τήνου, της Σαντορίνης, της Ιου, της Νάξου και της Σχοινούσας…

Κάθε χρόνο η ίδια ιστορία… και η απάντηση των αρμόδιων φορέων; Μπαλώματα, μπαλώματα και μπαλώματα. Από ότε δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα. Copy paste η έκθεση από τους πλοιάρχους με μικρές αλλαγές και με την ελπίδα ότι επιτέλους κάτι μπορεί να αλλάξει. Το ίδιο και φέτος…

Και η έκπληξη όμως έρχεται από το Λιμεναρχείο Νάξου με την υπογραφή του Αντιπλοιάρχου Λ.Σ. Αλέξη Αποστολόπουλου.  Κι αυτό γιατί δημοσιοποίησε έγγραφο προς όλους τους αρμόδιους φορείς (Δήμους, Λιμενικά Ταμεία και Υπηρεσία Φάρων) σχετικά με την εικόνα που παρουσιάζουν τα λιμάνια στο χώρο ευθύνης του. Ητοι σε Νάξο, Μικρές Κυκλάδες (Σχοινούσα, Ηρακλειά, Κουφονήσια, Δονούσα) και Αμοργό…   Τι αναφέρει; Ουσιαστικά μεταφέρι τις παρατηρήσεις από τους πλέον ειδκούς, Οπότε συμφωνεί και επαυξάνει…  Και το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό της Σχοινούσας όπου ουσιαστικά ζητάει άμεσα νέο λιμάνι

Ας δούμε την εικόνα ανά νησί και λιμάνι

Αμοργός

Αιγιάλη:

# Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει.

# Το πλάτος του προβλήτα είναι στενό και ο καταπέλτης απέχει 2 μέτρα αριστερά από τις

# δέστρες.

# Δεν υπάρχει δυνατότητα ασφαλούς πρόσδεσης.

# Με δυτικούς καιρούς που έχει μεγάλη ρεστία και με ολισθηρότητα από τις ράγες και με την μικρή απόσταση από τις δέστρες, είναι άκρως επικίνδυνο να χτυπήσει ο καταπέλτης πάνω στις μπίντες και να προκληθεί σοβαρή ζημιά

# Επισκευή προβλήτα με άσφαλτο – τσιμέντο. Τα σίδερα της κατασκευής προεξέχουν και δημιουργούν προβλήματα – ζημιές στους καταπέλτες.

# Τοποθέτηση προσκρουστήρων

Κατάπολα:

# Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες

# Επισκευή προβλήτα από τα εξέχοντα σίδερα

Μικρές Κυκλάδες

Δονούσα

# Προέκταση προβλήτα και διαπλάτυνση της ώστε να υπάρχει εναλλακτική θέση πρυμνοδέτησης με την πλώρη στους δυτικούς καιρούς.

# Εκβάθυνση λιμενολεκάνης στο ύψος του σταθμού της Δ.Ε.Η.

# Τοποθέτηση- επισκευή προσκρουστήρων

# Φωτισμός προβλήτας

# Προέκταση- κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Νοτιοδυτικούς κυματισμούς.

Ηρακλειά

# Η ανεμογεννήτρια (που είναι εκτός λειτουργίας εξαρχής) δεξιά κατά την είσοδο του πλοίου δυσκολεύει την μανούβρα.

Κουφονήσι

# Άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης καθώς το πλοίο δυσκολεύεται στους ελιγμούς του.

# Επέκταση προβλήτα στο ύψος του χερσαίου χώρου ώστε να αυξηθεί ο χώρος.

# Βελτίωση φωτισμού λιμένα που είναι σχεδόν ανύπαρκτος.

# Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

# Προέκταση προβλήτας προς νοτιοανατολικά έτσι ώστε να δημιουργηθεί νέα θέση πρόσδεσης με βορειοανατολικό προσανατολισμό.

sxoinousa.jpg

Σχοινούσα

# Άκρως επικίνδυνο λιμάνι ειδικά με τους νότιους καιρούς. Επιπλέον όλους τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχουν παντού κότερα αγκυροβολημένα κάνοντας την προσέγγιση άκρως δύσκολη και επικίνδυνη. Πρέπει οπωσδήποτε και άμεσα να γίνει αλλαγή τοποθεσίας του λιμένος.

Νάξος

# Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο-έξοδο- χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

# Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender)

# Εκβάθυνση περιοχής πέριξ θέσεων 3-4-5 μέχρι την είσοδο της μαρίνας.

# Τοποθέτηση – επισκευή προσκρουστήρων.

# Διαπλάτυνση – επιμήκυνση προβλήτας για την υποδοχή μεγαλύτερου πλοίου.

# Αύξηση της εμβέλειας του φανού ΑΜΑΡΙΔΕΣ.

# Ανύψωση εστίας κόκκινου φανού κυματοθραύστη καθώς τις βραδινές ώρες είναι δυσδιάκριτος, λόγω ταύτισής του με τα φώτα της πόλης, η αύξηση της φωτοβολίας του.

2. Π.Ε.Π.Ε.Ν. και πλοίαρχοι που κοινοποιείται το παρόν, σας γνωρίζουμε ότι Υπηρεσία μας παραμένει στη διάθεσή σας προκειμένου να περιέρχονται σε γνώση της τυχόν προβλήματα- επισημάνσεις που διαπιστώνεται κατά την προσέγγιση σε λιμένες δικαιοδοσίας μας καθώς και σε θαλάσσιο χώρο αρμοδιότητας μας προκειμένου να σταθμίζει ενδεδειγμένες ενέργειες προς επίλυσης αυτών.

 

3. Παρακαλούμε για την ενημέρωση σας και τις κατά αρμοδιότητας ενέργειές σας.

 

Δονούσα

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήλωση ΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για την ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης αλλοδαπών στη θαλάσσια περιοχή 38 ν.μ. νότια ν. Ρόδου

Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, με τη συνδρομή του Πολεμικού Ναυτικού, της Πολεμικής Αεροπορίας, άλλα και εμπορικών πλοίων που πλέουν στην περιοχή, συνεχίζουν τη μεγάλη προσπάθεια έρευνας και διάσωσης, που ξεκίνησε τις πρώτες πρωινές ώρες, 38 ναυτικά μίλια νότια της

Άμεσες και δραστικές λύσεις από τον Αλεξανδράκη στις πτητικές διαθεσιμότητες

Στο άρθρο μας με τίτλο «Ποιος θα πετά τα εναέρια μέσα του Λιμενικού;;;» στις 27 Ιουλίου 2022, σχολιάζαμε ότι «…αν τα υπάρχοντα εναέρια μέσα (ΛΣ) τεθούν όλα σε ενέργεια κι αν το ΛΣ προμηθευτεί UAVs στο μέλλον, τότε (το έλλειμμα

Ενισχυμένη και μόνιμη παρουσία Ε.Α.Α.Λ.Σ. στο Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ε.Α.Α.Λ.Σ Πειραιάς 10-08-2022 Με την παρούσα ανακοίνωση σας γνωστοποιούνται τα ακόλουθα: Η σημερινή ημέρα για την Ε.Α.Α.Λ.Σ. είναι ημέρα-σταθμός, καθώς το παρελθόν συναντιέται με το παρόν και με το μέλλον του Σώματος αφού η οικογένεια των Αποστράτων του ΛΣ